{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.761 visninger | Oprettet:

Grænshandel Tyskland {{forumTopicSubject}}

Nogen der har erfaring med grænshandel i Tyskland? Jeg er lidt forvirret omkring hvor meget man må have med tilbage. På skats hjemmeside: (link fjernet)

står der, at man max må have 10 liter drikkevarer tilsat spiritus til eget forbrug med hjem, mens man må have 110 liter øl.
vil det så sige, at man ikke må have fx 60 liter breezers eller sommersby med hjem?
og der står intet om sodavand.
Kan nogen forklare det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grænshandel Tyskland
  • #1   18. maj 2009 Tror man må have alt det med hjem man gider bare ikke hvis det er sådan noget som vodka. xD

  • martin l
    martin l Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #2   18. maj 2009 det passer også det der står på skats hjemmeside smiley 10 liter spiritus. og brezzer og somersby indgår i øl smiley

  • #3   18. maj 2009 sodavand høre ind under øl reglen... har forhørt mig ved en grænsekiosk...

  • #4   18. maj 2009 Ja og der står på skat's hjemmeside du skal være 16 for at tage med over, MEN du skal huske du skal være 18 for at købe i grænsebutikken og man skal vise PAS for ikke at betalte pant på dåser, så det skal du også lige huske..

    Mig og nogle venner er blevet stoppet før, de kigger mest efter flasker om du har for mange liter med hjem, dåser er de ret ligeglade med.. Så længe det er til eget forbrug..


  • #5   18. maj 2009 ja men hvis du spørger skat så det op til tolderen om hvormeget du må

    så pas på en jeg kender hans fætter kom i kontrol og fik bøde fordi han havde mere end 16 rammer sodavand





  • #6   18. maj 2009 altså er det ikke noget med hvis man kan bevise det er til eget forbrug fx til en privat fest så må man nærmest ha så meget med man vil?

  • #7   18. maj 2009 Unni K - Yes sir.. Hvis du kan dokumentere at det er til en fest må du tage ubegrænset øl over og hvad spiritus angår er der stadigvæk en grænse men den er større ( Kan ik huske L antal da jeg ik køber det skidt)

    Ved ik om denne metode er godkendt af staten, men altså ALLE de gange de har holdt mig ind og brokket sig over hvor meget jeg har jeg bare vist dokumentation på det var en fødselsdag / Konfirmation eller hvad man nu kunne finde frem af papire smiley Og de har ladet mig gå uden noget som helst hvergang..

    Og er fra lolland så har sku snart prøvet det et par gange smiley


  • #8   18. maj 2009 Stavefejl er gratis, så jeg holdt mig ik tilbage som i kan se smiley

  • #9   18. maj 2009 er der generelt meget kontrol, eller er det meget sjældent? skal have en masse med til Roskilde.

    Kristian J: hvor står det med 16 år henne? kan kun se det med 18 år


  • #10   18. maj 2009 Nej er der ik, man skal næsten være heldig for at blive taget ind..

    MEN hvis du så bliver taget ind er det ris til egen røv, for kan godt sige dig de ELSKER når de fanger en.. Er næsten lige før de skiller bilen ad i atomer og lader dig stå med lortet hvis de finder noget smiley


  • #11   18. maj 2009 nogen der så ved om de er kommet igang med at man skal betale pant eller om det stadig ikke er igang ?????

  • #12   18. maj 2009 hmm ska man have pas med derned ??

    altså hvis jeg ska ha min far til og køre mig derned.. ska han så også have et pas... når han ikk ska ha nogle sodavand eller øl ?


  • #13   18. maj 2009 pas eller kørekort

    men altid godt at have pas;o)

    Mads
    så men skal altså stadig ikke betale pant ;o) nice

    så starter det måske først til januar 2010:o)


  • #15   18. maj 2009 altså alle de mange mange gange jeg har været nede og handle har jeg aldrig set nogen toldere eller politi eller noget som helst. tror det kommer an på hvilken grænse man tager ned til.

Kommentér på:
Grænshandel Tyskland

Annonce