{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Hjælp til leasing af bil {{forumTopicSubject}}

Hej Baboom.

Jeg er mangler teori og køreprøven til kørekort og havde tænkt mig at lease en bil da jeg har hørt det skulle være en fed ting.

Har kigget på mange forskellige biler, men jeg vil bare gerne høre om der er andre som har prøvet det og hvad de synes om det.

Mvh

http://www.billeasing.dk/golf.htm

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til leasing af bil
  • #1   21. sep 2009 har en ting at sige LÆS ALT GODT IGENNEM INDEN DU SIGER JA! smiley

jeg fandt hvert fald nogle ubehagelige ting da vi skulle finde nogle informationer om det leasing der

og det kunne være fx at der kom nogle ekstra beløb som der ikke var snak om i starten og sådan

• #2   21. sep 2009 Har også lige læst på en anden side at man skal huske at kigge kontrakten godt igennem og tjekke at den kan genforhandles hvis man flytter eller skifter arbejde.

Men min kollega siger at det er skide fedt for ham. Han kører rundt i en BMW til omkring 3000 kr om måneden, men jeg snakker bare tæt på 2000 da jeg ikke gider bruge alle mine penge på det.

Og det kommer sikkert også til at koste kassen i starten.

• #3   21. sep 2009 ved ikke om det er fed også kun kan køre de 20.000 om året ellers koster det knaster ikke kun i km penge men osse i service

• #4   21. sep 2009 Ja det lige det.
    Tror også jeg vil tage en snak med min kollega så han kan sætte mig ind i tingene.
    Men jeg er stort set ligeglad hvilken bil.
    Den skal bare ikke være alt for dyr. smiley

• #5   21. sep 2009 hvorfor så ikke køb en gammel brugt en til at starte med ?

• #6   22. sep 2009 ET GODT RÅD...

køb din første bil - du vil SÅ meget fortryde at du ikk kan lave lidt sjov med den (f.eks style den lidt) osv... bare det at putte et bedre anlæg i, er jo en NO NO, så du er LÅST til at køre i den samme kedelige golf 3 år :S

• #7   22. sep 2009 Ja læs det godt igennem ihverflad.

har overvejet det samme, men har været meget betænksom, da jeg ikke rigtig kan se hvor de tjener pengene på det henne...?

men synes iden lyder godt, og overvejer det stadig, sgu da lækkert og få en splinterny bil for fx 3000 kr om mådnen, også billig forsikring oveni måske.... så vigtigt er det sgu ik for mig at ku style min bil, har jeg alligevel ikke råd til. og går ud fra at standart anlæget kan tage cd og radio. så går nok....

men på den anden side, er der os noget dejligt ved at have sin egen bil...
    ved ik, er stadig lidt i tvivl selv ihverflad, om det er sådan en løsning eller en split ny bil jeg skal vælge....

gider ihverflad ikke købe et vrag, der skal på værksted hele tiden.

så mange tanker...hehe... meget nemmer da man havde sin bil...

• #8   22. sep 2009 Husk at der skal en udbetaling til - ligger tit på omkring de 20.000 kr. De kalder det vist noget andet, men det er et beløb man skal stå med. Det har jeg læst mig frem til da jeg også har undersøgt muligheden.

• #9   22. sep 2009 Det er en udbetaling på 20.000kr, eller 20% af bilens nyværdig.
    Plus du er tvunget til at overholde alle service på bilen, og forsikringen kommer ved siden af. Og hvis du lige har fået, eller skal til at have dit kørekort, så kommer du ikke til at slippe billigt hvis du lease en bil, da den jo er ny. Snak med forsikringen først hvert fald, og ring rundt til de forskellige og spørg hvad de kan forsikre dig for. Du er tvunget til at have kasko. Hvis du køber en gammel bil, hvor der er lige meget med buler og ridser, så kan du garanteret forsikre den billigere, da det kun kræver ansvarsforsikring. Du skal også huske på at du er bundet af en 3årig kontrakt på en leasing aftale, hvis du køber en bil kan du altid sælge/skrotte lortet hvis du en dag ikke har råd til det. For mange mennesker giver det god mening at lease en bil, men det er bestemt ikke alle det er en god idé for.
    Det vigtigste i mine øjne er at få regnet alle udgifterne sammen på bilen, incl service osv. Få regnet det ud på års basis, og mdr basis. Så kan du danne dig et overblik over hvor meget bilen kommer til at koste dig. Måske koster den kun 2000kr i leasing, men med service eftersyn, forsikring, benzin kommer det måske langt over 5000?

Lige mit indspark smiley Og held og lykke..

