{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Værnepligt
  • #1   26. maj 2010 Aalborg kaserne var sgu sjovt

• #2   26. maj 2010 Du skal ikke satse på at komme til slagelse. der er pt 1½års ventetid.

Godt råd, gør hvad der bliver sagt, uanset hvor urimligt det lyder, og yd 100%
    så får du de bedste 4 måneder i dit liv...

• #3   26. maj 2010 Var der noget specielt ved Aalborg kaserne eller var det bare fedt at være i værnepligt generelt?

-og tak for svaret

• #4   26. maj 2010 Det kommer jo helt an på hva du er til - hvis du virkelig gerne vil prøve felten rigtigt, så er det jo nok noget henaf Dragonerne du skal til. Hvis du vil ud og blære dig i offentligheden og have at folk skal se dig, så kan man blive Garder smiley

• #5   26. maj 2010 Nå ja - for guds skyld lyt til Alpha - ikke noget med at begynde og diskutere eller noget - bare lær fra starten af at sige "JAVEL" i stedet for "Jamen" smiley
    Der er mange ting der forvirrer eller farer igennem dit hovede i starten - men det skal nok gå

• #6   26. maj 2010 - ALPHA - : ahh, fesent med ventetid.. Men jeg vil gå efter at yde mit bedste - det kan man vel ligeså godt smiley

Martin K: Jeg er ikke helt vild efter at komme ind, så jeg skal ikke være der længere end 4 mdr.. Men ville så høre om der var nogle steder der var federe end andre at tilbringe de 4 mdr., for så vil jeg prøve at søge om at komme dér hen i stedet. Varde lyder ret tamt...

• #7   26. maj 2010 Og så skal det lige siges at gardehusarregimentet har flest feltdage hvis man ser på kasernerne i DK, og de har ligge med de bedst uddannet værnepligtige i de sidste 2 hold.
    Der er også meget FUT, fysisk uddannelse og træning.

Dragonregimentet, gardehusarregimentet og livgarden er kamptropper.
    Hvis du ønsker udsendelse efterfølgende skal du primært satse på dragonregimentet, sekundært livgarden.

• #8   26. maj 2010 Hehe, jeg kunne godt bruge lidt diciplin, så jeg prøver at tage det som 4 lærerige måneder smiley

• #9   26. maj 2010 Det er sgu heldigt at vi har nogle der vil lege røver og soldater frivilligt så vi andre arbejdende mennesker slipper for at spilde vores tid derinde.

• #10   26. maj 2010 Aldrig giv op.

Der er ikke noget værre end folk der tuder når man er i hæren. Husk god morale.

• #11   26. maj 2010 Martin J: Trak nr. 27 ud af 50.000 - dvs. jeg ikke meldte mig frivilligt. Kan vælge at "afsone" min værnepligt med militærnægtertjenelste, men så kan det vel være lige godt om man er i hæren, eller sidder i en vuggestue i 4 mdr. (+ lønnen er bedre hvis man ikke nægter).

.Baboom's Producer .: hehe, jeg skal gøre hvad jeg kan smiley

• Alexander J
    Alexander J Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 137
    #12   26. maj 2010 Jeg har skrevet aftale med gardehussarene til august næste år, der er desværre en masse ventetid.. men har fået fortalt at det er rigtig godt derovre.

• #13   26. maj 2010 Mikl * >> Jaa sådan er det jo desværre.

Har heldigvis en læge i familien så jeg skulle ikke engang ind og trække, det var også 9 måneder den gang jeg var færdig med uddannelse og skulle ha været ind, det ville jeg lige miste små 100.000 kr på, så det var dejlitg at slippe for det overflødige værnepligt.

• #14   26. maj 2010 Alexander J: Okay tak smiley Men det er mere de "normale" kaserner med 4 mdr. værnepligt jeg går efter smiley

Martin J: Hehe, der er nogle der kan. Men jeg tager det bare som det kommer - er student her om en måneds tid, så havde alligevel planlagt et års afslapning for at finde ud af hvad jeg vil videruddanne mig med, så de 4 mdr. kunne ikke komme på et bedre tidspunkt smiley

• #15   26. maj 2010 -ALPHA- Du er vidst lidt på afveje - der er intet udsendelse for Garderne mere - der blev lukket derfra i år 2010. Så det er kun Holstebro og Slagelse der har noget der. Men Skive har vidst også lidt.

Men ja - held og lykke derinde i cirkus-mili. Det er sku farligt, for man kan ikke vente med at være færdig, men når man er færdig savner man det sku.

• #16   26. maj 2010 nej men min bror skulle ha været det for 6 år siden og de jagter ham stadig smiley

• #17   26. maj 2010 Slagelse har kun stående styrke de sender ud, dvs ingen nyudannet soldater. Slagelse har overdraget det til Holstebro

• #18   26. maj 2010 man kan vel næsten blive sendt ud, uanset hvilken kaserne du forsætter på.. DANILOG (vordingborg) sender ihvertfald også en masse ud..

• #19   26. maj 2010 Jeg går bestemt ikke efter at blive sendt ud, så i behøver ikke at diskutere det for min skyld... hehe

• #20   26. maj 2010 ALPHA - rekrutterer Slagelse ikke stadig til Libanon?
    Eller tænker jeg på noget helt andet?

• #21   27. maj 2010 Nej har de aldrig gjord.
    mener der er et forsyningsregiment der har et kompagni dernede.

• #22   27. maj 2010 Der var ellers en Kaptajn fra Slagelse ude og rekruttere til Slagelse, og jeg mener det var Libanon de skulle til - for at ledsage forsyningerne undervejs...
    Eller tænker jeg et andet sted nu?

• #23   27. maj 2010 De kan ikke have rekrutteret til det, idet der aldrig har været fastlagt der skulle opstilles en enhed. men det har været på tale at slagelse måske skulle opstille et M113G3 kompagni, men det blev ikke til mere end politik.

• #24   27. maj 2010 alt i alt, mig der huskede forkert og fik gjort tanker/planer til fakta, min fejl smiley
    *Sergent slår menig..... igen.... men uden sprængstoffer idag*

En ting mere du skal lære: Fortæl aldrig befalingsmændene at du keder dig. Medmindre du elsker at dyrke fut eller blive hadet af dine venner som slapper af...
    OG Sergenter keder sig aldrig - det er for farligt, eftersom de har lidt for nem adgang til ting der siger bum.
    HUSK DET! smiley

• #25   27. maj 2010 Jeg skal også ind i værnepligten i Varde den 2 August. Varde er da en da DK's bedste kaserner?

• #26   27. maj 2010 Mette L: Okay smiley Ved du hvad der er specielt godt ved den? Jeg tænker bare at man måske laver det samme i alle kaserner, og så kan jeg jo lige så godt prøve at komme et sted hen som ligger tættere på mit hjem eller hvor der er noget gang i byen eller lign...

Lars C: lyder godt smiley

Kommentér på:
Værnepligt

Annonce