{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fodre slange med kattekillinger?
  • #2   25. jun 2009 Kan du godt, men slangen har ikke godt af de små kløer.

• #3   25. jun 2009 Kan den æde en rotte, så kan den vel også æde en kattekilling...
    Spørgsmålet er nok hvor vidt man har lyst til at bruge en kattekilling til foder smiley

..Du skal i hvert fald nok ikke nævne det når kommer og afhenter katten smiley

• #4   25. jun 2009 så klip lige poterne af inden den får dem smiley Døde self. så får den ikke kløerne galt i halsen..

• #6   25. jun 2009 det kan du ikke mene.. mange af dem gives væk til kærlige hjem, det vil jeg ikke just sige de vil havne i hos dig... men jaob har nok ret i det med kløerne;)

• #7   25. jun 2009 Jamen små rotter har jo også klør så det burde vel heller ikke blive et problem?

• #8   25. jun 2009 jeg har også haft ideen mange gange med en af mine venners slanger hehe og jeg kan ikke se noget galt i det bare lige klip kløerne af først

• #10   25. jun 2009 God idé alligevel..

• #11   25. jun 2009 de fleste siger jo også at det er synd at spise hest men den har da i det mindste lavet på en grasmark mens en gris som vi spiser meget af er buret inde på alt for lidt plads jeg kan ikke helt se hvorfor det er synd for hesten det er jo mere synd for grisen der bor buret inde så jeg kan da ikke se problemet i at give den kattekillinger

• #12   25. jun 2009 Chris !

Hvorfor skulle han være sindsyg?
    Bare fordi at en kattekilling, er sødere end en rotte. Så er det vel ikke mere forkert at fodre med den, frem for rotten. I bund og grund er de jo begge dyr. Den ene har bare højere status end den anden smiley

• #13   25. jun 2009 hvad med dem som elsker at holde rotter? de syns da også det er syndt for rotterne ..

• K V
    K V Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 298
    #14   25. jun 2009 Hvorfor skulle han være syg fordi han spørger om kattekillinger til foder.. Det er vel ikke mere "synd" for killingen end det er for musen/rotten ??

• #15   25. jun 2009 . Kat*Gonzalez* .
    Nu bliver jeg så aligevel nysgerig smiley

Hvorfor skulle det være mere uetisk at fodre med en kat, frem for en rotte?
    Vi har da at gøre med levende væsne. Og så lang tid at de ikke lider overlast, så er det vel ikke mere synd for katten end for rotten?

• K V
    K V Tilmeldt:
    jan 2008

#16   25. jun 2009 ART: Det kunne da godt ske i naturen.

• #20   25. jun 2009 det er da ikke mere synd at fodre med en killing end en rotte?
    Det kan da være fuldstændig ligemeget...

Ved ikk om man ka, men hvis man kan synes jeg at du skal gøre det.
    Det er da bedre end folk der ikk kan komme af med deres killinger efterlader dem i en pose hvor de dør af sult, eller drukner dem..

• kasper j
    kasper j Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 16
    #21   25. jun 2009 du skulle da bare ha en kugle i panden hvis du gjorde det

• #22   25. jun 2009 Mon ikk dette emne er ment som ren provokation ???

• #23   25. jun 2009 Teorien kunne man godt, men jeg er ikke sikker på hvorvidt slangen vil spise dem.. Rovdyr smager ikke særlig godt..
    Desuden uanset hvad du bestemmer dig til, vil du så ikke for dyrenes skyld slå dem ihjel på en human måde først?

• #24   25. jun 2009 spørgsmålet er vel mere om du har empati eller ej...

• #25   25. jun 2009 Cawani
    Rotter er også rov dyr, de spiser jo insekter blandt andet..

• #26   25. jun 2009 You suck
    Hvad er forskellen på om en kat, eller en rotte skal dø for at være foder?

Har man ikk empati hvis man bruger en kat til foder,
    men man har empati hvis man fodrer med en rotte?

De er vel begge levende væsner.?

• #27   25. jun 2009 Jeg har da forsøgt at give min gamle kongeboa en killing der døde.
    I mine ører lyder det da endnu mere grotesk, at man bare afliver den, og smider den i skralderen eller på møddingen/ iskraldespanden.
    Som foder har den i det mindste gået til et godt formål, og dens fødsel og død har ikke bare været spild.

Folk er sQ så snæversynet.

Mvh. Lykke

• #28   25. jun 2009 Kat:
    Mener faktisk at det er lovligt hvis de er under en hvis alder (så vidt jeg husker, men er ikke sikker)

• #29   25. jun 2009
    Prøv at spørg på kattegalleri............

• #30   25. jun 2009 Kleopatra: Der er forskel på kødædede (kat) og dyr der betegnes som altædende (rotter og for den sags skyld også mennesker)

• #31   25. jun 2009 - Og skal måske lige siges at jeg holder tamrotter selv. Det er kæledyr, ligesom vores hund og heste, men derfor skal vores slanger jo stadig have noget at spise.

For mig er det vigtigste at foderdyrene har haft et godt liv og at de bliver aflivet hurtigt og humant. Så snart de er døde, klager de ikke.

• #32   25. jun 2009 Kat:
    Ja klart, så langt havde jeg ikk lige tænkt, min fejl smiley
    Men så kan ejeren vel aflive dem, og så sælge dem som foder..

Cawani
    Vidste jeg ikk smiley

• #33   25. jun 2009 Nej, de er fleste kattekillinger er for store..

Og jeg tror heller ikke energi, protein og fedtmængden er det samme i en kat som i en rotte..

. Kat*Gonzalez* . - Det er desværre ikke ulovligt at sælge dem før de er 12 uger, der er ingen lovgivning omkring det..

