{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.436 visninger | Oprettet:

Spritus kørsel Søndag morgen? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen i baboom
jeg står med et lille spørgsmål som jeg går og tænker på hele tiden.
jeg gjorde noget meget meget dumt lørdag aften da jeg tager bilen til fest og planlægger og sove i bilen sammen med min kæreste og så køre hjem næste dag.
men vi gik igang med at feste som alle andre unge mennesker gør i disse moderne tider, indtil kl 12, der løber vi tør for drikke.
så vi danser og snakker resten af festen forbi, men kl 3 blev der problemer mellem en masse unge mennesker og der kommer nogle slåskampe, så kæresten og jeg beslutter(dum som vi er) at vi bliver nød til at kører hjem og vi vudere selv at jeg godt kunne køre hjem.
så vi sætter os ud i bilen og kører afsted påvej hjem, men da vi næsten er kommet hjem bliver vi selvfølgelig taget af politiet og jeg gik næsten i chok og koma (vi bliver stoppet Halv 4)
og jeg får pustet ballonen op på 1.34 og vi bliver taget med til stationen for en blodprøve, men politiet var meget flinke ved os og kørte kæresten hjem først og de gav mig lov til at hvile i en celle før jeg fik taget blodprøven, men 2½ time efter vi blev stoppet fik jeg taget blodprøven (altså kl 6 om morgnen)
så det jeg evt ville hører er om det kunne være heldig at jeg havde forbrændt nok alkohol til at komme under 1.2 eller er det helt umuligt ??
jeg kører ligenu rundt med et midlertidligt kørekort og der går vist 2 uger før jeg får relsultatet fra blodprøven..
Jeg vejer 85kg og er 202 cm høj


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spritus kørsel Søndag morgen?
  • #1   26. jan 2010 det er kg der afgør hvor meget du forbrænder.. og det lyder ikke umuligt at du har forbrændt nok til du er kommet under 1,2 hvis du har haft 2 timer..
    Ingne kommentarer til om det va smart at køre hjem


  • helle p
    helle p Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 82
    #2   26. jan 2010 hvorfor under 1.2? er det ikke kun 0.5 promille man må ha ?

  • #3   26. jan 2010 under 1,2 ? Hvorfor lige der... det har da først betydning under 0,5 vel.. Men det tror jeg ikke... Det tager en person på 60kg 2 timer at forbrænde EN genstand..

    Og du har nok drukket mere end 3 øl hehe..


  • #4   26. jan 2010 jamen selvom din promille er 1.2 mister du jo kortet alligevel og især når du kører rundt med et midlertidligt et af slagsen... desværre

  • #5   26. jan 2010 som jeg læser det har han midlertidigt nu fordi han blev stoppet?

  • #6   26. jan 2010 Omg hvis du stadig har dit midlertidig kørekort har du ikke engang haft det et måned og du er blevet taget for sprit.

    Håber sku aldrig du får det igen !


  • #7   26. jan 2010
    TRAFIK OG ALKOHOLLOVGIVNING

    STRAF FOR SPIRITUSKØRSEL



    Den 1. september 2005 blev straffen for spritkørsel væsentligt strengere end tidligere. Begrebet "promillekørsel" er udgået af loven. Fremover kaldes al kørsel med alkohol i blodet lovmæssigt for spirituskørsel.



    1. gang, du kører spirituskørsel får du:

    * Frakendt kørekortet

    0,51-1,2 promille: betinget frakendelse.

    Ny bilist: kørselsforbud

    Over 1,2 promille: ubetinget frakendelse i min. 3 år

    * En bøde

    0,51 - 2,0 promille: Bøde = din netto månedsløn x din promille

    Over 2,0 promille: 20 dages betinget fængsel og bøde på en måneds nettoløn

    * Alkohol- og Trafikkursus

    Du skal gennemføre et obligatorisk kursus i Alkohol og Trafik (A/T-kursus) for egen regning. Kurset varer 4 x 2 1/2 time og koster pt. 2000 kr.



    Betinget fængsel betyder, at du ikke kommer i fængsel – på betingelse af, at du gennemfører samfundstjeneste eller går i alkoholistbehandling.



    2. gang, du kører spirituskørsel, får du:

    * Fængselsstraf

    0,5-2,0 promille: betinget fængsel i min. 10 dage*

    Over 2,0 promille: betinget fængsel i 30 dage*

    * Frakendt kørekortet ubetinget

    0,51-1,2 promille: ubetinget frakendelse i 3 år

    Over 1,2 promille: ubetinget frakendelse i 5 år

    * En bøde

    Bøde = en måneds nettoløn

    * Alkohol- og Trafikkursus

    Du skal gennemføre et obligatorisk kursus i Alkohol og Trafik (A/T-kursus) for egen regning. Kurset varer 4 x 2 1/2 time og koster pt. 2000 kr.



