{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

chance for at være gravid? {{forumTopicSubject}}

Jeg glemte at tage min p-pille for fem dage siden, men tog den så med den anden dagen efter, da jeg kom i tanke om det. Jeg var så sammen med fyren i dag uden beskyttelse, hvor stor er chancen for, at jeg er gravid? Jeg har taget mine p-piller på det sædvanlige tidspunkt de sidste par dage, altså de sidste fire dage.
Min menstruation sluttede tre - to dage før.
Hjælp tak? Og dette bedes tages seriøst ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  chance for at være gravid?
  • #1   6. jun 2010 Der er ingen chance for at du er gravid.

At misse en p-pille gør ingen forskel det har de taget højde for at i trunter gør smiley

• #2   6. jun 2010 louise J :
    Jeg fik at vide at min læge, at jeg skulle ta' den, når jeg huskede den, om jeg så skulle tage dem begge på samme tid. Jeg fik så ikke spurgt, hvor stor chancen var for, at jeg var gravid /:

• #3   6. jun 2010 jacob L :
    Er du helt sikker på det? Det er mere, om jeg skal gå og være bange også få det tjekket. Det drejer sig jo blot om en enkel, og jeg havde lige haft min menstruation, og jeg havde taget fire dagene forinden?

• #4   6. jun 2010 bare rolig det er stadig i dig og så længe du ikke har ægløsning bliver du ikke gravid , du må tælle din cyklus fra din mens ,for mener ikke man kan blive gravid lige efter der går imellem en 8-12 dage før man har sin ægløsning mener jeg

• #5   6. jun 2010 louise J :
    Mange tak (:

• #6   6. jun 2010 Ved et hurtigt tjek på nettet fandt jeg ud af at det afhænger af hvilken p-pille.. nogle virker som jeg sagde, andre virker som Louise J sagde (;

• #7   6. jun 2010 Den sikreste måde at måle hvornår du har ægløsning er ved at tage en urintest. Som tommelfingerregel har du ægløsning i 12-16 dage efter første menstruationsdag i din cyklus

• #8   6. jun 2010 musse U:
    Det mener du ikke, at chacen er stor?

• #9   6. jun 2010 Først og fremmest skal du læse indlægssedlen grundigt igennem til dine p-piller, da der her ofte vil stå præcist, hvad du skal gøre.
    Hvad du skal gøre kommer nemlig ofte an på, hvilken slags piller, som du har.

Besvarelsen nedenunder er lavet til kombinations p-piller, fordi det er de piller, som de fleste piger/kvinder bruger, og hvis du tager andre slags piller, som f.eks. flerfasepiller eller minipiller, så skal du holde dig til indlægssedlen.
    Hvilken slags piller, som lige du har, vil stå i starten af din indlægsseddel.

Kombinations p-piller: En fast tommelfingerregel er, at der ikke må gå over 36 timer imellem 2 piller. Gør der det, så falder sikkerheden.

Dette giver en buffer-zone på 12 timer.

Over 36 timer: Du er ikke sikret mod graviditet de næste 7 dage, og skal bruge kondom sammen med dine p-piller. Har du haft samleje indenfor de sidste 72 timer (tre døgn), så kan du nå at tage nødprævention. Har du haft samleje før det, så er der ikke andet at gøre, end at vente på, at din blødning kommer i pausen.
    Du kan dog eventuelt få lagt en spiral op (se under Hvor får jeg nødprævention?).

Under 36 timer: Du kan bare tage den glemte pille og er stadig sikret mod graviditet.
    Hvor stor risiko, der er for graviditet, hvis du glemmer en p-pille, kommer an på i hvilken uge, at du har glemt pillen, og hvornår du sidst har haft sex.

• #10   6. jun 2010 louise J :
    Det forvirrede mig lidt. Altså jeg har glemt at tag 1 pille, en aften. Og har så ellers bare taget dem som sædvanlig. Er der så ingen chance for, at jeg er gravid?

• Camilla m
    Camilla m Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 51
    #11   6. jun 2010 Man må godt tage 2 ppiller samtidig stå både i den blanket som følger me dog siger lægen også..

Men hvis det ikk er i den første uge så sker der intet

• #12   6. jun 2010 self edr chancen der men den er sku ekstrem lille men kør ned til netto imorgen og køb 3 graviditets teste og husk at tage dem med (det lyder måske lidt klamt ) men dit morgenurin .

