10.235 visninger
|
Oprettet:
regler om tonede ruder i bil ? {{forumTopicSubject}}
Godaften BB.
er der nogen af jer derude der ved noget om reglerne med tonede ruder på en bil ?? jeg ved de bagerste ruder må være helt sorte hvis det lyster, men hvad med de foreste ? nogen siger de ikke må tones over hovedet, og andre siger de må tones en lille smugle, er der nogen af jer der ved hvor meget og hvor lidt man må tone ruderne i en bil ??
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 646
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 646
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 21 Fotoprofiler: 1 Emner: 65 Svar: 365
okay, nu er jeg jo som sagt ikke den store ekspert på biler, så kan du fortælle mig hvor jeg kan få lavet en org. toning af ruden på min bil, og en ca. pris ??
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 17 Svar: 161
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 21 Fotoprofiler: 1 Emner: 65 Svar: 365
sep 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
"Hvor meget må man tone sine ruder?
I alle biler skal forruden og de forreste sideruder have en lysgennemgang på mindst 70%. Der må aldrig sættes solfilm eller lignende på de forreste ruder. Toning er kun lovlig som indfarvning fra fabrikkens side.
I personbiler er det nu tilladt at anvende solfilm på bagerste sideruder og bagruden, men hvis lysgennemgangen er under 70% skal bilen have et udvendigt højre sidespejl. Solfilm skal have en vis lysgennemgang, dvs. den må ikke være uigennemsigtig."
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 41 Svar: 1.344
sep 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
det kan da ikke misforståes
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 33 Svar: 1.333
nov 2007
Følger: 67 Følgere: 77 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 918
Du må tone de bagerste sideruder og bagruden lige så tosset du vil..
Forruden og sideruderne må du IKKE tone.. Med mindre det bliver lavet i selve glasset ikke noget solfilm..
Du må ej hellere køre med streamer i forrude, forreste sideruder og bagruden.. KUN de bagerste sideruder..
Dog er der en undtagelse.. Hvis det øverste af din bagrude er en del af taget (ikke kan kigges igennem indefra) så må du godt sætte en streamer fast der..
Der var lig reglerne fra en pige der er MEGET i stylingsverden..
feb 2008
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 511
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 4 Svar: 268
Syntes der blev stille fra gigis side.. hehe..
Ja reglerne er simple og det er de rigtige der er blevet skrevet. (ikke fra Gigi)
feb 2008
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 511
Kan vi blive enige om at færdselsstyrelsen er en væsentlig mere officiel kilde end din kærestes søsters svogers onkels fætters mands forretning?
Ok, jamen her er et link til Færdselsstyrelsen..der står ellers rimelig sort på hvidt at det skal være indfarvet fra fabrikkens side og så er dén vidst ikke længere.
(link fjernet)
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 33 Svar: 1.333
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
regler om tonede ruder i bil ?