Hæmorider? {{forumTopicSubject}}
Nu er jeg kun 16 år og har læst mig til at det normalt kun er 50 årige der får det. Også om det nu er normalt for mig??, jeg synes det er ret så mærkeligt og modbydeligt, jeg hader netop at gå på wc for at få afføring ud, da det giver en umodståelig svien. Og kan mærke blodfyldte ''blærer'' i ''hullet''.
Har nu hold afføring stoppet i 4 dage og kan mærke trangen til at få det ud. Men kan virkelig ikke få mig selv til det.
SÅ nogen som kan give nogle råd eller nogen som kender en natlæge der kan snakke online på dette tidspunkt?
Ved godt mit emne ikke er bydeligt at læse, men kunne ikke finde andre steder, da lige baboom også besvarer omkring sexliv og sygdomme osv ..
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Fotoprofiler: 1 Emner: 188 Svar: 2.236
du ska ljo have noget creme mod det
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 27 Fotoprofiler: 1 Emner: 15 Svar: 1.454
apr 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 623
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 61 Svar: 771
Det KAN være kræft i endetarmen, men det er HØJST sandsynligt 'blot' hæmorider.... Han undersøger dig (jeg har haft det to gange, og den første gang, fik jeg lægen til at udskrive medicin, uden at 'se' på mig).. Men det er vigtigt at du får medicinen, som du skal behandle dig med. Det er receptpligitgt, så du SKAL forbi lægen.. Det er vigtigt at du bliver undersøgt, men nogle læger udskriver medicinen uden at have dig undersøgt, men du skal altså omkring lægen...
Du er øm nu og på et tidspunkt 'skider du blod'... Det er heller ikke sundt at du går og holder på det. Hæmoride,r vil ikke gå i sig selv, så du kan ikke negang se tiden an og håbe at de bliver mindre, det bliver faktisk kun værre
Held og lykke med det...
mar 2007
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 73 Svar: 162
sep 2007
jul 2008
Følger: 1 Emner: 52 Svar: 463
mar 2007
jul 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
Det er da for dumt at rende rundt med det i flere dage uden at gøre noget. Det er satme bare at få lettet din hæmoride-fyldte røv og gå til lægen. Jo længere tid du venter, jo værre bliver det. Hvis du også begynder at holde dig hele tiden bliver det jo først slemt.
Du skal sku ikke bare begynde at forsøge med medicin selv. Det er da simpelthen for dumt.
Sorry to say it, men det lyder sku for dumt det her!
sep 2007
Har aldrig haft det før så jeg har været i tvivl om hvad det var, men kunne først mærke det idag at noget var anerledes, så søgte hurtigt her til aftes omkring det også fandt jeg ud af det.
jul 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
Du skal ikke bare forsøge med noget medicin. Det er jo ikke sikkert det er hæmorider. Det kan også være andre ting. Der er flere forskellige lidelser der har symptomer som hæmorider, så det er bare til lægen for at være sikker.
Der findes måske også forskellig medicin til at kurere det, og der er lægen nok bedre kvalificeret til at vælge end du er
mar 2007
Men det jeg skriver, er med forudsætning på at nogle mennesker IKKE går til læge og prøver at undersøge det selv, og hvis de ikke selv finder en løsning, går de alligevel ikke til lægen...
Men JO, kontakt din læge, det er MEGET åbenlyst at det er hæmorider d har...,
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 21 Fotoprofiler: 1 Emner: 157 Svar: 5.459
Selvom jeg ikke ander hvad det er .
hvad er hæmorider.
Sådan kort fortalt/skåret ud i pap.
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 320
Hæmorrider er blodårer der træder frem i endetarmsåbningen - de kan være ind- eller udvendige.
i meget grove træk er det det samme som årerknuder på benene, blot med den forskel at de sidder ved endetarmen og pga afføring kommer de til at svie og gøre ondt. men i grove træk de samme.
Man kan få nogle stikpiller eller en creme til det som hedder Proctosedyl, men det kræver et smut forbi lægen som udskriver recept.
Det er temmeligt almindeligt at få og kun i sjældne tilfælde er det farligt (hvis en hæmorride brister), Ca 30% af alle gravide udvikler hæmorrider i forb med fødslen. Hvis man har tendens til meget hård mave har man også stor risiko for at udvikle dem... man får det altså typisk ved at man presser meget (eller hvis man sidder meget ned på et koldt underlag fx)
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 21 Fotoprofiler: 1 Emner: 157 Svar: 5.459
Super takker.
jesper S
arh hvorfor skal du være så klam hehe
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 36 Svar: 224
En helt ny blød fornemmelse, for dig der har ømfindtlig numse.
Udover at være dejligt blød, kan Hæmor-nix samtidigt hjælpe dig med at blive dine hæmorider kvit !!!
Se billedet til venstre for en eksempel, på den blødeste kvalitet toiletpapir på markedet.
Fås også i køkkenrulle størrelse, til store røvhuller.
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://toilet.fasor.dk/toiletpapir.jpg&imgrefurl=http://toilet.fasor.dk/&usg=__ASlXeU4VT3eUTMVvvI7xlcZR_Vg=&h=548&w=420&sz=61&hl=da&start=5&um=1&tbnid=teh7fjgJyVo-xM:&tbnh=133&tbnw=102&prev=/images%3Fq%3DH%25C3%25A6morider%26hl%3Dda%26sa%3DN%26um%3D1
okt 2012
Følger: 1 Svar: 9
Hæmorider?