{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.235 visninger | Oprettet:

regler om tonede ruder i bil ? {{forumTopicSubject}}

Godaften BB.

er der nogen af jer derude der ved noget om reglerne med tonede ruder på en bil ?? jeg ved de bagerste ruder må være helt sorte hvis det lyster, men hvad med de foreste ? nogen siger de ikke må tones over hovedet, og andre siger de må tones en lille smugle, er der nogen af jer der ved hvor meget og hvor lidt man må tone ruderne i en bil ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  regler om tonede ruder i bil ?
  • #2   21. jul 2009 de bagerste må du tone alt du vil, som du selv siger, men de foreste må du ikke pille ved

• #3   21. jul 2009 Rasmus' <'3 .-man må slet ikke bruge film til at tone de foreste,

• #4   21. jul 2009 Hugo B

okay, nu er jeg jo som sagt ikke den store ekspert på biler, så kan du fortælle mig hvor jeg kan få lavet en org. toning af ruden på min bil, og en ca. pris ??

• #6   21. jul 2009 eler tag dine ruder med til tyrkiet og få dem laser tonet,

• #7   21. jul 2009 hmm, så kan jeg vidst ligeså godt opgive det, det er en audi 80 fra 93 smiley

• claudia .
    claudia . Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #9   21. jul 2009 gigi læs lige dit eget link, for hvis du trykker på lovkrav til solfilm står der

"Hvor meget må man tone sine ruder?
    I alle biler skal forruden og de forreste sideruder have en lysgennemgang på mindst 70%. Der må aldrig sættes solfilm eller lignende på de forreste ruder. Toning er kun lovlig som indfarvning fra fabrikkens side.

I personbiler er det nu tilladt at anvende solfilm på bagerste sideruder og bagruden, men hvis lysgennemgangen er under 70% skal bilen have et udvendigt højre sidespejl. Solfilm skal have en vis lysgennemgang, dvs. den må ikke være uigennemsigtig."

• #10   21. jul 2009 Jeg gav 1100 kroner for min toning + 5 års garanti på filmen. Og så er det lovligt monteret.

• claudia .
    claudia . Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #11   21. jul 2009 Der må aldrig sættes solfilm eller lignende på de forreste ruder. Toning er kun lovlig som indfarvning fra fabrikkens side.

det kan da ikke misforståes

• #14   21. jul 2009 Gigi: denne kommentar "Lad være med at udtrykke jer om noget når i ikke har de korrekte oplysninger!" er faktisk ret grineren fra dig, OG må være ret pinlig, da du tydeligvis ikke aner hvad du snakker om. .

• #16   21. jul 2009 Reglerne:
    Du må tone de bagerste sideruder og bagruden lige så tosset du vil..
    Forruden og sideruderne må du IKKE tone.. Med mindre det bliver lavet i selve glasset ikke noget solfilm..
    Du må ej hellere køre med streamer i forrude, forreste sideruder og bagruden.. KUN de bagerste sideruder..
    Dog er der en undtagelse.. Hvis det øverste af din bagrude er en del af taget (ikke kan kigges igennem indefra) så må du godt sætte en streamer fast der..

Der var lig reglerne fra en pige der er MEGET i stylingsverden..

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 511
    #17   21. jul 2009 Haha, mega grineren...Hvis man hedder Gigi og har siddet og spillet smart...leder man så efter et hul man kan kravle i, eller trykker man blot på "slet kommentar"?

• #18   21. jul 2009 Sjovt indlæg..

Syntes der blev stille fra gigis side.. hehe..

Ja reglerne er simple og det er de rigtige der er blevet skrevet. (ikke fra Gigi)

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 511
    #19   22. jul 2009 Kære Gigi

Kan vi blive enige om at færdselsstyrelsen er en væsentlig mere officiel kilde end din kærestes søsters svogers onkels fætters mands forretning?

Ok, jamen her er et link til Færdselsstyrelsen..der står ellers rimelig sort på hvidt at det skal være indfarvet fra fabrikkens side og så er dén vidst ikke længere.

(link fjernet)

• #21   22. jul 2009 Gigi: du gør da bare som du selv siger, og husk det papir, med hvor meget de er tonet, når politiet stopper dig.. bare husk og filme det, når du bliver stoppet, og du skal forklare politiet at det er lovligt, fordi du har fået sat filmen i proff, og du da har det styk papir.. DET vil jeg gerne se. . smiley

• Sonny S
    Sonny S Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
    #23   2. feb 2013 hvor kan man få orden tonede ruder tæt ved varde

Kommentér på:
regler om tonede ruder i bil ?

Annonce