{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  30 grunde til at blive vegetar
  • #1   13. sep 2009 ja kan man sige jo (:

  • #3   13. sep 2009 Efter at have set den video, ville jeg sagtens kunne spise kød igen (: ingen problemer der..

  • #5   13. sep 2009 Nåede til 15, så blev den for kedelig og højrøvet ..
    Vil gerne hjælpe dyrene, men vil ikke stoppe med at æde kød


  • #6   13. sep 2009 no 4. du bliver fed- bare på engelsk..
    uha, så gad jeg ikke og se mere. nåede ikke rigtig og se hvad der skete..


  • #7   13. sep 2009 hahahaha nice one hans!

  • #9   13. sep 2009 de har da også fundet de værste billeder fra skjult kamera..

  • kim b
    kim b Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 85
    #10   13. sep 2009 vil død af sulten uden kød

  • #11   13. sep 2009 hvad skal man så spise til jul=?

  • #12   13. sep 2009 Jamen det smager jo så satans godt!

    Der er godt nok en del af de grunde der, hvor jeg sidder og tænker "hvad har det med at spise kød at gøre" og flere af de billeder de viser er jo bare mennesker som mishandler dyr.

    Her er lige en lille en modsatrettet video:
    http://www.youtube.com/watch?v=cuiNz2VrmCE

    Der er desværre ikke så mange videoer om det, men det er jo nok også fordi det ikke burde være nødvendigt... Menneskets tænder og fordøjelsessystem er ikke lavet til kun at spise planter... Der er en grund til at køer f.eks. har 4 maver...


  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #13   13. sep 2009 Hm..

    Jamen jeg vil da gerne støtte og hjælpe dyr - det gør jeg også gennem WSPA, og jeg gør ellers også meget af det jeg kan for at hjælpe dyrene, og sørge for de har nogen ordenlige forhold..

    Men jeg vil ikke benægte min natur, og sige jeg ikke er kødæder - for det er vi . færdig bum.


  • #14   13. sep 2009 Mennesker er ikke kød ædere.

    Hvis man ser på løver (Bare for at bruge ANKLAGERs eksempel) så har de spidse tænder.
    Mennesker har flade tænder og er faktisk ikke skat til at spise kød.


  • #15   13. sep 2009 vi skal alle ha protein sådan er det og kød er nu den bedste måde og få det på.

  • #16   13. sep 2009 Halvdelen af dem passer jo ikke, det er rent og skær løgn. ''Du bliver tyk af at spise kød''. Nej, det gør man ikke... Og hvorfor skulle han få hjertesygdomme af at spise kød?

  • #17   13. sep 2009 DERFOR er jeg vegetar smiley

  • #18   13. sep 2009 det er sjovt nok flest piger der er vegetare. det er jo ikke synd for dyrene. der er selvfølgelig nogen steder de ikke behandler dem som de skal men 98 procent af landmænd passere deres dyr bedre end de nogen sinde selv ville kunne i naturen

  • #19   13. sep 2009 er jeg den eneste pige der ikke er vegetar?

  • #20   13. sep 2009 Jeg så de første 2 sek og så det var produceret af PETA så lukekr jeg for de kan rende mig noget så skråt op det er en højrøvet organisation der ikk har fattet at der findes noget der hedder en fødekæde (stavefejl er gratis i dagens anledning)
    Mennesket er et rovdyr basta ellers ville vores øjne sidde på sidden af hovedet og ikk fremadrettet som de nu engang gør


  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #21   13. sep 2009 Er vi ikke kødædere??

    Hm, jeg spiser og fordøjer da nu ellers helt fint mit kød .

    Nej vi har ikke spise tænder - men der er en del ting i det kød som vi har brug for!

    Og jeg skal have Beacon... kød, plante, pizza, eller fiske æder ! Who Cares smiley


  • #22   13. sep 2009 FRK. bageform!/ A N K L A G E R! .

