{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

En måde at undgå snyd på. {{forumTopicSubject}}

Hej alle - jeg er ret ny i det her forum og ved endnu ikke så meget om stedet, udover man køber og sælger og at der er en del der snyder.

Så jeg har gået og funderet lidt over, hvad man sekv kan gøre for at forhindre at blive snydt - der gælder nok samme regler her som på KG, at man ikke må udhænge andre, så det er ligesom udelukket at skrive hvem herinde der har snydt hvem osv.

Men man vil ikke udhænge nogen, hvis folk skrev i en tråd hvem de har handlet med. Og at det var en god handel med vedkommende. Måske ville man på den måde kunne få et nemt overblik over hvem der er reelle at handle med herinde. Det sortere selvfølgelig ikke alle - men det er da en start eller en måde at gøre det på.

Selvfølgelig skal både køber og sælger være interesseret i at nævne, at de har handlet sammen. Det betyder ikke at der skal nævnes hvad man har handlet med.

Personligt ser jeg helst at man mødes og handler og har også selv afleveret noget til en køber af en af mine ting - hvis det er muligt, så synes jeg helt klart at det er det bedste, især for køber. Nu kører jeg ikke land og rige rundt for at aflevere en vare hehe det her var kun fordi vi boede tæt på hinanden smiley

Sætter heller aldrig flere penge end på en konto end jeg kan undvære - dvs penge jeg måsjke ikke får noget for.

Har i nogle gode ideer? og hvad synes i om min ide? Synes da det er ubehageligt, at folk ikke er reelle - selvom det selvfølgelig ikke kommer bag på mig smiley

Ha´en god dag!

/Jeanette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En måde at undgå snyd på.
  • #2   25. okt 2009 Michael P - du har helt ret! Jeg har også når jeg har modtaget penge på kontoen, sendt varen med det samme. Samtidigt har køber fået en sms på, at den er sendt og hvornår den vil være fremme.

    Grunden til, at jeg lige valgte at skrive det her indlæg er, at jeg lige har læst at en ung fyr er blevet snydt for penge, eller vedkommende skulle have haft byttet, men han fik aldrig det han skulle. Han har det hele på personen, altså tlf og adresse. Men har stadig ingen penge fået, trods det at han har kontaktet personen flere gange.


  • #3   25. okt 2009 blev snydt for 14 dage siden her inde..
    fik navn´, adresse, telefon nummer osv på personen..
    men hva hjælper det??

    han hverken svare eller noget når jeg ringer eller skriver til ham..
    og han har ikke været online her inde siden..
    har dog set en ny bruger har oprettet de samme annoncer som ham jeg blev snydt af, med samme billeder og tekst...

    så man kan blive snydt trods man har fået oplysninger osv..


  • #4   25. okt 2009 og har oerført 350 kr til hans konto.. for køb af varen..

    det er altid noget det ikke var flere penge...c",)


  • #5   25. okt 2009 Ja og det er nok lidt jeg også mener med, at man godt kunne lave en tråd over ( dem som har lyst selvfølgelig) køber og sælger. For det er nemlig ikke altid muligt, at undgå snyd pga navn og adresse. Og mange kan sagtens virke troværdige uden at være det.

    Man kan sige, at det ingen skade ville gøre, at folk skrev hvem de havde gode oplevelser med ang handel - både køb og salg.

    Tonny - det er fandme surt! Men ja, det var heldigt at det ikke var en hel formue du havde sat ind på kontoen, selvom 350 kr også er penge og for nogen en del penge.


  • #6   25. okt 2009

    men problemet er man jo bare kan ændre sit navn samt profil billede det tager 2 min.. så kan ingen se hvem der er hve,....?



  • #7   25. okt 2009 Jeg beder altid om :
    Navn
    Adresse
    Post nr. og by
    Mobil
    Og så skriver jeg så til dem, og høre om det osv. hvis ikke jeg er sikker ringer jeg.
    Når jeg selv sender en pakke så skriver jeg det til køber, og det nummer så de kan følge med i hvor pakken er henne.


  • #8   25. okt 2009 Jeg er aldrig blev snydt i noget herinde heldigvis. men har heller ikke overført penge til nogen herinde. så mødes jeg heller med dem. har så godt nok fået overført penge til mig hvis nogle har købt noget af mig. men ikke omvendt.

  • #9   25. okt 2009 Tonny - ja det er selvfølgelig rigtigt. Det kræver ingenting, at ændre sin profil. Kan ikke forstå at der ikke er en bedre sikkerhed herinde. Cpr -validering osv. Ligesom mange andre brugtmarkedssider har.

    Der må bare være en måde at ændre det på - kan da ikke være rigtig, at folk bare kan snyde andre på den måde. Synes det er grovt.

    Men nu er jeg selv også mest til, at man mødes og handler om varen. Uanset om det er mig der køber eller sælger.


  • #10   25. okt 2009 Sara B- Og hvad skulle man så ellers lave herinde? smiley

  • #11   25. okt 2009 Altså grunden til at jeg har profil herinde er udelukkende for at handle. Så hvis jeg ikke skulle lave det herinde, så havde jeg ingen profil.

    Sara - hvis du ikke handler herinde, hvad laver du her så?


Kommentér på:
En måde at undgå snyd på.

Annonce