{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
550 visninger | Oprettet:

lejlighed problem? {{forumTopicSubject}}

sidder og kikker efter en lejlighed, men falder så over dette her:
Husleje 2800kr
AC forbrug 800kr
varme a conto: 400kr
vand ca: 200 kr pr person.

hvis jeg forstår det rigtigt er det så små: 4200 for leje med vand varme el ...

her kommer det jeg ikke forstår så..

der er:
Depositum på: 8400kr..
og:
Forudbetalt leje: 5600kr...

er depositumet indskud og forudbetalt leje eller hvordan og hvorledes?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lejlighed problem?
  • #1   5. okt 2009 Indskud er en gammeldags ting som du sagtens kan snørre dig udenom med lidt snilde.

• #2   5. okt 2009 også er der betalt leje for 2 måneder frem eller hvad?

• #3   5. okt 2009 øhmm kan nu uik rigtig forstå de tal der hvordan de sgu hænge samme...

nå men jeg ved da jeg flyttede i den første lejlighed der sgu vi ligge 3 mådners husleje pluds et "depositum" der os svarede til 3 mådners husleje, blev vist en 30.000 i det hele. De første 15.000 var til de sidste 3 mådner man sgu bo der, og flyttede man fx efter 2 mådner fik man selvf de penge igen. De sidste 15.000 kr var så ordne lejligheden igen, så som at male, skifte gulv osv. og overskudet (hvad der sjældent er) får man så tilbage...

• #4   5. okt 2009 Mickel P -Ahh mon dog smiley Et inskud er jo ligesom ejerns sikkerhed for at alt hærværk/slid etc bliver lavet når man fraflytter så tror desværre ik udlejere bare lige sådan ser igennem finger med det smiley

• #5   5. okt 2009 Dennis J - Ja, så har du betalt 2 mdr leje, om de bliver brugt i starten eller i slutningen er vist forskelligt.

I min første lejlighed, gjaldt det i de sidste måneder, og den sidste lejlighed de første måneder, så tror det er op til udlejeren. smiley

• #6   5. okt 2009 problemet er jeg ikke forstår hvad det depositum er.. er det bare et andet ord for "indskud" som lejeren kan bruge til at reperere for?
    og hvis det er så er det som:
    Ulabandula K siger, 8400 som de kan bruge på reperationer, og 5600 for 2 måneders forudbetalt leje korrekt?

• #7   5. okt 2009 Ja, det er en andet ord for indskud smiley

Og ja, det er korrekt.

• #8   5. okt 2009 ja som Camilla siger er det bare et andet ord for indskud... smiley

• #9   5. okt 2009 Ja, du har forstået det rigtigt smiley
    Du ligger jo også et depositum, når du f.eks. skal i sommerhus, som du så får igen, hvis der ikke er blevet ødelagt noget, imens du har været der... Hvis der er blever ødelagt noget, vil de tage det beløb den er ødelagt for, fra dit depositum og så give dig resten tilbage smiley

• #10   5. okt 2009 men udover det 800 i el og 400 i varme ? .. hvor stor er den lejlighed? og det strømforbrug lyder ret usandsynligt. her på hustanden betaler vi 600-700 for 3 personer som benytter bl.a.

ovn
    kogeplade
    tørretumbler
    vaskemaskine
    opvaskemaskine
    3 tv
    1 pc
    2 bærbar
    + lys og diverse..

:s

• #11   5. okt 2009 A/C VARME KR. 260,00
    A/C EL KR. 259,00

Det er det jeg gider... ^^

• #12   5. okt 2009 Bb's Alfa-Han . - Præcis, men lovgivning sørger for personlig formue kan inddrages ved dette, mange bruger det som undskyldning for en ekstra sjat penge da du ikke er berettiget at få dem igen ved opsigelse af lejemål.

Kommentér på:
lejlighed problem?

Annonce