    Nej sq.. jeg vil til en hvertid vælge en stor fed bøf der stadig siger MUUH frem for et eller andet soya halløj


  • #23   13. sep 2009 Gode grunde til ikke at blive vegetar:
    Vi er bygget til at være altædere/omnivore
    Vores krop lever længere når vi ikke får kød, fordi den vil holde ud til den kan få kød igen
    Selvom alle blev veganere, ville der alligevel ikke være mad nok til verdens befolkning - det er ikke kornmarker der får folk til at fælde regnskove, det er palme olie industrien...
    Veganere har en tendens til at glemme at der er noget der hedder GMO, som faktisk har en rigtig dårlig indvirkning på den naturlige fauna.
    Vi lærte at tilberede mad, fordi næring fra kød nemmere optages når det er tilberedt. Som en direkte følge af dette, har vi fået dyrerigets dårligeste tænder.

    Man kunne sikkert komme med mange flere, men gider ikke mere.


  • #24   13. sep 2009 Tilføjelse: Når man snakker GMO snakker man oftest planter, så fri mig for "Jamen GMO betyder genmodificeret organisme"

  • #25   13. sep 2009 tonsers slave; årrg thank god!

    troede lige jeg var ved at blive unormal der!


  • #27   13. sep 2009 Dagens dårlige Joke:

    Er det godt at være Slagter, hvis man har en kæreste som er vegetar? XD


  • #28   13. sep 2009 hvad spiser i til jul når i ikke spiser kød?

  • #29   13. sep 2009 bageform de får bare brød og rødkål

  • #30   13. sep 2009 grunde til ikke at være vegatar.

    1 - Hvad er julen uden flæskesteg, sovs, katofler, rødkål osv. eller and.
    2 - Liver er for kort til at undvære det bedste i verden.
    3 - de film de laver om at folk skal blive vegatare er jo total fusket, for sådan er forholdene jo ikke normalt, er jo de færreste steder.
    4 - Vi holder gril aften, hvad fanden er en rigtig grill aften ude gode bøffer.
    5 - helstegt pattegris er os god til gril.
    6 - Laks smager fandme os godt.
    7 - livert var ikke vær at leve uden boller i karry.
    8 - vi er ikke kaniner
    9 - det klammeste man kan proppe i munde er sgu diverse kerner (græskar kerner osv)
    10 - Hvad ville en pizza være uden skine. pøjha.
    11 - jeg siger flødekatofler, hvad siger du? selllerribøffer eller skine? skine tak.
    12 - mange mennekser ville blive arbejsløse.
    13- vi er kødæder, delte meninger, men vi har da altid spist kød?
    14 - jeg ville dø af sult, da jeg ikke kan fordrage og tale mange af den grønne ting...

    puha gider jeg heller ik mere... men er ihverflad mange grunde til at spise kød.

    den enste jeg kan se det må været godt at være vegatar er da man så slipper fra at spise sushi, men kan man jo heldigvis os alligevel..


  • #31   13. sep 2009 ved i så hvordan man laver tøj?
    og læder og skin?


  • #32   13. sep 2009 frk bageform - jeps, og synes bestemt der er 1000 gange være.
    hvad jeg synes er rigtig slemt er de dyr der skal laves forsøg på fordi folk skal ku gå med make.up osv...

    De dyr der bliver slagtet, har det jo slet ikke som de viser på alle de film der. ganske få tilfælde.
    Håber os alle de vegetare husker at holder sig væk fra mælk, æg osv os. for de dyr har det ikke bedre end dem der bliver slagtet. tvært imod...


  • #33   13. sep 2009 sabine; makeup testet på dyr er heldigvis ikke lovlig i DK eller eruopa!

  • #34   13. sep 2009 nej heldigvis ikke mere... synes jeg er det værste...

    synes nu heller ikke så godt om deres forsøgesdyr i det hele taget. synes sgu det er noget mærkeilig noget at avle dyr der fx har kræft, eller give dyrne kraniebrud fordi de lige skal se hvordan man ordnet det bedst muligt...


  • #35   14. sep 2009 Sabine B: Skal vi avle afrikanere som forsøgsdyr i stedet for så? Bare så det ikke går ud over dyrene... Rotter osv. er da absolut bedste måde at forsøge at finde måder at helbrede sygdomme som kræft på...

    En helt anden ting er, at det med at vores tænder ikke er skabt til at spise kød fordi de er flade er da noget vås. De flade tænder i siderne af kæberne er til at tygge med, og specielt egnede til planter og grønt, men hjørnetænderne er til kød og fortænderne er egnede til begge dele. Derfor har vi anderledes tandsæt end både kødædende og planteædende pattedyr - hele vores krop er bedst egnet til at spise blandet kost, dvs. både kød og planter.

