{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er her en RIGTIG shiamuslim?? AKUT
  • #1   14. maj 2009 Det er for svært at bruge google. Så skal man selv præcisere sin søgning.

Men ja det information hun søger omkring (hvorfor byen er speciel/har betydning) står på den pågældende side. Man skal selvfølgelig kunne lægge to og to sammen og forstå det man læser.

• #2   14. maj 2009 Dr Perle: Tror desværre, det er for svært for hende.. Hvis hun ikke engang kan finde ud af at bruge en søgemaskine, hvordan skal hun så kunne analysere og fremlægge et emne? smiley

• #3   14. maj 2009 Jeg har skam søgt på Google.
    Jeg har søgt på Karbala og kerbela, og hvad er kerbela osv.
    Jeg synes bare ikke jeg har fundet noget jeg har kunne bruge.
    Ligeledes har jeg søgt danske sider.
    Jeg bryder mig ikke om at skulle nedgøres på den måde, uden at i har videre information om min tidligere søgen.

• #4   14. maj 2009 Der er ingen grund til at være nedladende....

• #5   14. maj 2009 søger man på Karbala fremkommer svaret i et af de første links. Men who cares.
    Nettet er jo gigantisk meget større end den forsvindende lille andel danske-domæner. At filtrere sin søgning så ekstremt meget er jo ens egen fejl.

Men simple søgningsspørgsmål er desværre lidt for typiske på Baboom. Især de åbentlyse lige-til-højre-foden søgninger smiley Så jeg vil forbeholde mig retten til at virke nedladen ...

• #6   14. maj 2009 Altså - Nu har jeg brugt hele aftenen på at søge på Kerbela (Karbala), med forskellige søgeformuleringer.
    Og de sider jeg har brugt har jeg ikke kunne bruge meget af.
    Det er fint hvis niveauet passer til dig dr. perle, men det er nødvendigvis ikke det niveau jeg skal bruge.
    Det marteriale jeg har fundet har jeg ikke kunne bruge. Det er ikke dybdegående nok, og jeg synes ikke at detaljerne er ligetil.

Men flot når nu du kan! - men derfor synes jeg stadig ikke at du behøver virke nedladen. Du burde være for gammel til det pjat.

• #7   14. maj 2009 Men er du Kabaen som er i mekka ? muslimernes helligest by ?
    hvor mange muslimer kommer til pilgrimsfærd til Mekka som er en af islam 5 søljer ? smiley

hvis du ville vide mere om islam er du velkommen til at skrive ; Men ved nu mest og sunni

• #8   14. maj 2009 Arg det handler sigger om
    Shia-muslimernes martyrer
    Ali blev først kalif nummer fire, og han blev hurtigt dræbt. Senere prøvede Alis søn Hussein at blive kalif. Men i 680 blev han myrdet i byen Kerbala med alle sine mænd. Kerbala er en hellig by for shia-muslimer, fordi en af deres helte døde her.

Hvert år mindes Husseins død på ashura, den 10. dag i måneden muharram. Drenge og mænd går i optog og pisker sig selv eller skærer sig til blods og lider som Hussein gjorde. Mange andre af shia-islams religiøse ledere er blevet dræbt og bliver hyldet som martyrer.

• #9   14. maj 2009 Men hvis det ikke er nok ,
    Så søg under Slaget ved Kerbala , det var det mange martyrer døet under slaget

• #10   14. maj 2009 Kabaen er helligdommen i Mekka (en meteor).

Karbala er en gammel muslimsk by på linie ned Medina, Mekka m.fl. Talmanden har ret - byen betydning stammer fra Battle of Karbala.

• #11   14. maj 2009 Dr . Perle

Har altid ret smiley
    Hahah

• #12   14. maj 2009 Talmanden:
    Sunni og shia muslimer, og pilgrimsfærden har jeg styr på smiley

Men tak smiley

• #13   14. maj 2009 Men jeg har et tal der siger at HUssain blev myrdet i 668?