Der er tilgengæld en lovgivning der siger man ikke må tage en hvalp fra dens mor før den er 8 uger

• #34   25. jun 2009 kleopatra: der er ingen. Jeg synes intet af det er værigt, selv om jeg ved at det er nødvendigt... Men der forskel på at rotterne bliver født til foderdyr.. Men når killingerne først er 12 uger, og klar til at blive vænnet hjemmefra, er de som regel vokset op som kæledyr (bemærk ordene som regel).

• K V
    K V Tilmeldt:
    jan 2008

#35   25. jun 2009 Jeg tror at grunden til mange synes det er grotesk og synd for katten, er at de fleste ser katte som en form for kæledyr, hvor mange ser rotter/mus som skadedyr.

• #36   25. jun 2009 You suck
    tror heller ikk det var killinger som er vokset op i hjem, som trådstarter mente, men derimod gård killinger..

• #37   25. jun 2009 kleopatra, det nævnes der jo intet om, der siges jo bare killinger som en helhed.

• #38   25. jun 2009 You Suck
    Nej det er rigtig, men når det er i helhed kan det jo ligeså godt være gård katte han snakker om smiley

• #39   25. jun 2009 jepp, fuldstændig rigtigt, men også "kælekattene". Men får vi nok ikke svar på. Trådstarter har vidst forladt samtalen. Og tvivler på at han mente dette oprigtigt. ;P wishful thinking

• #40   25. jun 2009 temlig 8: rart at vide at du ingen meninger har af betydning

• #42   25. jun 2009 Hvorfor er det så sygt at fodre krybdyr med andet end gnavere?
    En rotte er da ligeså sød som en kat, og har da mindst ligeså meget personlighed.

• #44   25. jun 2009 Forhelvede

• #45   25. jun 2009 Jeg er enig med Lykke, så længe det gøres humant kan jeg altså ikke se forskellen.. Er det så også slemt at give dem en klump oksekød?

• #46   25. jun 2009 katte er et normalt kæledyr i danmark og over hele verden... sådan nogle dyr skal ikke bruges til den slags... Slanger æder heller ikke katte der hvor de kommer fra idioter

• #47   25. jun 2009 Bjørn, nu er der jo en væsentlig forskel på katteklør og rotteklør.

• #48   25. jun 2009 Præcis [:

• #49   25. jun 2009 <b>. Kat*Gonzalez* .</b>
    Nok kradser rotten nok ikke slangen til blods, tilgengæld kan de lave nogle pænt hæftige bidemærker.
    Og en nyfødt kattekilling kradser næppe ret meget.

• #50   26. jun 2009 Temlig: det er så sandelig også de færreste jægere der gør det (er selv jæger, hvis det skulle komme bag på nogen) Faktisk kender jeg kun en jagthund der er trænet i at tage katte, men den er trænet i at tage alt andet end mennesker den kender og køer som kommer ind på "dens" grund.. Selv min noget hidsige hest kastede den sig over da jeg trak fordi, men måtte til stor ærgelse for hunden opgive..

• #51   26. jun 2009 Uanset hvad så er det ikke humant at fodre med levende dyr, og som mennesker burde vi kunne bære et større ansvar.. Om det er katte eller rotter..

• #52   26. jun 2009 Kat: for mig er det okay.. Jeg har bare min egen mening og det er at så længe det foregår humant og udn at dyrene lider, så har jeg intet at skulle lade nogen høre for.. Jeg kan ikke ændre andres holdninger, kun argumentere for mine egne og om andre så tager dem til sig eller ej er op til dem..

• #53   26. jun 2009 <b>. Kat*Gonzalez* .</b>
    Jeg fodrer ALTID med dødt. Kunne aldrig drømme om at give en levende killing, og ville da heller ikke aflive en killing, bare for at give den til én af mine slanger.
    Men hvis et kuld killinger skal aflives, ville jeg ikke have nogle skrubler med at fodre dem til mine slanger. Det samme med hundehvalpe. Hellere at de går til noget godt, end at de bare ryger i skraldespanden (hvilket mange gør).

Da jeg tilbød en killing for min gamle boa, var killingen død naturligt. Den var svag.

Slanger er dog hårdfør, og i naturen tager de jo også dyr, sygdomme eller ej.
    Jeg har før givet mine slanger rotter ude fra stalden, uden problemer.

• #54   26. jun 2009 Sjovt Kat.....hvem ved så at rotter og mus ikke er knyttet til hinanden i samme grad som katte? De er bare hjernedøde små dyr der kun venter på at dø, på den ene eller anden måde? Tror sgu rotter kan trænes til ligeså meget som en kat, så de taber kun fordi de ikke lige appelerer på udseendet og fordi en kat kan nakke dem.
    Så kat eller rotte er da et fedt. Folk har også rotter som kæledyr og knyter bånd til dem smiley

• #55   29. jun 2009 Det er mere synd at æde en gris, der er noget af det mest intelligente man kan få fat i, end det er at fodre med en killing.

Problemet opstår når man bruger normale kæledyr som foderemner. Folk bliver lynhurtigt stødt, når de kan se ligheden mellem deres lille nuserdyr der hjemme, og dyr der bliver brugt til foder.

Men man bør så vidt muligt undgå at fodre med hunde og katte, selvom det et eller andet sted giver mere mening, end alle de dyr der aflives årligt, pga. uansvarlige ejere og uansvarlig avl.
    Der opstår bare meget hurtigt ramaskrig. Hvis en journalist får nys om at en enkelt person har fodret med en killing eller en hvalp, så ender det med at der kommer overskrifter med, at alle større slanger udelukkende fodres med små søde killinger.

Så det er ikke noget man bør gøre, da det kan skade rigtig mange mennesker, der holder slanger.

Kommentér på:
Fodre slange med kattekillinger?

Annonce