{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.846 visninger | Oprettet:

Min kanin taber pelsen? {{forumTopicSubject}}

*INGEN USERIØSE HENVENDELSER*
Hej alle sammen.

Jeg har haft med kaniner at gøre i mange år, og lige nu har jeg en knap 5 år gammel han ved navn Kokus. Han begyndte for en uges tid siden at tabe pelsen få steder på kroppen, så han havde meget små skaldede pletter rundt omkring. Jeg undrede mig, men gjorde desværre ikke noget ved det. Nu er han blevet HELT skaldet på hele højre bagben, hvilket virkelig undrer mig?? Jeg har aldrig set noget lignende. Jeg tænker at han måske kan have udviklet noget allergi eller sådan noget, eller måske eksem.

Er der nogen af jer, der nogensinde har oplevet noget som det med jeres kaniner, eller hørt om det? Jeg bliver jo ret bekymret, da han altid har haft en tyk, fyldig pels.

/Line.
*INGEN USERIØSE HENVENDELSER*

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kanin taber pelsen?
  • #1   13. jun 2009 Ja, jeg har kæmmet ham. Han har ingen lopper, så det er ihvertfald ikke det, der er galt. Jeg tror at jeg ringer til dyrelægen på mandag og bestiller en tid så hun kan se på ham.

• #2   13. jun 2009 måske det er sommer pelsen der er ved at komme smiley ellers har den fået kemo smiley

• #3   13. jun 2009 Jimmy, jeg kan så fortælle dig at det hverken er sommerpelsen eller kemo der er problemet smiley Sommerpels fik han nemlig for længe siden, og der bliver de ikke helt skaldede.

• #4   13. jun 2009 Er det ikke noget med at kaniner kan plukke sig selv, når de skal have unger?

Jeg har ikke en skid forstand på kanin, men jeg mener min veninde som er kanin freak har sagt det :b

• #5   13. jun 2009 En han, så er dte vist ikke unger, hahaha xD

Undskyld (:

• #6   13. jun 2009 Haha, det er bare iorden smiley Men nej, tror sgu ikke at han er med unger.

• #7   13. jun 2009 Er den i et meget stresset milijø? Med en masse larm og sådan?

Falder det bare af, eller ligner det noget den godt selv kunne have bidt af? smiley

• #8   13. jun 2009 Altså, han har boet på en legeplads med masser af larm fra både mennesker, andre dyr, lastbiler osv. hele sit liv, og der har der aldrig været noget. Nu er han flyttet hjem i min have hvor der er stille og roligt, og hvor han kan få lov til at tulle rundt ind og ud som det passer ham hvilket han virker rigtig glad for. Han har allerede overtaget haven totalt, og er gerne ude hele dagen. Har tænkt lidt over om han mon kunne være ensom, han er jo vant til lyde af andre kaniner omkring ham.

Det falder bare af, jeg er ret sikker på at han ikke har bidt det af for det er helt klat og ikke sådan i pletter - dog tror jeg at det klør, da han har bidt sig to steder på benet.

Der er en der har sagt til mig at det kan være skab, men jeg troede bare kun at det var en marsvinesygdom..

• #9   13. jun 2009 glat - ikke klat smiley

• #10   13. jun 2009 Jeg tror også det er skab, skab kan alle dyr få! Min hest havde det for et 1 siden.
    Det kan også som du siger være ensomhed, men hælder nu mere til skaben!
    Men få en tid hos dr. dyr.

• #11   13. jun 2009 Jepsen, jeg ringer på mandag. Jeg håber det er skab, det er jo ganske enkelt at behandle :o) Og han har faktisk gået i løbegård med et marsvin.

• #12   13. jun 2009 Michelle, jeg ringer til dyrelægen på mandag - uden tvivl [: Ville bare høre om der var nogen, der havde oplevet noget lignende.

• Zindy h
    Zindy h Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 8
    #13   13. jun 2009 hej...Jeg havde samme problem med min vædder kanin....
    Det viste sig at være hud-midder...en form for fnat..De graver sig ind under huden og lægger æg...Det gør ikke ondt på kaninen, men voldsomt irriterende pga. den kløe den forårsager....Du skal have en speciel opløsning at vaske den med, og den kan du kun få ved dyrlægen...Obs: det er meget smitsomt, så har du andre kaniner tæt på ,skal de også behandles selv om de ikke har symptomer

• #14   13. jun 2009 Tak Zindy, jeg tager ham til dyrelæge på mandag og får noget imod det! Jeg tænkte nok at det var skab eller noget lignende.

Kommentér på:
Min kanin taber pelsen?

Annonce