• #10   22. sep 2009 Christian J - Det gir mening og jeg har altid os bare tænkt på at købe en halv gammel bil til billige penge og så lige få rutine i at køre og så efter 1 år kunne jeg lease en bil.
    Det er måske også bedre, men jeg må snakke med folk om det. smiley

• #11   22. sep 2009 Tag en snak med de forskellige firmaer, forsikringer osv. Jeg ved at IF forsikring har aftale med mange bilmærker, fx suzuki og peugeot. Jeg kunne få forsikret en Swift 1.5 3d med fuld kasko for 7100ca om året. jeg er 23, men har ingen ancinnietet hos forsikringen da jeg kun har haft bil i eget navn i 4mdr smiley

• #12   22. sep 2009 Tror du det er dumt at jeg starter en ny forsikring op i mit navn ?
    mange af mine venner gør de nemlig i deres forældres.

• #13   22. sep 2009 Babooms Anlæg ! - jeg synes ikke det er dumt du starter en op i dit egen navn, man skal jo starte på et tidspungt.... smiley fik lavet min hos fair, lå på knabt 10.000 kr om året, uden kasko.

min mor "gad" ikke have mig stående, for lavet jeg nu et uheld med min bil, ville det jo gå ud over hendes forsikring, også ville den stige i pris. så kan sagtens forstå hende...
    Du må jo bare ringe rundt og høre hvad de skal have de forskellige steder, men hold dig væk fra top danmark ihverflad, koster næsten det doppelde.... :S

• Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 531
    #14   22. sep 2009 det er ikke lovligt at forsikre sig i en andens navn !!!

(link fjernet)

Citat fra linket:
    Betinget dom for svindel
    Den 15. august i år blev en far og en søn idømt betingede domme på 60 dage samt en bøde på 12.000 kr. Den 22-årige søn havde købt en bil i sin fars navn, så han kunne slippe billigere i forsikring. Københavns Byret fastslog, at sådan en aftale er bedrageri.

• #15   23. sep 2009 Sabine B: det kommer meget an på hvem du er, og hvordan andre forhold omkring dig er. Kender mange hvor topdanmark er langt de billigste, pga deres situation.
    Vil dog sige at for mit vedkommende er det IF forsikring når vi snakker bil der er billigst, hvis jeg køber en der er max 5år gammel, og et af de mærker som de har aftaler med. Så SKAL den købes af en aut. Forhandler.

Kim B: Ja du har ret i at det er ulovligt, men det er ikke ulovligt at låne sin bil ud. Så en forældre kan sagtens have den stående i deres navn og "låne" den til sønnen fx. Det er umuligt at bevise andet. Loven siger ikke noget om at du ikke må låne din bil til din søn eller datter i 5år i træk fx.

• #17   23. sep 2009 Claus F: Ja, men så er vi også ovre i en længere efterforskning. Jeg ved godt at forsikringsselskaberne ser hårdt på det, men de har svært ved at bevise at bilen ikke er udlånt.
    Jeg har en bekendt som har totalskadet 2 biler. begge biler i en fra familiens navn, som ikke bor i nærheden af ham selv. Bilerne havde han gejlet godt og grundigt, de lå på nettet osv. Han betalte selv alle udgifter på bilerne, kom selv til syn med dem og alt det. Begge gange det skete kunne hverken forsikring eller andre bevise at han ikke blot lånte bilerne af hans mormor som stod for den ene. Det er ikke ulovligt at han gejler og ligger den på nettet, selvom han har lånt den. Det er heller ikke ulovligt at han holder udgifterne på bilerne, og det stadig er hans mormor der ejer dem.
    Begge gange hvor han har smadret bilerne har det været helt åbenlyst at det stod i en familiesmedlems navn, så han kunne få en billigere forsikring, men de har intet kunne gøre, fordi de fastholdte deres historie om at han har lånt bilerne.

• #18   23. sep 2009 Christian J - Ja ja, der er selvf nolge ting der kan gøre om det er billiver osv. har jo meget at sige hvor du bor, hvor meget man køre, hvilken bil, osv... men tror ik du får en særlig billig forsikring hios topdanmark som ny bilist med bil.

mender så det var Alka der overhovet ikke gad have mig som kunde når jeg ik var ældre :S

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#19   23. sep 2009 det er ikke rigtigt det med at der ikke står nogle steder at man skal skrives på som bruger hvis man "låner" bilen i længere tid.....

citat
    Hvis du køber et brugt køretøj med nummerplader, skal du inden 3 uger meddele SKAT, at du nu ejer bilen. Du skal også meddele det, hvis du i en længere periode fast bruger et køretøj, du ikke ejer. Det gør du ved at aflevere en anmeldelse til SKATs nummerpladeekspedition.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817299&vId=0

• #20   24. sep 2009 Kim B: Men som jeg siger, hvis de skal bevise at en bil bliver brugt kun af 1 person, så er det en længere tids efterforskning der skal til. Jeg ved at der er en del der bliver "dømt" for det, jeg siger bare at det er rigtig nemt at slippe, og det er svært at bevise.

