{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
265 visninger | Oprettet:

Miké T
Miké T
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 39

Canon EOS 500D V.S Nikon D5000 ! {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg skal snart have mig et DSLR Kamera smiley Og har kig på de 2 modeller !

Så jeg ville lige høre hvad i syntes der var bedst og hvorfor smiley Jeg skal bruge det til at tage udendørs billeder af biler, og motorsport..

Hvis i kender andre gode DSLR til ca. 5000kr så må i godt sende et link smiley

Hilsen Miké

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Canon EOS 500D V.S Nikon D5000 !
  • #1   8. jan 2010 Helt klart Canon smiley
    Canon EOS500D kan jo optage film i FULL HD også, ved jeg ikke om nikon's kan?

• Miké T
    Miké T Tilmeldt:
    aug 2009

#2   8. jan 2010 De begge 2 kan optage i Full HD men kan i ikke uddybe jeres svar lidt mere ? Og skrive HVORFOR jeg skal købe det ene frem for det andet ? smiley

• martin b
    martin b Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 113
    #3   8. jan 2010 Du kan se en Side by side sammenligning af kameraerne her:
    (link fjernet)

Og som jeg ser det er der ikke den store forskel.
    Så jeg vil helt klart råde dig til at tage i en fysisk butik og prøve begge kameraer og se hvilket der ligger bedst i din hånd og hvilket du synes er bedst ang. menuer/knapplaceringer osv.

Ang. at det ene mærke er bedre end det andet kan du ikke tage efter, der er en evig diskution om dette, jeg er selv til canon, men synes at der kameraer som f.eks. 450D er fysisk for små (altså jeg holder ikke godt ved dem) så jeg bruger selv et canon 30D.

• #4   8. jan 2010 Den evige fight..

Personligt vil jeg købe 500D..

Det er lige efter mig hovede og er bare kvalitet og man ved hva det er..

Men prøv at tag ud i en foto shop og få dem i hånden og se hva for en du har bedst feeling for..

De er begge gode og er de evige fjender smiley

• #5   8. jan 2010 Mig = Mit whatever smiley

• #6   8. jan 2010 Vil nu ikke sige nogen af de kameraer er dårligere end den anden. Alt indmad kommer fra deres storebrødre, D90 til NIkon og så 50D'eren til canons.

Den eneste primære forskel er størrelserne på kameraet. Nikons er lidt større og derved bedre at holde ved, hvis man har større hænder end kvinde hænder.

Og så har nikon flip skærm, hvor Canon ikke har, men den har så lidt flere pixels, hvilket ikke betyder noget når begge er meget høje i forvejen.

Begge kamera'er er kanon gode, så du må ud og prøve dem begge og tage det derfra. At kigge på nettet får du ikke meget ud af. De koster også omkring 5000 i butikkerne nu, så det kan jo ikke svare sig at købe på nettet med dem i hvert fald.

• Miké T
    Miké T Tilmeldt:
    aug 2009

#7   8. jan 2010 Tusind tak for hjælpen.. smiley

Har været nede i en fotobutik og kigge på et Nikon D5000 og det virkede rigtig lækkert men syntes godtnok også at det canon ser lækkert ud på nettet smiley

Men flemming det du siger med størrelsen er ligepræcis omvendt. Det er Canon der er størrere end Nikon ! smiley Men ellers tak for hjælpen smiley

Hilsen Miké

• #8   8. jan 2010 Ej, det er det godt nok ikke ved grebet. Jeg arbejder med det til dagligt, så ved nu godt hvad jeg snakker om smiley .. men MP er større på Canons.

• Miké T
    Miké T Tilmeldt:
    aug 2009

#9   8. jan 2010 Det må du desværre undskylde, jeg fik det bare afvide af en nede i foto care i fredericia smiley

DERFOR VILLE JEG GODT HAVE LIDT BAGGRUNDS VIDEN INDEN JEG KØBER NOGET smiley Heh !

Men hvilket havde DU valgt ? smiley

• #10   8. jan 2010 Det er så forkert og arbejder selv i Photocare.. så det er jeg da ked af at du har fået af vide. Men du har ikke prøvet det?

Jamen som sagt, de er meget ens, så du skal jo finde den du bedst kan li og holde ved osv..

Kan ikke vælge mellem de 2.. det er smags sag.. Audi eller Mercedes..

• Miké T
    Miké T Tilmeldt:
    aug 2009

#11   8. jan 2010 Han fortalte mig bare at Canon'et var lidt størrere fordi jeg sagde til ham at jeg syntes det var lidt lille at holde ved.. Men det er ligemeget så det glemmer jeg bare det han sagde smiley

Men glæder mig sørme til at komme ned og prøve begge 2 og stille dem op mod hinanden og se på dem smiley Så er valget nok ikke så svært smiley

• #12   8. jan 2010 Nej, men hvis du har større hænder end en alm pige, så vil du nok tage Nikon'en.. den har bedre greb og lidt mere lækkert og holde ved. Men det er igen smag og behag jo smiley

Og han er da helt forkert på den, desværre.. beklager smiley

Kommentér på:
Canon EOS 500D V.S Nikon D5000 !

Annonce