547 visninger
|
Oprettet:
sko fra usa {{forumTopicSubject}}
hvis jeg bestiller nogle sko hjem fra usa til 100 $ hvor meget skal jeg så betale hvis de bliver taget i tolden?
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 11 Svar: 340
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 23 Svar: 263
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 23 Svar: 263
Men du kan sagtens bestille dine sko, de kommer ikke gennem deres postvæsens system.
mar 2007
Følger: 1 Emner: 58 Svar: 106
Ved godt at der er forskel på toldsatsen alt efter matriale osv.
Akutuelle toldsatser kan ses her (link fjernet)
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 1.032
Hvis du køber varer uden for EU, så gælder følgende regler som privat.
Hvis købet har en værdi på under 80,- Så skal du hverken betale moms, told eller fortoldningsgebyr.
Hvis købets værdi ligger mellem 80-1150,- så skal du betale moms og fortoldningsgebyr
Hvis købets værdi overstyiger 1150,- så skal du betale, moms, told og fortoldningsgebyr.
Så nemt er det, og hvis i ellers er i tvivl så kig på denne her side, det er nemlig den i skal forholde jer til.
(link fjernet)
Tarifferne for den enkelte type vare kan dog findes på denne side.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=203642
maj 2008
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 55
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 1.032
Hvis de er deklareret til en lang lavere værdi end de egentlig har, så kan du være uheldig at tolden lige laver et tjek, så kan der gå lang tid inden du får dine sko udleveret, da de så vil kræve dokumentation for værdien af varen.
Men ellers så plejer nææææsten alt der kommer fra USA at blive snuppet i tolden. Sjovt nok er det ting fra østen der slipper nemmere igennem.
Jeg har selv fået både fjernstyrede biler, elektronik og andre ting hjem fra østen uden det er blevet snuppet i tolden.
sko fra usa