{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.771 visninger | Oprettet:

DSB-BØDE?! {{forumTopicSubject}}

Hey!

Min lillesøster har fået en bøde fra DSB på 800kr! Det er en bøde for ikke at køre med billet! Problemet er bare - hun har ALDRIG kørt uden billet og hun tog slet ikke toget den dato....

Dvs. at en af hendes veninder åbenbart har opgivet hendes navn og hendes adresse... men ja? Hvordan undgår vi at skulle betale den dumme bøde???

Tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DSB-BØDE?!
  • #2   29. maj 2010 Ja. Basher-Henrik, hvordan vil du kunne bevise det?
    Mig: "Hej DSB... Jeg var faktisk slet ikke meget toget den dag..."
    DSB: "Når ja... Det forklarer jo det hele, vi annullere bare regningen..."

    Ignorere bøden? Så bliver den bare større.... Hmmm...



  • #3   29. maj 2010 som sletter bruger siger så er det dem der skal bevise at de har fået de info fra et kørekort / sygesikring bevis eller noget andet ! Hvis de ikke har set en gyldig legimitation så kan de ikke kræve at din lille søs betaler for bøden.

  • #4   29. maj 2010 Gør som Dil-a siger! Gå ned og snak med dem og hør om de har fået gyldig legimentation. Ring evt. først, så du kan gå hen og få et bevis på at hun ikke var med toget.

    Evt. fra hendes skole, hvis det var i det tidsrum smiley

    Good luck..


  • #5   29. maj 2010 I sender bare et pænt brev, hvor i forklarer at hun ikke var med toget den dag, fordi hun var der og der, og at i vil have den annuleret.

  • #6   29. maj 2010 Som alle andre siger, så er det op til DSB at bevise at hun var med toget, men når det så er sagt, så vil jeg lige sige at det er SKAT som inddriver alle bøder for DSB så hvis man bare ignorer den, så kommer man til at betale alligevel når man evt. for skattepenge tilbage.
    Så tag en snak med DSB.


  • #7   29. maj 2010 De skal have set noget ID på personen.
    for at se at det er rigtig hvad personen siger omkring navn osv.
    så åbenbart har hende der veninden noget ID fra din søster.


  • #8   29. maj 2010 Find ud af hvad hun lavede den dag, og hvis hun var sammen med en, så har hun vidne på at hun ikke var med toget

  • Anders .
    Anders . Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 706
    #9   29. maj 2010 Fox: DSB kan ikke kræve at få oplyst de sidste 4 cifre i dit cpr-nummer. De kan blive sure og påstå at loven siger de skal have dem, men det er løgn. De kan påkalde en politibetjent, men hvis denne oplyser dit cpr-nummer til DSB kontrolløren begår politibetjenten lovbrud! Politibetjenten må gerne tilkaldes til at verificere, at du er den person du udgiver dig for, men de må aldrig vidergive dine sidste 4 cifre i cpr nummeret!

  • Daniel t
    Daniel t Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 67
    #10   29. maj 2010 problemet er bare at hvis man er over 18 så trækker de dem bare over ens skat hvis man ikke betaler

  • #11   29. maj 2010 ...

  • #12   29. maj 2010


    DSB har bevisbyrden.


  • #13   29. maj 2010 jeg har aldrig betal en tog bøde du siger bare at du aldrig har været med det tog den dag og så kan de ikke gøre noget jeg er sluppet for 7 bøder hvor jeg bare siger at jeg ikke har været ude og køre tog så er der ikke noget at gøre med mindre de har en på film men den har de ikke til at lægge så længe hehe

  • #14   29. maj 2010 Skriv til dem en e-mail og forklare dem situationen, det gjorde jeg...og jeg slap for en bøde og fik en undskyldning....

Kommentér på:
DSB-BØDE?!

Annonce