{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Leon H
Leon H
Tilmeldt:
3. jul 2007
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 43

Stress følelse når jeg keder mig {{forumTopicSubject}}

Hej.
Nu er det ikke fordi jeg skal leje emo/alternativ og bare skrive om mit fuck´t op lorte liv, bare rolig.

Jeg søger faktisk på en måde hjælp.
Det er sådan at jeg har aspergers, ved ikke om det vil hjælpe med at forstå det her, Men jeg skal prøve at forklare det så godt jeg nu kan smiley

Jeg er en dreng på 16, som lige er gået ud af skolen men det ved i sikkert godt.
Jeg har det sådan at når jeg er her hjemme så keder jeg mig VIRKELIG MEGET! Selvom jeg ser tv eller sådan noget, så kan jeg kun koncentere mig om det i 10 minutter eller sådan noget. Så begynder jeg at få sådan en stress følelse, og få ondt i maven.

Jeg har en kæreste som er på husholdningsskole fra igår af, men hun har også lige været på ferie, så så hende kun lige i 2 dage. Jeg kan så kun være sammen med hende i nogle weekender. Så det hjælper heller ikke at jeg går og savner hende osså.

Jeg kan sætte mig ind i stuen og se tv eller inde på værelset, men der går ikke lang tid før jeg bryder sammen. Enten så farer jeg bare op af stolen/sofaen og går rundt, eller så begynder jeg at græde.

Det er sådan at jeg har ikke så mange venner pga. mit aspergers. Og dem jeg har bor rimelig langt væk 20 - 120 km. Så det er kun 1 - 2 gange om ugen jeg kan være sammen med dem, for benzin koster jo penge. Og sådan nogen har jeg ikke..


Hvad kan jeg gøre?
Tage noget beroligende eller sådan noget? Vil bare have den der stress følelse væk.!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stress følelse når jeg keder mig
  • #1   2. aug 2010 Få dig en hobby/ noget som du kan lide at lave og bruge tid på, uden at kede dig? smiley

  • #2   2. aug 2010 Ja vil også mene du skal prøve at finde en hobby som du kan gå og pusle med

  • #3   2. aug 2010 du finder nok mest hjælp inden på sindnet.dk . der er mange forskellige med forskellige lidelser de er meget søde osv.

  • #4   2. aug 2010 Tror du ikke du skulle søge læge?

  • #5   2. aug 2010 Der er flere løsninger, har selv været meget hen efter dig, og det stadig til tider, hvis jeg var dig ville jeg kontakte mig læge og blive undersøgt for ADHD (damp) og ellers snak med dine venner og familie hvis der er ting der irriterer dig eller går dig på, på den måde ungfår du mange aggresioner (Jeg gør ihvertfald)

    Men ja som nævnt, begynd at dyrke noget motion hvis du ikke allerede gør det, giver både ro i kroppen og et langt bedre overskud, tænk osse over hvad du spiser, spis sundt undgå for meget sukker, jeg kan tydeligt mærke på mig selv hvis jeg en weekend har spist usundt, min krop og psyke blir virkelig anderledes..

    Håber det var svar nok, fra en som har været systemet godt og grundigt igennem smiley


  • Leon H
    Leon H Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 43
    #6   2. aug 2010 Den eneste hobby jeg har scooter, men lige pt. har jeg ikke scooter.
    Faktisk søger jeg arbejde men der kan jo gå lidt lang tid før jeg får et. Og det er lige nu og her jeg vil af med det..! Det driver mig til vanvid nemlig..

    Det er lidt svært at forklarre, det irritere mig lidt. Men det virker lidt som om i sådan nogenlunde har forstået det smiley

    Thomas K
    Problemet er det at jeg ikke snakker om følelser og min hverdag med mine forældre. Ved faktisk ikke hvorfor, men det er bare ikke altid jeg bryder mig om dem, desværre.
    Og pga. min aspergers så ringer jeg ikke selv og får en tid hos lægen.
    Så jeg kan ikke engang få min far til at ringe. Har det bare ikke godt med at fortælle ting til min far og faktisk slet ikke min mor! smiley
    Lægen har jeg ikke noget imod når jeg først er der henne, for de er jo uddannet til sådan noget. Så det vil jeg ikke have noget imod.
    Og jeg tager SLET ikke der ned og får en tid! Så bryder jeg da helt sikkert sammen..

    (Kommentarer efter Thomas K er ikke læst endnu hvis jeg er kommet nogle)


  • #7   2. aug 2010 der er en chat for sindlidelsende. inden på sindnet.dk . der kan man snakke om hvordan man har det osv hvad der går en på osv så kan du få det ud hvis du ikke kan lide at snakke ansigt til ansigt med folk så er det en god side . eller ja henvend dig hos lægen

  • #8   2. aug 2010 Åh.. Min seriøsitet røg efter anden linje.. lol

  • Leon H
    Leon H Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 43
    #9   2. aug 2010 Klaus E.

    Så forstår du godt jeg vil af med det.
    Jeg har oplevet det før, men det er kun lige her på det sidste at det er kommet.
    Faktisk kom det da kæresten skulle på ferie.
    Vi havde været sammen siden vi fik læse ferie, undtagen to dage. Rimelig meget, men vi er da ikke gået fra hinanden så det er da meget godt smiley

    De eneste venner jeg har haft det sidste år, er dem fra skolen. Men det var lidt en special klasse. E-klassen! Laver alt i praksis, da de fleste af os var nogle der ikke kunne følge med i skolen, eller kunne læse, røg hash og sådan noget. Eller i mit tilfælde, ikke kunne være på en normal folkeskole, da jeg ikke kan være sammen med mange mennesker.

