{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
401 visninger | Oprettet:

simon b
simon b
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 42

valg af tv, plasma eller lcd? {{forumTopicSubject}}

Er det her et godt tv:
(link fjernet)

eller skal jeg hellere tage samme model bare med lcd istedet for plasma:

(link fjernet)

skal lige siges at jeg ikke skal give helt så meget som prisen i linket siger smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  valg af tv, plasma eller lcd?
  • #1   17. aug 2010 hvis det skal være de modeller ville jeg nok vælge plasmaet

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

Emner: 4 Svar: 853
    #3   17. aug 2010 You're yet to know .
    LED tv er jo egentilig et LCD tv.

• #5   17. aug 2010 Husk nu at I skal op i de helt nye modeller af LED TV for virkelig at se en forskel, tager man de billige LED skærme er det jo bare et gammelt LCD panel med LED belysning.

• #6   17. aug 2010 alt over 32" der giver plasma klart det bedste billede

• #7   17. aug 2010 mikkel N >> Det passer i hvert fald ikke.

Sådan var det for 3 år siden.

Jeg har da en 55" 3D LED skærm fra Samsung og jeg har da endnu ikke set en plasma der kunne levere samme billede.

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

#8   17. aug 2010 Martin J
    -det er også et fedt tv.

• #9   17. aug 2010 så har du ikke haft den oppe ved siden af en god plasma skærm det er helt sikkert

• #10   17. aug 2010 mikkel N >> Det har jeg så sjovt nok jo.

Da jeg har købt den ved en forhandler der havde begge dele.

Men det er tydeligt at høre at du ikke ved noget om det.

• #11   17. aug 2010 tror nærmere at det er dig der er tyk pandet, jeg har skam en storskærm og jeg ved hvad jeg snakker om , så tag dog og luk

• #12   17. aug 2010 Så siger vi det Mikkel.

Vis mig en plasma skærm der levere et bedre billede end den Samsung skærm jeg har til samme pris.

Bare fordi du har en skærm er det jo ikke ens betydning med at du ved hvad du snakker om, hvilket det bestemt ikke tyder på.

"alt over 32" der giver plasma klart det bedste billede"

Den udtalelse er nok til at jeg ikke engang gider diskutere med dig, for den siger alt om din viden.

• #13   17. aug 2010 så siger vi det, mit liv er sku for kort til at bruge på dig det er helt sikkert

• #14   17. aug 2010 Fin måde at trække sig på.

Det er jo også flottere end faktisk at indrømme at man tog fejl.

• #15   17. aug 2010 here we go again

• #16   17. aug 2010 opbakning.. Mikkel N ved tydeligvis ikke hvad han snakker om.. grinede hele vejen ned imens jeg rullede på musen...

• #17   17. aug 2010 griner af dig nu

• #18   17. aug 2010 kom med jeres begrundelser hvorfor at et lcd i store størrelser så er bedre end plasma, istedet for at være så skide smarte!

• #19   17. aug 2010 Skulle du ikke lige svare på det spørgsmål du blev stillet inden du selv kaster om dig med spørgsmål?

Men igen så har du jo bevist hvor langt din viden rækker.

• #20   17. aug 2010 hvilket spørgsmål? at jeg skal stille med et plasma tv hjemme hos dig så vi kan sammenligne eller hva

• #21   17. aug 2010 plasma viser det bedste billed. bla pga det er meget hurtigere til og opdatere. 600hz mod 100. det taler da for sig selv

• #22   17. aug 2010 der er jo kæmpe forskel på det forskellige modeller.. ja hvis du tager en 32" samsung til 3000 kr ved siden af en ok plasma... så vinder plasmaen.. men lcd har mange modeller der kan slå plasma på billedet.. så længe man vil betale lidt ekstra.. mange lcd skærme har et bedre panel ... men forskellen er ikke stor længere, som den feks var for 3-4 år siden.. der var det stort set kun panasonics dyre modeller og pioneers plasmaer der overhovedet kunne følge med.. plasma'erne er blevet meget bedre..

men lige frem skrive at alt over 32" er plasma bedre er rent bull shit og helt uvident.. nu er jeg uddanet i brancen og tror jeg ved en del mere som dig Mikkel N, bare fordi du har en enkelt plasma hængende.. Der findes rigtig mange gode skærme.. og mange af de nye 3d skærme i led kan slå rigtig mange plasma modeller

• #23   18. aug 2010 Der er mange herinde der burde gå ud og kigge på skærmene i stedet for bare at påstå at det de selv ejer er det bedste.