Sabine B: Ja, det er mange ting der spiller ind, i foråret lavede jeg selv en rund-ringning til de fleste forsikrings selskaber for at hører om jeg kunne få det billigere end jeg har nu. Alka, hvor jeg endda har arbejdet var næsten 3gange så dyr i indbo, end hos Tryg hvor jeg er nu.
    Bil forsikring er komplet umuligt at få, med mindre jeg vil smide +10.000 i ansvar afsted om året.. og medmindre jeg køber en citroen AX fra 89 eller så noget smiley

• #21   24. sep 2009 Christian J - kan bare huske jeg var lidt chokeret efter at have snakket med alka, de ville ik engang give mig en pris, for ville jeg alligevel ikke havde råd til...øh okay? hehe

Alka har jo så nu lavet noget hvor man kan få det billiger hvis man tager det der kursus med respekt for fart, og vist nok endnu billiger hvis man samtidig smider en lorte boks i bilen... kurses kan jeg gå med på, men skal sgu ik have en tjek boks i min bil...

Surt at være ung og skal have bil. tanken om en hel ny bil er jo næsten udelukket, med mindre man har et rigtig fedt job... jeg har sgu ihverflad ikke råd til at ligge 4000 kr i afbetaling til en bil + 2000 kr om mådnen til forsikring, også kommer vægt afgift, serviecs, repationer osv overi....
    var det ikke for forsikringen, ville det nok hjælpe en del på det... men ca 20.000 kr om året med kasko, er sgu lige voldsom nok synes jeg...

• #22   25. sep 2009 Jeg kiggede på et par nye biler. Bla. en Suzuki Swift 1.5, 3d. Den kunne jeg få for 7100 i forsikring om året med kasko, hvis jeg købte den fra en aut. forhandler. Pga IF forsikring har det samarbejde med det mærke. Så skulle jeg sidde for ca 1500kr om måneden i afbetaling. Men altså, jeg skulle også lige have 30.000kr til udbetalingen.. havde jeg ikke smiley

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#23   25. sep 2009 (link fjernet)

• #24   25. sep 2009 Christian J - ja okay, Suzuki er vel heller ik så dyr en bil igen. jeg er lidt på udkig efter en der er lidt støre, noget i regtning af en seat ibiza, golf, fiat bravo osv. og de er godt nok lidt halvdyre... især når man så helst ik vil have en der er under end 1,8, og 5 dørs..

• #25   26. sep 2009 hvis du ikke vil under 1.8 så kan du godt vinke farvel til billig forsikring, indtil du har haft bil i nogen år smiley

• #26   26. sep 2009 ja det ved jeg....det koster.... men når man før havde en 2,0 så er det svært at gå helt ned til fx 1,4... synes godt nok de er langsomme.... :S

gav vist 9000 kr om året for min peugeot 306 2,0 hdi. men var så os uden kasko...

• #27   27. sep 2009 Se, der har vi måske så en af grundene til at det er så dyrt for nystartede billister...det er jo ikke en fartmaskine, men et transportmiddel...det er der mange unge der glemmer, og skaderne udgør forsikringspræmierne.

• #28   27. sep 2009 Jeg ville da heller ik starte med en 2,0 fordi jeg kommer sikkert til at banke ind i noget. Vil først have rutine i at køre når jeg skal købe større biler.

• #29   27. sep 2009 fordi man har en bil med stor moter behøver man jo ikke have en bil der skal ligge og køre 200 km/t. chancen for at banke ind i noget er sgu da lige så storr i en 1,4 som i en 2,0... bilen er jo samme størelse ligemeget hvad størelse motor der er i...

Jeg har sgu altid kørt pænt, aldrig lavet en skade, køre hvad jeg må i byen osv. har aldrig kørt og blæret mig over noget som helst.

Jeg kan bare godt lide en bil der er hurtig i optrækket.
    Jeg hader fx virkelig at overhale, bryder mig virkelig ikke om det på en hovetvej, ser jeg en bil, så overhæler jeg ikke...

men da jeg fik min bil, hjalp det noget på min frygt, for jeg ved min bil er hurtig i optrækket, og ved den nok sagtens skal nå det. og det er ikke ensbetydene med at jeg laver overhaling i sidste øjeblik for det gør jeg sgu heller ikke. Spørg hvem som helst og de vil sige jeg køre utrolig pænt. så bare fordi man vil have en bil med kræfter så er det ikke ens betydene med man ligger og lejer brian idiot...

Kommentér på:
Hjælp til leasing af bil

Annonce