• #14   14. maj 2009 Så lidt smiley

• #15   14. maj 2009 Snuden:

Nej, men jeg undlod komme med den nemme og pædagogiske forklaring på hvorfor Karbala er en hellig by. Især for Shia-muslimer smiley

• #16   14. maj 2009 Ella

hvor har du det tal fra ?

• #17   14. maj 2009 Gyldendals leksikon. :s

• #18   14. maj 2009 Hmm er sikker på han blev myrdet i 680 .
    Og hans søn i 661

• #19   14. maj 2009 Det ved også meget om islam : )
    har prøvet at google lidt for at hjælpe dig .
    Selvom det ikke lyder helt nemt smiley haha

http://www.islamstudie.dk/islam_retninger.shia.htm
    Der står noget om Ali og hussein

• #20   14. maj 2009 Alis shiitter var dengang som nu grupperet i Persien, og efter hans død ville de ikke længere styres af de arabiske lande og nægtede at kendes ved sunniernes kalif. I stedet udnævntes Alis ældste søn, Hassan, til deres imam (= leder), og først han og siden lillebroderen Hussein blev hærførere i en sej krig mod den i deres øjne arabiske besættelsesmagt. Det gik dem naturligvis ilde, for først døde Hassan under lige så mystiske omstændigheder som faderen (ifølge rygterne forgivet), og siden blev Hussein slået ihjel i slaget ved Karbala (også Irak) i år 680.

Med 72 tapre soldater havde Hussein den frækhed at stille op mod en kæmpehær ledet af Mekkas kalif, og resultatet var rimeligt forudsigeligt. Hussein led martyrdøden, men selv den dag i dag regnes han hos shiitterne som den største af alle, hvilket alle, der har været i Iran under sørgemåneden Moharram, kan bevidne. Ali og Hussein ses afbildet alle vegne, og shiakvindernes sorte "chador" skyldes officiel sorg over Imam Hussein, som altså døde for 1323 år siden!

I praksis gjorde mordet på Hussein splittelsen mellem sunni-majoriteten og shia-minoriteten uoprettelig, hvilket vi senest har kunnet bevidne under Saddam Husseins brutale styre. Han er selv sunni og forsømte ingen lejlighed til at slå hårdt ned på den shiamuslimske del af befolkningen - for noget der skete for over 1300 år siden. Forsoning har aldrig været islams stærkeste side.

• #21   14. maj 2009 Lækkert stof, men tror ikke jeg orker gøre mere ved det.
    Jeg har også om pilgrimsfærden og sunni og shia og Wahabisme.
    Og må kun tale i 10 min. så jeg skal lige lave en Lotte Heise. smiley Eller hvad hun hedder.

• #22   14. maj 2009 Ella

hahah . Men held og lykke

• Aram A
    Aram A Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #23   30. dec 2009 Ella B
    hvis dit spörgsmäl er hvorfor er karbala en hellig by for shia-muslimer sä ved jeg meget lidt om det, og det vil jeg fortälle dig her,..

det var i byen karbala "Hassan og Hussien" blev släet ihjel
    de var "Imam Ali´s sön"´, Imam Ali er profitens fätter.
    de er ogsä begarvet i byen karbala.. sä det de göre i "Ashura" er den tid hvor de blev släet ihjel..

häber det har hjulpet lidt smiley

• #24   25. jan 2010 Hej Aram A
    smiley

Tak for dit svar. Jeg fandt frem til det, og bestod ikke min eksamen, idet censor ikke syntes at der var noget historie i det jeg sagde.
    Desuden syntes begge ikke at det hang sammen med min opgave, selvom min religions lærer havde sagt at det netop var bl.a. disse ting jeg skulle gå videre med.

Men tak for svar smiley

Kommentér på:
Er her en RIGTIG shiamuslim?? AKUT

Annonce