600 Hz mod 100 Hz, ha ha der var lige en mere der ikke rigtig vidste noget

• simon b
    simon b Tilmeldt:
    sep 2007

#24   18. aug 2010 steffan b, men hvilken en skal jeg så vælge, og vil de give et godt billed når jeg ser en bluray film? og ja jeg ved godt at jeg kan gå ud og give ekstra og få noget der kan lidt ekstra, det er jo rent logik.
    hvis jeg nu sammenligner med sony ex500, er vi så ikke enige om at de skærme jeg har linket til er bedre?

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

#25   18. aug 2010 600 Hz TV og 200 Hz TV sammenlignet
    600 HZ TV vs. 200 HZ TV
    De sande tal
    Hertz (Hz) beskriver det antal billeder, som et TV genererer hvert sekund. I teorien burde det betyde, at jo højere Hz-frekvensen er, f.eks. 600 Hz, jo mere detaljeret bliver billedet, og jo bedre bliver billedkvaliteten. Virkeligheden er anderledes – en høj Hz-frekvens skjuler ofte en simpel gentagelse af billeder eller andre tricks.

Sådan snyder 600 Hz dine øjne
    Alle udsendelser i Europa er 50 Hz – så alle TV modtager 50 billeder hvert sekund. Nutidens teknologi gør det muligt at tilføje ekstra billeder rundt om hver af disse billeder for at skabe mere jævne bevægelser.

Nogle TV snyder blot øjet ved at gentage det samme billede op til ti gange eller mere eller ved at gentage det samme billede med et par enkle ændringer som f.eks.ved langsomt at gøre det mørkere. De kan endda blot indsætte et mørkt billede.

Alle disse metoder er genveje, der giver producenten mulighed for at hævde en højere Hz-frekvens – op til 600 Hz i visse tilfælde. Nogle billeder i en almindelig TV-udsendelse har en tendens til at være slørede, hvilket betyder, at det faktisk kan gøre helhedsindtrykket mere sløret at gentage dem.

Du skal derfor kigge efter antallet af unikke, nye billeder pr. sekund – kombineret med billedslørreduktionen, der rengør hvert billede og sørger for, at det er skarpt. Se på nedenstående tabel for at få en bedre forståelse af de tilgængelige muligheder.

Sammenligning af hertz-frekvenser

Producent Påstået Hz-frekvens for TV Hvad der virkelig sker Ægte billeder pr. sekund Resultat
    Flere 600 Hz Hvert billede er det samme, men gentages op til 12 gange 60 Mangel på klarhed, skygger i hurtige actionscener og spil.
    Flere 200 Hz Baggrundsbelysningen blinker for at snyde øjet i visse tilfælde. I andre tilfælde får du ægte 200 Hz, men uden billedslørreduktion. 200 (men uden billedslørreduktion) Sport og hurtige bevægelser kan være slørede
    Sony 200 Hz Motionflow opretter 3 helt nye billeder for hvert af dem, der bliver modtaget. Det nye billede er ikke en kopi af andre billeder. 200 forskellige billeder hvert sekund (med billedslørreduktion) Jævne bevægelser, masser af detaljer, ingen slør.

• simon b
    simon b Tilmeldt:
    sep 2007

#26   18. aug 2010 mr x. selvom tvet har 600 hz, kan man jo stadig indstille det så det kun køre med 100hz, så man kan jo stadig sagtens stadigvæk få et perfekt billede.

Kommentér på:
valg af tv, plasma eller lcd?

Annonce