{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
500 visninger | Oprettet:

Grækenland go screw yourself ! {{forumTopicSubject}}

Hey BB.

Ville egentlig bare lige høre jeres mening om alt det her, med at grækenland er gået konkurs og det.

Det pisser mig nemlig af at vi nu skal give en masse penge til dem fordi ikke selv har styr på deres økonomi. Igår i godmorgen danmark hørte jeg at storbritanien havde sagt, at de synes det var grækernes eget problem og de ikke ville deltage med økonomisk støtte. Men Danmark derimod vil gerne støtte (tilsyneladende) og vi har endda valgt at vi gerne ville støtte op med et større beløb end mange andre lande.

Der er 3 ting jeg lige umiddelbart synes er meget forkert ved det her.

1: Hvem har valgt at vi borgere skal betale til det her ? Jeg har ikke lyst, men der er tilsyneladende en eller anden gut som har bestemt det. Hvad med at lave en afstemning om det, for at se hvor mange der egentlig har lyst til det?!

2. Hvordan kan det være at vi har råd til at betale et større million beløb til et land der pludselig går konkurs, men samtidig ikke har råd til at vedligeholde og forbedre ældreplejen og må lukke flere skoler i vores eget land?

3. I Grækenland går man på pension når man er 55 år. Kan da godt forstå deres lands økonomi krakkelere når borgerne allerede går på pension i så tidlig en alder. Den kan også vendes sådan her. Min far her i Danmark skal altså arbejde 10 år mere end en græker, for bl.a. at kunne tjene de flere penge, til at sende ned til dem for at redde deres økonomi? De kunne da starte med selv at arbejde til de blev 65, og måske hjælpe deres egen økonomi lidt der.

Men hvad er jeres mening omkmring det grækenlands halløj?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grækenland go screw yourself !
  • #1   12. maj 2010 tror ikke du kan formuleres bedre end du lige gjorde smiley
    giver dig helt ret i de forskellige punkter der smiley


  • #2   12. maj 2010 tud tud... hykler.

  • #3   12. maj 2010 ryan F - Formoder at du ikke er ret interesseret i hvordan vores lang fungere.

  • #4   12. maj 2010 Hvorfor fokusere folk kun paa deres pensionsalder? Du aner jo ik hvad deres skattepenge ellers daekker. Maaske skal de betale af egen lomme til SU/skole, maaske er deres sygeforsikring ikke 100% daekket. Hvad betaler de overhovedet i skat og hvad bliver daekket?



  • #5   12. maj 2010 Well du kan starte med at kigge på EU hvis du vil vide hvor vores penge forsvinder hen smiley
    Til sådan en beslutning er en folkeafstemning ikke nødvendig. Hvilket alligevel også ville ende i lav deltagelse og et helvede hvis vi skulle stemme om det hver gang der skulle doneres penge til et kriseramt land.
    Ældreplejen og skolerne er vildt forsømt herhjemme, men det er til dels pga de budgetforlig der er lavet og skattestoppet hvor kommunerne får vredet hænderne om på ryggen.
    True, men der kommer også en reform revolution uden lige og det bliver svært for grækerne at sluge, der skal nok komme mere ballade for de er en smule forkælet hvis man spørger mig.. Det ville nok svare til at regeringen lukkede velfærdsstaten ned herhjemme, så man kan godt forstå de ikke er glade.
    Jeg mener godt Danmark kan støtte med et beløb da vi jo har royale forbindelser osv. til landet, men så skal der stilles betingelser i form af nye reformer, for det går ikke at hælde penge i et stort sort hul som det ser ud nu. Men mig bekendt har EU jo netop også stillet en del krav til Grækenland, har du set på dem?


  • #6   12. maj 2010 Christian G - Ja tænkte nok det var pga EU. Men hvordan kan det så være at Storbritanien bare kan vælge fra?

    Og ja krav skal der da helt sikkert stilles, ellers ender det jo bare galt igen.

    De betaler ikke mere end omkring 20 % i skat dernede. Men hvor meget den så dækker er mig ukendt.


  • #7   12. maj 2010 Phillip - Jo selvfølgelig, men landet har jo længe vidst at deres økonomi har været dårlig, hvorfor så ikke få rettet op på det? Nej de venter bare til den er så dårlig at andre lande skal spytte penge i dem.

  • #8   12. maj 2010 Dalle J
    Har ikke lige undersøgt det nærmere, men umiddelbart vil jeg tro det er pga deres veto ret og status i Eu som en af grundlæggerne måske, det giver nogen speciele rettigheder at være en af de store drenge i EU som de er, men hvilke har jeg glemt - Lang tid siden jeg har haft projekt om EU.


  • #9   12. maj 2010 Som Nikolai R siger... Ryger Grækenland er det ALLES problem. Så er det Goddag finanskrise bølge 2....

Kommentér på:
Grækenland go screw yourself !

Annonce