{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.715 visninger | Oprettet:

idc
idc
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 95 Svar: 389

Gult arbejdsblink {{forumTopicSubject}}

Vi er enige om at det er fuldt ud lovligt for almindelige mennesker at købe og køre rundt med sådan et gult arbejdsblink ikke? Ved det blå er ulovligt selvfølgelig, men er ret sikker på at gult er lovligt, men vil lige være sikker hvis i har hørt noget andet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gult arbejdsblink
  • #1   20. aug 2007 Ja jeg har altså også hørt at det er helt lovligt, og at man ikke behøver være et arbejdskøretøj

• Nikolaj S
    Nikolaj S Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 47 Svar: 223
    #2   20. aug 2007 Mener det skal være et arbejds køretøj... men de koster også kassen

• #3   20. aug 2007 Det er jo også noget andet.. jeg tænker fx. hvis man holder til ulempe eller et eller andet lige som lastbiler gør.. altså en slags supplemant til advarselsblink

• #4   20. aug 2007 Nikolaj S - Tænker bare sådan et fra Thansen.. det er bare for sjov smiley

• #5   20. aug 2007 Er der nogen der kan poste dette indlæg på BG? Har nemlig glemt mit pass og sidder på netcafe

• #6   20. aug 2007 Og under Generel diskussion så jeg kan se det smiley

• Nikolaj S
    Nikolaj S Tilmeldt:
    maj 2007

#7   20. aug 2007 Som udgangspunkt er det ikke tilladt at have et gult blink på taget af sin bil. Dette kommer af Bekendtgørelse om anvendelse af afmærkningslygte (gult blinklys) i henhold til § 68. stk. 1, og § 118, stk. 3, i færdselslov nr. 287 af 10, juni 1976.

Heri står bl.a.:

§ 1. Køretøj, der er særligt indrettet til at udføre arbejde på vej, kan være forsynet med en eller flere afmærkningslygter, som afgiver gult blinkende lys, der er synligt fra alle sider. Lygterne kan anvendes, når køretøjet under arbejde på vej enten holder stille, hvor standsning eller parkering ikke er tilladt, eller kører på en måde, som er i strid med færdselsreglerne eller kan medføre fare for andre trafikanter.

Stk. 2. Køretøj, der anvendes til arbejde på vej uden at være særligt indrettet hertil, kan, hvis det anses for nødvendigt til advarsel for andre trafikanter, afmærkes med en eller flere afmærkningslygter, når det holder stille ved arbejdsstedet. Lygterne må ikke være anbragt på køretøjet under kørsel.

• Nikolaj S
    Nikolaj S Tilmeldt:
    maj 2007

#8   20. aug 2007 ja det er lovligt at have neon under sit køretøj.... du må bare ikke have det tændt under kørsel

• #9   20. aug 2007 er sikker på 1448 kan svare dig på det ?

Du betaler deres løn så de skal sq bare svare dig på den ting..

• #10   20. aug 2007 Okay, dvs hvis vi lige twister loven lidt, så må jeg altså altid bruge det når jeg holder stile, og holder i vejen for andre eller noget i den stil :)?

• #11   20. aug 2007 Hmm.. virker bare mæreligt at du må have det på så, for du må jo ikke være stiv i bilen og røre ved tændningen, for så tæller det for at du kører, og samme regel gælder vel så også for gule blink?

• Nikolaj S
    Nikolaj S Tilmeldt:
    maj 2007

#12   20. aug 2007 så det lige smiley

• #13   20. aug 2007 Nå men tror jeg smutter ud og køber det og spørger på BG senere, ellers kan jeg jo altid returnere det

• Nikolaj S
    Nikolaj S Tilmeldt:
    maj 2007

#14   20. aug 2007 sidder lige og læser inde på beredskabs styrelsen... og der står at man kun må montere det gule blink med en særlig tilladelse

• #15   20. aug 2007 Nikolaj - Ja fastmontere, tror ikke det gælder hvis det bare er et løst blink med magnet.. altså håndværkerbiler har jo også løse gule blink

• Nikolaj S
    Nikolaj S Tilmeldt:
    maj 2007

#16   20. aug 2007 ja men de har også tilladelse til dem :)... køre selv med et på taget til dagligt og det har firmaet papire på at vi må... men hvordan det hænger sammen med private og om der er forskel på at fastmontere og magnet ved jeg ski ik noget om

• #17   20. aug 2007 Så vidt JEG har forstået det, så må man som privat gerne have dem på hvis man står i vejen for andre, ELLER man udfører et "arbejde" ved vejen, men der er jo ikke nogen definition på HVILKET arbejde det, er så det kunne jo godt være fordi man troede ens bil var i stykker eller et eller andet smiley

• Nikolaj S
    Nikolaj S Tilmeldt:
    maj 2007

#18   20. aug 2007 http://147.29.40.91/DELFIN/HTML/B1977/0015705.htm

• #19   20. aug 2007 Så¨kan man i princippet jo bare sige at man var ved at stige ud og tjekke motoren fordi man hørte en mærkelig lyd hvis man bliver busted med det tændt

• Nikolaj S
    Nikolaj S Tilmeldt:
    maj 2007

#20   20. aug 2007 bare sig at du selv synes du er til fare for andre billister og at du føler det som din pligt at advare andre smiley

• #21   20. aug 2007 Haha ja det var jo også en mulighed

• #22   20. aug 2007 Nå men jeg prøver lige at spørge ende i forretningen.. tak fro hjælpen alle

• Nikolaj S
    Nikolaj S Tilmeldt:
    maj 2007

#23   20. aug 2007 skal sq ikke spørge i Thansen... halvdelen af deres vare er alligevel ulovlige smiley hehe

• #24   20. aug 2007 det er lovligt jeg har det på min landcruiser hj-61. og politiet har ikke sagt en skid...

• #25   20. aug 2007 Ja, man må gerne have det på, det er fuldt ud lovligt, det er bare blåt og rødt du ikke må, da det er udryknings farver, gult signalere bare man skal passe på. f,eks langsomt gående køretøj eller man holder i vejen for noget, eller i det hele taget man bare skal tage sig i agt, og det har alle lov at bruge!

Kommentér på:
Gult arbejdsblink

Annonce