    Og det er rigtigt at mennesker som spiser meget kød har større chance for hjertesygdomme, men mennesker som kun spiser grønt har større chance for kræft.

    Det er ens eget valg om man vil være vegetar eller veganer, men jeg kan ikke se nogen som helst grund til det. Til en eller anden grad vil jeg sige man er svag, hvis det er fordi man synes det er synd for dyrene eller fordi man synes det er ulækkert.
    Til gengæld er det fair nok hvis man ikke kan lide kød, hvis man ikke synes det smager godt. Men derudover er det da for åndssvagt....


  • #36   14. sep 2009 Der er en god grund til ik at være vegatar!

    VI LEVER KUN EN GANG, SÅ LEV DOG LIVET FREMFOR AT SPILDE DET PÅ SÅDAN NOGET CRAP...


  • #37   14. sep 2009 Efter at have set videoen undre man sig over, at mennesker kan være så dobbeltmoralske og fremføre grunde, som er totalt meningsløse...
    Selv samme personer har sikkert en hund som kæledyr, så hvor er friheden lige der?


  • #38   14. sep 2009 Sabine B:
    Jeg tror helt ærligt du skal læse op på forsøgsdyr i DK før du udtaler dig om hvor forfærdeligt de har det.

    Gennemsnits forsøgsdyret i DK har det bedre en gennemsnits kæledyret i DK.
    De lider på ingen måde overlast, og alle deres behov bliver tilgodeset.

    Dermed ikke sagt at jeg ikke går ind for alternativer hvis disse findes, men det hele er ikke altid så sort og hvidt.

    Det med kraniebrud er jo for pokker noget man gjorde for 100 år siden, det er ikke noget man gør idag.
    Insulin blev opdaget vha. dyreforsøg.
    Jaja, det har været grusomt, men det er det mere her hjemme.

    Vegetarer/veganere bør også holde sig LANGT væk fra alt der er lavet i østen. Det er den store gang forurening der foregår der, hver gang en trøje eller bamse bliver lavet.

    Så hellere gå i skind, der er produceret her hjemme!


  • #39   14. sep 2009 sabine; der ser jeg helst dyr bliver aflivet istedet for mennesker!

  • #40   14. sep 2009 siger nu heller ikke forsøgsdyr har det dårligt. bryder mig bare ike om man laver forsøg på dyr, det er vores produkter, og derfor synes jeg på en måde os vi må teste dem på os selv. godt være det ik er sådan i danmark, men derfor bryder jeg mig da stadig ik om tanken om det sker steder derude.

    og godt være der er mange år siden de fx lavet kraniebrud på nolge dyr, men gør det da stadig ik bedre. synes det er noget mærkeligt noget at gøre. og ja man synes da bestemt der er dejligt når man er kommet til skade, eller er syg at man kan blive hjulpet uden af dø selv. men alligevel...synes ik om det..


  • #41   14. sep 2009 tror nu heller ik jeg skrev noget om at det var forsøgdyr kun i dk, er da generalt jeg ikke bryder mig om det...

    synes bare ik det er okay, folk bare tænker det er bare et dyr, så kan vi godt tillade os alt med det, for vi vil jo ihverflad ikke udsætte os selv for det.


  • #42   14. sep 2009 Sabine B
    Den dag du er syg og skal have medicin, kan du overveje at lade vær med at tage denne og overleve, fordi så støtter du kampen mod dyreforsøg... Tager du medicinen er du dobbeltmoralsk!


  • #43   14. sep 2009 ja kan sagtens se at det er da lækkert der er fundet måder så man kan blive rask osv. vil jeg da garenterte da nok være glad for, eller hvis der sker ens familie medlem noget osv. selvf rigtig lækkert....

    Det der genere mig mest er engetlig bare det, folk tit siger jamen det jo bare et dyr... skit da med de skal lide for vores skyld. Det er der problemet ligger synes jeg. at vi tænker at det er fint nok at udsætte et dyr for alverdens ting, men vi vil sgu ikke selv prøve det før vi har set hvordan dyret klaret det.


