{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

Hjælp køb af forstærker {{forumTopicSubject}}

Har 2 stk. cv 15" og vil gerne vide hvilken er bedst af disse effekt. forstærkere og hvorfor:

Bose 1800-VI:
Power Output:
Continuous Average Output Power, both channels driven:
450 watts per channel into 8W from 20Hz to 20kHz, with no more than 0.2% THD
600 watts per channel into 4W from 20Hz to 20kHz, with no more than 0.2% THD
Bridged-mono operation:
1400 watts into 8W from 20Hz to 20kHz, with less than 0.2% THD

Power Consumption:
100W at idle
800W with musical program
1500W at full power into 8W (continuous)
2400W at full power into 4W (continuous)

eller

NAD-218

evt. hvilken forforstærker vil vær god til Bose? har ikke rigtig forstand på det:( og aner heller ikke hvordan man brokobler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp køb af forstærker
  • #1   3. feb 2010 Det eneste jeg kigger efter er watt?:S skal man det? er Bose så ikke bedst?

  • #2   3. feb 2010 Tag NAD'en .
    NAD var som skabt til Cerwin vega .


  • #3   3. feb 2010 hvis du vil have noget ordentligt, så har jeg nogle helt nye Crown forstærkere til salg, det er noget der virker!

  • #4   3. feb 2010 du går ikke galt i byen med nad218.

  • #5   3. feb 2010 JAMEN HVORFOR SKAL JEG KØBE HVAD?

  • #6   3. feb 2010 Tror ikke der sidder nogle på baboom som har prøvet begge forstærkere til dit setup og derfor ikke kan forklare dig hvorfor du skal vælge den ene frem for den anden..

    du behøver nødvendigvis ikke at gå efter den forstærker som har de fleste watt af de to som du vælger imellem, for begge kan klare dine højtalere uden problemer... når det er sagt, så vil jeg mene at boseforstærkeren er lidt overkill smiley

    Et typisk setup med cv15 eller cv1515 er også med en nad218. så medmindre du vil starte et diskotek, så kommer du ikke til at mangle power.

    derfor nad218


  • #7   3. feb 2010 er begge forstærkere nogle du har liggende, siden det er dem du skal vælge imellem?

    BOSE forstærkeren er en ældre sag, men en helt ok forstærker, der plejer ikke være noget pis med deres amps, det er en god solid forstærker, intet mere intet mindre.

    NAD'en er også en ganske fin forstærker, den er dog ikke lige min smag, at alle går og siger at NAD og CV går hånd i hånd er KUN pga HIFI Klubben sælger begge dele, der er MEGET der er bedre end NAD efter min mening. men det er og vil altid være en smagssag.

    igen er den NAD du har set på en simpel forstærker, intet mere og intet mindre....


    HVIS du ikke har købt en forstærker endnu, og du bare er ved at kigge dig om efter en, så har jeg som sagt nogle nye Crown forstærkere til salg (alt efter hvor meget du har tænkt dig at bruge på det).

    efter min mening vader disse forstærkere let og elegant hen over de to du selv har nævnt. Crown er et af de største og mest respekterede forstærker-mærker i verden.

    det der er fordelen ved disse Crown amps, er at de har indbygget DSP (Digital Sound Processor) dvs. at de har:

    EQ så du kan justere de forskellige frekvenser så dit anlæg lyder bedre.

    Limiter så du sikre dig at du ikke smadre dine højttalere.

    Delefilter, så du kan bestemme om dine højttalere skal spille de kave frekvenser, denne er god hvis du senere hen får en sub.

    tidsforsinkelse, så du kan justere dit anlæg ind, så lyden fra alle højttalere rammer dig samtidigt.

    samt en masse andet.

    men selvfølgelig koster dette også lidt mere end hvis man bare skal have en alm. forstærker som ikke kan andet end at forstærke lyden...


  • #8   3. feb 2010 hvad er det for én og hvad skal du have for den?

    Men hvorfor er nad'en så dyrer end bose?

    Jeg kan f.eks godt finde nogen forstærkere som denne, der har eksremt mange watt og koster ikke noget, kan overhovedet ikke se sammengængen?

    Behringer EUROPOWER EP2500

    Kraftig effektforstærker på 2 x 1200 W (2 Ohm) til en pris der er til at forstå.

    Beskrivelse:
    2 x 1200 Watt i 2 Ohm / 1 x 2400 Watt i 4 Ohm brokoblet.
    2 kanaler, parallel eller brokoblet mono mode.
    Uafhængige limitere for hver kanal giver pålidelig beskyttelse mod forvrængning.
    Præcist signal og clip LED indikatorer til overvågning af ydelsen.
    Valgbare lav-frekvens filtre (30 eller 50 Hz) fjerner distraherende infra-lyd frekvenser.
    Professionel SPEAKON® og "touch-proof" plastbeskyttede højttaler outputs giver sikker betjening.
    Balancerede XLR og 1/4" TRS inputs.
    Forbindelses mulighed for extra forstærkere i parallel forbindelse.
    Ultra pålidelige TOSHIBA®/FAIRCHILD® high-power transistorer.
    Høj kvalitets komponenter og meget solid konstruktion for holdbarhed og lang levetid.
    Høj strøms TOROID® toroidal transformer for absolut pålidelighed og minimal støj.
    "Back-to-front" ventilations system med luft filter og automatisk justerende ventilator hastighed.
    Uafhængig strøm og varme overload beskyttelse på hver kanal beskytter automatisk forstærker og højttalere.
    Designet i Tyskland.
    482 mm (19") rack installation.

    Koster 3299,-


  • #9   3. feb 2010 Patrick I - Selvom de har mange Watt og koster ingenting , Så går Pris og kvalitet altså hånd i hånd forstærker mæssigt .
    Så hellere købe noget med mindre watt som er dyrere .
    End at købe en sindsyg watt forstærker til ingen penge . De holder simpelthen bare ikke smiley


  • #10   3. feb 2010 nå okay:) - Har også fået afvide at bose skulle være af rigtig god kvalitet. Men håber stadig på et svar på hvilken en i ville foretrække, og hvilken forforstærker der skulle høre til, skal siges at jeg kan få bose'n blligt så skulle helst være den

  • #11   3. feb 2010 jamen jeg har faktisk 3 forskellige modeller til salg fra samme serie:

    Crown XTi 2000:

    http://www.hifigalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=18358


    Crown XTi 4000:

    http://www.hifigalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=18357


    og en Crown XTi 6000:

    http://www.hifigalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=18356


    og nej du må for guds skyld ikke bare gå efter watt! der er noget der hedder dæmpningsfaktor i sådan en forstærker, som siger lidt om hvor godt forstærkeren har styr på enheden. altså hvor hurtig den er til at komme tilbage til startpunktet ved et bas-slag fx. det er efter min mening langt vigtigere at have iorden end hvor mange Watt den kan skyde ud. og så er der bare generalt kvaliteten af en forstærker, hvis komponenterne der er blevet brugt i forstærkeren er noget lort. så bliver lyden også noget lort! det kan du være helt sikker på!


  • #12   3. feb 2010 Crown er jo totalt overkill smiley Det er til PA og ikke til stuen smiley

  • #14   3. feb 2010 Markus R: flere og flere bruger faktisk Crown's PA amps til hjemmebrug, da de er så højt opløslige i lyden.

    og hvis Crown amps er overkill, så er den Bose da også, det er også en PA forstærker...


Kommentér på:
Hjælp køb af forstærker

Annonce