    *) Fik du første gang betinget fængsel, får du 2. gang ubetinget fængsel i min. 20 dage



    3. gang, du kører spirituskørsel får du:

    * Fængselsstraf

    0,51-2,0 promille: ubetinget fængsel i min. 20 dage

    0ver 2,0 promille: ubetinget fængsel i min. 40 dage

    * En bøde

    Bøde= en netto månedsløn

    * Frakendt kørekortet ubetinget

    0,51-1,2 promille: ubetinget frakendelse i 5 år

    0ver 1,2 promille: ubetinget frakendelse i 10 år

    * Alkohol- og Trafikkursus

    Du skal gennemføre et obligatorisk kursus i Alkohol og Trafik (A/T-kursus) for egen regning. Kurset varer 4 x 2 1/2 time og koster pt. 2000 kr.



    Bliver du taget 3 gange inden for 3 år med en promille på mere end 1,21, bliver din bil konfiskeret og overgår til statens ejendom.



    Kører du spritkørsel mere end tre gange, er straffen endnu strengere. Kører du f.eks. spritkørsel for 4. gang får du 30 dages ubetinget fængsel, hvis din promille er mellem 0,51 og 2,0, og 50 dages ubetinget fængsel, hvis din promille er over 2,0.

    Herudover får du en bøde, ubetinget frakendt dit kørekort i 10 år og skal gennemføre et Alkohol og Trafikkursus.

    Der er ikke længere mulighed for at få sit kørekort tilbage før frakendelsestiden udløber, hvis man f.eks. vælger at gå i alkoholistbehandling. Det betyder, at der ikke længere er nogen, der kan få kørekortet tilbage før andre, når det er blevet frakendt.

    Det vil fremover være muligt at underrette arbejdsgiveren, hvis en person gentagne gange kører spritkørsel i frakendelsestiden. Den mulighed vil gøre sig gældende i forbindelse med erhverv, hvor det at køre bil er en væsentlig del af arbejdet, f.eks. erhvervschauffører og sælgere.


    En


  • #8   26. jan 2010 dem gamle regel med promille kørsel mellem 0.5 og 1.2 er slettet. idag hedder det spiritus kørsel allerede fra 0.5 og ikke først fra 1.2 som i gamle dage.

    det er derfor meget tvivlsom at du kan nå og forbrænde nok alkohol til at kommer under 0.5. forvent derfor en betinget frakendelse af kørekortet + kørselsforbud hvis du ikke har haft kørekort så længe.

    du kommer desuden til at lære meget mere om alkohol og trafik på det dertil indrettet A/T kursus som er obligatorisk for at generhverve dit kørekort.


  • #9   26. jan 2010 nej jeg har haft det i et år ..

  • #10   26. jan 2010 Håber da ikke den er røget så langt ned at du ik får noget straf for det for at køre bil i påvirket tilstand er bare ikke accp..!! så håber du får min stor bøde og muligvis en frakendelse..!

  • #11   26. jan 2010 så du stadig nybillist, og derved frakendelse.

    man har som sagt kun sit kørekort til låns de første 2-3år. med 2 klip. (prøveperiode)


  • mathias -
    mathias - Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 388
    #12   26. jan 2010 haha det var sku en kort fornøjelse med det kørekort hva

  • #14   26. jan 2010 det kan i nogen tilfælde kan tage op imod 24 timer at forbrænde 10 genstande.
    derfor hvis man skal i byen, så tag en taxa hjem, selvom det koster 900 kr er det stadigvæk billigere sluppen end et mistet kørekort eller værre livet i en trafikulykke.

    men der er nogen som skal lære det på den hårde måde. ak ja tilbage til scooteren.


  • #15   26. jan 2010 først og fremmest synes jeg det er flot at du ikke forsøger at forsvare din spritkørsel men indrømmer det er dumt.

    dernæst må jeg nok desværre sige at du nok ikke ser dit kørekort igen foreløbig - jeg tror ikke den er kommet under hverken 0,5 eller 1,2

    Johan


  • #16   26. jan 2010 din torsk. man tager aldrig bilen i byen medmindre man ikke drikker... du er da for dum, og når du ikke engang har fået dit plastic endnu... det er tilfælde som dig der kører folk ned og hæver forsikrings præmierne for andre unge... Tænk dig om håber du får det frakendt i 5 år

  • Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 185
    #17   26. jan 2010 Man forbrænder ca. 0,1 promille i timen, så kan du selv regne på, hvor den lander, men jeg mener så også de regner det med, blodprøven bliver taget, altså hvor lang tid der gik, fra at du blev stoppet, til at prøven blev taget.

Kommentér på:
Spritus kørsel Søndag morgen?

Annonce