    Nå lidt et sidespring.
    Men alle de venner jeg har rendt sammen med siden 4. klasse er flyttet.
    Ja jeg har ikke fået nye venner jeg har været sammen med siden 4. klasse, så det er virkelig svært for mig at få venner.

    Jeg har oplevet følelsen før, men det var noget der kom en gang om måneden når jeg skulle sove og det. Men det forsvandt lige så hurtigt som det kom.


  • #10   2. aug 2010 Hvorfor tager du ikke et år på efterskole så?? Er du for gammel til det??

  • #11   2. aug 2010 ja, få dig en hobby. Feks. scooter, fjernstyrede biler.. sådan noget du kan lave derhjemme. smiley

  • Leon H
    Leon H Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 43
    #12   2. aug 2010 Klaus E

    Jeg kunne ikke gå i folkeskole pga. for mange mennesker.
    Så tror ikke det vil fungere på en efterskole..

    Tror ikke jeg ville kunne begynde med en hobby, for så skulle jeg have en ven med. Og det er jo ikke ligefrem muligt lige pt.

    Jeg kan ikke engang gå i rema 1000 selv.
    Undskyld jeg virker lidt latterlig lige nu. Men er pisse ked af det..


  • #13   2. aug 2010 hvis du gider hører eller læse de beskeder jeg skriver er der faktisk lavet en side til folk som har det f.eks som dig som kan få snakket ud omkring disse ting du skriver..

    for mig lyder det som om du bare vil have lidt opmærksomhed. som ja hey se mig ..

    Prøv at gå ind på Sindnet.dk og opret dig også ind på sygdomschatten og skriv derinde.


  • Leon H
    Leon H Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 43
    #14   2. aug 2010 Lea.
    Jeg er igang med at oprette lige nu.. Men det tager bare lidt tid, fordi jeg hele tiden bryder sammen.


  • #15   2. aug 2010 Nikolai R - er asperger ikke en sygdom ? det er da en psykisk lidelse..

  • #16   2. aug 2010 ved du så hvad sygdommen asperger indebærer ? altså der er ting man kan og ikke kan med alle psykiske lidelser..

  • Leon H
    Leon H Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 43
    #17   2. aug 2010 Nikolai

    Hvis du ikke forstår mig og bare tror jeg skriver alt det her lort fordi jeg bare vil have opmærksomhed osv. Så bare lad være med at skrive tak.

    Jeg prøver jo at få hjælp til at få det bedre ikke bare for at få opmærksomhed..

    Jeg kunne godt gå ud og finde noget at lave. Men det ting jeg kan gå ud og lave er ting alene eller sammen med vennerne. Men da jeg ikke kan konsentrere mig alene så er det lidt umuligt når mine venner bor så langt væk!


  • #18   2. aug 2010 tror du at det er nemt at få f.eks venner eller bare arbejde når man lider af asperger?

    kan godt se hvad du skriver men har skam også erfaring i psykisklidelser . plus jeg selv lider psykisk så kan godt følge ham lidt..

    Det er ikke let at lide psykisk.. prøv det før du kan udtale dig ..


  • #19   2. aug 2010 vil ikke lige sige at det gør tingene sværere det er hvad man gør det til..

    Lider selv af angst . og jeg har flere meget tæt på mig som lider af andre lidelser så ved hvad jeg snakker om .. men jeg ved at det kan være svært når man lider af en psykisk lidelse. sværere en at være "normal" dvs ikke at lide af noget psykisk..

    Men sjovt nok har nogen det sværere end andre og fordi leon nok er en af dem som har det meget svært skal han ikke rakkes ned på. kan godt være der kommer alle mulige som du kalder det undskyldninger men sådan er det når man har det svært.. derfor jeg henviser ham til sindnet.dk . da det er en side for folk som har det svært eller ja bare lider af en psykisk lidelse


  • Leon H
    Leon H Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 43
    #20   2. aug 2010 Nikolai

    Det der med koncentrationsbesvær har du misforstået et eller andet sted..
    Jeg plejer ikke at have det sådan her. Jeg plejer at være glad og alt det der. Problemet ligger i at jeg ikke kan få noget at lave så længe jeg har det sådan her.
    Jeg har haft arbejde og sådan noget før. Men jeg kan bare ikke klare noget lige nu fordi jeg bryder sammen hele tiden.

    Det tog mig pisse lang tid før jeg havde oprettet den bruger inde på sindnet.dk fordi at jeg bryder sammen hele tiden.

    Hvis at jeg ikke havde den der stress følelse og koncentrationsbesvær når jeg har den der stress følelse. Så havde du været fri for at høre på mit pis.

    Jeg har også haft hobby og det, men svært at finde noget igen når jeg bryder sammen hele tiden jo.


  • #21   2. aug 2010 Thomas K,hold din fede kæft.. smed
    ASPERGERS SYNDROM er ikke sjovt for nogen.........


Kommentér på:
Stress følelse når jeg keder mig

Annonce