{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.812 visninger | Oprettet:

Flåt, i hovedbund/tændingen. {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en flåt, eller noget andet som sætter sig fast og suger blod, i min hovedbund, lige ved tændingen. Jeg kan ikke fjerne den selv, og min kæreste har aldrig prøvet det før. Jeg har prøvet det to gange før, første gang var jeg ikke ret gammel, og husker faktisk ikke rigtig hvad der skete. Anden gang ville min søster selv fjerne den, hvilket resulterede i at jeg måtte under kniven og have fjernet resten fordi det var hævet, og kløede som en sindsyg, Den jeg har i tændningen gør ondt, niver faktisk. Hvad vil i foreslå jeg gør ? Venter til den falder af selv ?

mvh, Mille


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flåt, i hovedbund/tændingen.
  • #1   21. maj 2009 tændingen smiley

    tag fat i den med en pincet/tægetang. Få fat i forkroppen, sno rundt og træk ud.

    Evt. tør efter med lidt brintorvilte.

    Hold øje med "mærket". Det må ikke vokse sig større end en 5-krone.


  • #2   21. maj 2009 man kan få en tæge tang til hunde og katte som skulle tage hovedet med ud..

    ...Men da min svorger fik en flåt her i sommers smurte vi den ind i tandpasta så den ikke kunne åde og så kunne vi tage den af et par timer senere, vi smurte godt med tandpasta på..


  • #3   21. maj 2009 Ok det var præcis sådan min søster også gjorde, hun fik bare ikke alt med, hvilket betød jeg måtte til lege faktisk to gange, hvor han skar arret op og prøvede at fjerne resten, hvilket han først gjorde 100 % anden gang. Derfor er jeg lidt bange for det sker igen. smiley

  • #4   21. maj 2009 Slap nu af folkens - så farlige er flåter heller ikke. Du bor vel ikke på Bornholm.
    Sku lidt synd at spilde lægevagten/skadestuens tid på et "normalt" problem. Vokser mærket sig større, så søger man læge og får medicin.

    Vi skal vel heller ikke til læge for at få fjernet en splint i fingeren, vel ...

    Har haft selv 20+ flåter, min hund + kate over 100. Små ulækre dyr der ligner Aliens. Men altså et normalt insekt ...


  • #5   21. maj 2009 Peanut: copy paste kan alle finde ud af - det er meget få flåter som bærer TBE. Man skal bare selv holde øje med mærket.
    Tager hun til lægen, så skal han bare fjerne den. Han er ikke bedre end alle andre normale mennesker. Om den bærer TBE kan han ikke sige noget om - hun får besked på at holde øje med mærket og komme tilbage hvis det ikke bliver mindre i løbet af et par dage ...

    Hvorfor lave alt til en skræmmekampagne ...


  • NaTaScHa !
    NaTaScHa ! Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 319
    #6   21. maj 2009 Hvis du er bange for ikke at få hovedet med ud, så tag en klat smør og kom på. Flåten kan på den måde ikke trække vejret og slipper derved.

    Jeg bruger normalt bare en pincet, jeg fjerner dem ofte på min hund nemlig :oP


  • #8   21. maj 2009 en tæges hoved er med gevind. du må ikke tage med en pincet da du klemmer alt det den har suget til sig ind i dig selv. bare tag stille om den drej til venstre, 3-4 omgange, så falder den helt automatisk af.

  • Ludvig *
    Ludvig * Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 623
    #9   21. maj 2009 Hvis du ikke er bange for lidt ild, så bare hen med en lighter til den og når den bliver brændt / varmet slipper den selv..

  • #10   21. maj 2009 evt. hæld kogende vand på den smiley

  • #11   21. maj 2009 Peanut:

    Lad os være enige om at være uenige. Synes det er spild af resourcer. Denne tråd er fuld af udemærkede nemme løsninger til fjernelse af en flåt.


  • Ludvig *
    Ludvig * Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 623
    #12   21. maj 2009 Pis / ammoniak sku os ku klare det hvis du ikke har andet ved hånden.. viva la bear grills smiley

  • #14   21. maj 2009 Den er fjernet nu (:

    Tak for råd og andet ^^


  • #15   21. maj 2009 Hold alligevel for en sikkerheds skyld øje med om der bliver et stort, rødt mærke hvor den har siddet... Gør der det, er det til lægen med det samme...

  • #16   21. maj 2009 Ok, lige nu er det rødt og irriteret, men er det ikke meget normalt ? smiley

  • #17   21. maj 2009 Det er mere, hvis det breder sig til størrelsen på omkredsen af en tokrone, du skal være bekymret... smiley

  • #18   21. maj 2009 Ok, det vil jeg lige holde øje med smiley

  • #19   21. maj 2009 men hva metode benyttede du så ?

Kommentér på:
Flåt, i hovedbund/tændingen.

Annonce