  • #44   14. sep 2009 Sabine B
    Det er ofte kunstigt skabte dyr, som kun er skabt med et formål og det er testning. Efter testen aflives de og de har ik har en eneste lille mini tiny winy indflydelse på økosystemet... Se det som noget der er fabrikkeret med det eneste formål, at udvikle medicin, og som kun har et meget begrænset liv...


  • #45   14. sep 2009 netop sådan noget jeg nemlig ik kan lide... et dyr er da et levende væsen.
    hvorfor kan man så ik os bare lave en kunstig skabning af mennekser der kun er skabt ved det formål at de skal testet og derefter bliver mennekset aflivet igen?

    jeg synes nemlig den tanke gang er helt forkert. det er levene væsner man skaber dem kun til det formål at man vil gøre noget ved dem, også bliver de bare aflivet.


  • #46   14. sep 2009 Sabine B
    Måske fordi det endnu ik er fysisk muligt at skabe kunstig mennesker og fordi det etisk endnu er forbudt... Den dag det sker, sættes der jo spørsmålstegn ved artens overlevelse, da det kunstige til hver en tid vil overvide det naturligtskabte...

    Det perfekte barn, den perfekte krop osv...


  • #47   14. sep 2009 ville da bare være meget mere ralastisk at lave forsøg på kunstige mennekser så istedet...



  • #48   14. sep 2009 Sabine B
    Nej for mennesker kan ik styre det... Kunstigt liv har for nogle en ualmindelig høj pris, som de gerne betaler... Det perfekte menneske, skal og vil forhåbentlig altid forblive en teori...


  • #49   14. sep 2009 burde de opfinde nolge robot mennekser der fungeret til sådan noget....

    men ja kan godt se problemet... men synes nu stadig det er en forkert holdning folk har til dyr... men jo ik så meget at gøre ved. jeg er dem da dybt tankemlige ihverflad. og håber da det en dag vil stoppe. men sker nok aldrig der da jo altid vil komme nye sygdomme man skal lave forsøg med.


  • #50   14. sep 2009 Sabine B
    Det kan ik styres... Et kunstigt og perfekt menneske har en værdi der er så stor at det vil blive misbrugt... Hvor der er $$$ er der svindlere og bedragere uden moral!!!

    Husk nu det ik er dyr, som du ser i naturen. Desuden er det oftest mus og rotter og dem vil alle gerne af med, da de gør mere skade end gavn...


  • #51   14. sep 2009 ku de så ikke gå ug og fange de vild rotter og mus istedet... meget mere praktisk.... smiley

    nej kan godt se det, ville nok give visse problemer....

    nå men vi kom da vist lidt på vildspor at emne... smiley


  • #52   14. sep 2009 Sabine B
    Hehe ja udryd rotter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Kommer vi ik altid ud på vildspor eller er det bare mig?


  • #53   14. sep 2009 nemlig, ud med rotter, mus og hvepse... simpelhen heller ik noget være end at møde sådan en stor fed rotte :S

    hehe jo det synes jeg vi er ret gode til... men hva... jo ingen andre der gad skrive mere om emne her....


  • #54   14. sep 2009 Sabine B
    Hvepse er virkelig et skod dyr... Det samme er fluer :S

    De andre faldt i søvn da de så filmen ;D Børnetime, langt over deres sengetid hehe


  • #55   15. sep 2009 Ja helt enig, nok det dyr jeg hader mest på denne jord. men er os skide bange for dem. nok derfor...hehe...

    Var jeg godt nok os tæt på, fik ikke set den hele, synes ikke de der vegetar film de prøver at lave for at få folk til at lade være med at spise kød er særlig gode. De viser en masse ubehagelige billeder, og prøver at få folk til at tro at alle dyr på diverse gåre bliver bahandlet sådan. men er jo ganske få.

    børnetime, hehe så jeg faktisk i dag, der var pippi...hehe... overvejer nu os at hoppe i seng. synes min krop fortæller mig at den ik har det så godt, haft lidt feber og sådan så ligger nok sygdom og lumre i den... så burde nok prøve at se om en gang søvn ik ku hjælpe lidt.


Kommentér på:
30 grunde til at blive vegetar

Annonce