• Camilla m
    Camilla m Tilmeldt:
    jan 2007

#13   6. jun 2010 og ja du ahr heller ikk ægløsning på det tidspunkt så nej chancen for du er gravid er virkelig så lille at den ikk er til og se så bare slap af

• #14   6. jun 2010 musse U :
    Altså jeg tager helt normale p-piller med lige meget hormon i pillerne hver dag. Jeg tager hverken minipiller el. lign.
    Jeg tog min p-pille 24,5 time for sent, så altså indenfor de 36 timer. Jeg tog p-pillerne dagene efter til tiden, og havde så sex med min fyr hertil aften uden beskyttelse, altså fem dage efter, at jeg glemte min p-pille. Hvad er chancen så?

• #15   6. jun 2010 Camilla M :
    Hvad mener du med den første uge? For det var indenfor den første uge efter menstruation /:

• #16   6. jun 2010 ja chancen er jo 50/50 i realiteten men tror du kan ta det helt rolig som jeg skriver er man mest modtagelig for det når man har ægløsning og det er ikke alle kvinder der har lyst til sex hvis de har for meget udflåd og det har man i forbindelse med sin ægløsning .

• #17   6. jun 2010 Altså i min brugsanvisning står der at fordi kan glemmer at ta' en kl. 10 om aftenen fx. så skal du bare nå at ta' den pille du glemte inden 12 timer, så er den 100% stadig, hvis der går en dag eller to fordi du glemmer at ta' to dage i træk, så er den først sikker 1 uge efter du så startede med at ta' igen efter du havde glemt den.. (hvis det giver mening. smiley
    Men det hele står i brugsanvisningen. smiley

• Camilla m
    Camilla m Tilmeldt:
    jan 2007

#18   6. jun 2010 Der stå på mine ppiller at man skal passe på me dog glemme ppiller i den første uge. kan ikk huske helt præsist hvad der stå.. Men løs den brugs anvisning som er på dine ppiller der er svar på ja stortset alt

• #19   6. jun 2010 Fortrydelsespiller indeholder hormon, som virker svangerskabsforebyggende. Anvendes efter ubeskyttet samleje for at forhindre graviditet. Fortrydelsespillen tages hurtigst muligt efter et ubeskyttet samleje og allersenest inden 72 timer, og yderligere 1 tablet 12-24 timer efter, at man har taget den første tablet. Hvis behandlingen svigter, er der ingen risiko ved at fortsætte graviditet.

• #20   6. jun 2010 musse U :
    Så du mener bare, at jeg skal tage det helt roligt og se tiden an? Hvis jeg så ikke får min menstruation i pausen, ja så må jeg tog tag en test og se ad, er der vi er?
    For man kan sige, jeg tog den jo inden for de 36 timer, og jeg har taget mine p-piller til normaltid de sidste 5 dage (dagen derpå og i dag talt med). Og jeg havde jo igen menstruation for ja under en uge siden?

• #21   6. jun 2010 nej jeg har læst mig til noget og lært resten ,det er godt at vide lidt om den slags når man nu er lidt seksuel aktiv hehe

• #22   6. jun 2010 tag og køb et par test ,en er ikke nok så for en sikkerheds skyld køb 2 og tag dem , husk det skal være morgenurin .så send fyren på tanken hvis der er nogen at købe der

• #23   6. jun 2010 jeg har mine grunde til at vide om det men ikke noget jeg vil komme ind på , men tina det bliver nok svært at sove for dig når du skal vente med svar til imorgen men ,som skrevet så tag det rolig , og hyg dig bare med din fyr der sker ingen skade ved det , pøj pøj med det

• #24   6. jun 2010 ALLE :

"Altså i min brugsanvisning, der står der:
    Har du glemt at tage en p-pille i uge 1 og 2 tag den glemte p-pille så snart du husker det, også selvom du skal tage 2 p-piller samtidig. Tag de næste p-piller som om intet var hændt på det sædvanlige tidspunkt. Beskyt dig ekstra godt mod graviditet de næste 7 dage. Hvis du har haft samleje i ugen, før du glemte p-pillen, kan du være blevet gravid. Kontakt derfor straks din læge."

