{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.064 visninger | Oprettet:

Hæmorider? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg kun 16 år og har læst mig til at det normalt kun er 50 årige der får det. Også om det nu er normalt for mig??, jeg synes det er ret så mærkeligt og modbydeligt, jeg hader netop at gå på wc for at få afføring ud, da det giver en umodståelig svien. Og kan mærke blodfyldte ''blærer'' i ''hullet''.
Har nu hold afføring stoppet i 4 dage og kan mærke trangen til at få det ud. Men kan virkelig ikke få mig selv til det.

SÅ nogen som kan give nogle råd eller nogen som kender en natlæge der kan snakke online på dette tidspunkt?

Ved godt mit emne ikke er bydeligt at læse, men kunne ikke finde andre steder, da lige baboom også besvarer omkring sexliv og sygdomme osv ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hæmorider?
  • #1   7. jul 2009 hvad skulle en online læge kunne gøre ?
    du ska ljo have noget creme mod det

• #2   7. jul 2009 gå på apoteket og få noget creme smiley

• Ludvig *
    Ludvig * Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 623
    #3   7. jul 2009 Lad være med at sidde så meget ned!

• #4   7. jul 2009 Det er altså meget vigtigt at du kommer til læge!

Det KAN være kræft i endetarmen, men det er HØJST sandsynligt 'blot' hæmorider.... Han undersøger dig (jeg har haft det to gange, og den første gang, fik jeg lægen til at udskrive medicin, uden at 'se' på mig).. Men det er vigtigt at du får medicinen, som du skal behandle dig med. Det er receptpligitgt, så du SKAL forbi lægen.. Det er vigtigt at du bliver undersøgt, men nogle læger udskriver medicinen uden at have dig undersøgt, men du skal altså omkring lægen...

Du er øm nu og på et tidspunkt 'skider du blod'... Det er heller ikke sundt at du går og holder på det. Hæmoride,r vil ikke gå i sig selv, så du kan ikke negang se tiden an og håbe at de bliver mindre, det bliver faktisk kun værre smiley

Held og lykke med det... smiley

• #5   7. jul 2009 Ja, det er ret ubehageligt og umodbydeligt, men MANGE mennesker får det, og det er ikke kun de 50'årige.. Overhovet ikke, og aner ikke hvor du har læst det henne...

• #6   7. jul 2009 fandt det på google ;), på netdokteren.dk eller apoteket.dk var der svar til at creme eller stikpiller ikke var receptpligtigt?

• #7   7. jul 2009 Men det er også ligemeget, og når jeg går på wc er det som om de der ''blærer'' sprænger når de udvides også kommer der så meget blod også er det lige til at tørre af igen, men bare den følelse hader jeg og det får mig til at ikke ville gøre det igen.

• Thomas .
    Thomas . Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 52 Svar: 463
    #8   7. jul 2009 det er noget rigtig røv at få så er det sagt!

• #9   7. jul 2009 Prøv med de ikke receptpligtige først, hvis du ikke vil til til læge og undersøges - men det er selvfølgelig det der anbefales.. smiley Og virker de ikke, så se at komme afsted til en professionel smiley

• Julemand .
    Julemand . Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #10   7. jul 2009 Gå da til læge din klovn!

Det er da for dumt at rende rundt med det i flere dage uden at gøre noget. Det er satme bare at få lettet din hæmoride-fyldte røv og gå til lægen. Jo længere tid du venter, jo værre bliver det. Hvis du også begynder at holde dig hele tiden bliver det jo først slemt.

Du skal sku ikke bare begynde at forsøge med medicin selv. Det er da simpelthen for dumt.

Sorry to say it, men det lyder sku for dumt det her!

• #11   7. jul 2009 Julemand, har først fundet ud af det nu, at det er hæmoride!
    Har aldrig haft det før så jeg har været i tvivl om hvad det var, men kunne først mærke det idag at noget var anerledes, så søgte hurtigt her til aftes omkring det også fandt jeg ud af det.

• Julemand .
    Julemand . Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #12   7. jul 2009 Ok, men så går du til læge i morgen.

Du skal ikke bare forsøge med noget medicin. Det er jo ikke sikkert det er hæmorider. Det kan også være andre ting. Der er flere forskellige lidelser der har symptomer som hæmorider, så det er bare til lægen for at være sikker.

Der findes måske også forskellig medicin til at kurere det, og der er lægen nok bedre kvalificeret til at vælge end du er smiley

• #13   7. jul 2009 Der er INGEN tvivl om at lægen er bedst kvalificeret til at stille en diagnose....

Men det jeg skriver, er med forudsætning på at nogle mennesker IKKE går til læge og prøver at undersøge det selv, og hvis de ikke selv finder en løsning, går de alligevel ikke til lægen...

Men JO, kontakt din læge, det er MEGET åbenlyst at det er hæmorider d har...,

• #14   7. jul 2009 det lyder godtnok ulækkert.
    Selvom jeg ikke ander hvad det er .

hvad er hæmorider.
    Sådan kort fortalt/skåret ud i pap.

• #15   7. jul 2009 J/L Jesus/Lucifer .
    Hæmorrider er blodårer der træder frem i endetarmsåbningen - de kan være ind- eller udvendige.
    i meget grove træk er det det samme som årerknuder på benene, blot med den forskel at de sidder ved endetarmen og pga afføring kommer de til at svie og gøre ondt. men i grove træk de samme.

Man kan få nogle stikpiller eller en creme til det som hedder Proctosedyl, men det kræver et smut forbi lægen som udskriver recept.

Det er temmeligt almindeligt at få og kun i sjældne tilfælde er det farligt (hvis en hæmorride brister), Ca 30% af alle gravide udvikler hæmorrider i forb med fødslen. Hvis man har tendens til meget hård mave har man også stor risiko for at udvikle dem... man får det altså typisk ved at man presser meget (eller hvis man sidder meget ned på et koldt underlag fx)

• #16   7. jul 2009 thomas K
    Super takker.

jesper S
    arh hvorfor skal du være så klam hehe

• #17   9. jul 2009 FASOR Toiletries lancerer nu Hæmor-nix.

En helt ny blød fornemmelse, for dig der har ømfindtlig numse.

Udover at være dejligt blød, kan Hæmor-nix samtidigt hjælpe dig med at blive dine hæmorider kvit !!!

Se billedet til venstre for en eksempel, på den blødeste kvalitet toiletpapir på markedet.

Fås også i køkkenrulle størrelse, til store røvhuller.

smiley
    http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://toilet.fasor.dk/toiletpapir.jpg&imgrefurl=http://toilet.fasor.dk/&usg=__ASlXeU4VT3eUTMVvvI7xlcZR_Vg=&h=548&w=420&sz=61&hl=da&start=5&um=1&tbnid=teh7fjgJyVo-xM:&tbnh=133&tbnw=102&prev=/images%3Fq%3DH%25C3%25A6morider%26hl%3Dda%26sa%3DN%26um%3D1

• Emma S
    Emma S Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 9
    #18   15. jul 2013 HemaPro Hæmorider behandling - http://www.dk.hemapro.com/?a_aid=518d1582054df&a_bid=ebbdec4d Jeg modtog min bestilling til tiden og pillerne virker rigtig godt.

Kommentér på:
Hæmorider?

Annonce