Jeg fatter det ikke? Altså hvordan står jeg så? Jeg har glemt min p-pille i den 1. uge, og har ikke beskyttet mig med anden prævention, men der gik 5 dage før vi havde samleje, altså ingen sex i mellem tiden? Og jeg havde ikke sex ugen før, jeg glemte min p-pille. Kan jeg få lidt hjælp her? (:

• #25   6. jun 2010 Der er en indlægssedel ved dine p-piller. På den står der, hvordan du skal forholde dig.

• #26   6. jun 2010 Susanne * :
    Problemet er bare, at den er så forvirrende, synes jeg.
    Jeg har beskrevet den lige ovenover, kan du hjælpe?

• #27   6. jun 2010 Er dine bryster ømme spændte og MEGET følsomme?

Allerede få dage efter befrugtningen af ægget er sket og din lille spire dermed er undfanget, kan det være at du oplever at dine bryster ændrer sig.

det er de føste tegn .så er du helt normal og ikke har rumsterene i maven er du sikkert ikke gravid ,og det er jeg 97%sikker på du ikke er

• Camilla m
    Camilla m Tilmeldt:
    jan 2007

#28   6. jun 2010 Du burde ikk være gravid så men du skal besskytte dig de næste 7 dage hvis du vil have sex. så hvis du har haft sex efter du glemte ppillen uden beskuttelse så kan der være en lille bitte chance.

Men men du kan ikk tage en test allerede for den vil vise negativ ligemeget hvad. du bliver nød til og vente. jeg ville beskytte mig resten af tiden til du få den mens få du den ikk så tag en test.,

Tror næppe du er gravid chancen er virkelig lille

• #29   6. jun 2010 musse U :
    Problemet er bare, at jeg træner utrolig meget. Så brystspændinger og ondt i kroppen er jeg vant til hver dag. Og min mave, den siger altid lyde, haha.

• #30   6. jun 2010 Susanne, det er jo det hun lige har 'læst' op smiley
    beskeden over dig.

• #31   6. jun 2010 Camilla M :
    Altså der står jo i brugsanvisningen, at jeg skal beskytte mig de næste 7 dage. I realiteten "beskyttede" jeg mig jo, da jeg først havde sex på 5. dagen uden beskyttelse og ikke før. Men du mener, at chancen er lille?
    Og du vil simpelthen beskytte dig resten af tiden ud, så det vil sige i mit tilfælde de næste 3 uger, også selvom jeg er inden i det igen ?

• #32   6. jun 2010 fc jørgensen . :
    Hvad siger du til min brugsanvisning? Kan du hjælpe mig? (:

• Camilla m
    Camilla m Tilmeldt:
    jan 2007

#33   6. jun 2010 TIna.

Du må bare beskytte dig resten af tiden du på ppiller og se om du få den mens derefter gør du ikk tager du en test. Du kan alligevel intet gøre nu.

Men chancen er virkelig sindsyg lille for du er gravid.

• Camilla m
    Camilla m Tilmeldt:
    jan 2007

#34   6. jun 2010 Nej beskyt dig de 7 dage som der stå.

• #35   6. jun 2010 Camilla M :
    Jeg tænker bare, hvorfor beskytte sig resten af tiden? Enten er skaden jo sket nu, eller også er det gået i orden nu med hensyn til hormonerne i kroppen, når der er gået 7 dage.

• #36   6. jun 2010 Camilla M :
    Godt så, så forstår jeg dig rigtigt. Og når de 7 dage er gået, så skal jeg bare fortsætte som normalt? (:

• Camilla m
    Camilla m Tilmeldt:
    jan 2007

#37   6. jun 2010 hvis der er gået 7 dage jamen så er du jo fuld beskyttet igen..

Men ja chancen er rigtig lille.

• Camilla m
    Camilla m Tilmeldt:
    jan 2007

#38   6. jun 2010 Jeg ville ikk gå og tænkte om du er gravid for chancen er virkelig ikk særlig stor og det er jo bare og se om du få den mens. nå du stopper og gør du ikk så der ned og tage nogle teste.

• #39   6. jun 2010 Frida Dorthea . :
    Mange tak, det var det, jeg ville. Hvad med resten af tiden?

• #40   6. jun 2010 Camilla M :
    Det vil jeg gøre, mange tak (:

Kommentér på:
chance for at være gravid?

Annonce