Global opvarmning.... HJÆLP !!! {{forumTopicSubject}}
hey bb ..
Jeg skal fremlægge om global opvarmning men har næsten intet!
Jeg skal bare finde på nogle spg. om det og så svare på dem ..
men jeg ved slet intet om det og jeg har prøvet wiki men kan intet!
nogle som kan hjælpe mig ???
det jeg har :
GLOBAL OPVARMNING
Hvis vores klima ikke snart ændre sig så får vi snart et klima som i stenalderen. Hvis varmen bliver ved med at stå på, så høj en temperatur så vil Grønlands indlandsis så småt begynde at smelte. Nogle forsker har forudsagt at hele indlandsisen er smeltet før år 2020 pga. den stigende temperatur. Andre mener at den først vil smelte ved år 2050 og nogle andre mener noget helt andet. Pga. af for meget mellemrum mellem isflagerne så er der en del isbjørne som er druknet og mange sulter og er begyndt at æde sine artsfæller. Isenbjørne vil måske uddø ikke kun fordi de æder hinanden men også fordi isen smelter.
Indlandsisen overlevede i stenalderen fordí isen var så stiv og tykflydende. Overkanten var også højere end den er nu. Isen er blødere idag og glider derfor hurtigere ud af havet som isbjerge.
Så hvad er global opvarmning egentlig?
Global opvarmning er at jorden bliver tørre og tørre for ca. hvert 100 år. På de sidste 100 år er jorden blevet 0,7 grader varmere. Hvis dette bliver ved vil jorden udtørre.
(ret gerne hvis der er fejl)
tak!
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 297
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 105 Svar: 254
Jeg ved intet om det .. Jeg har bare skrevet noget ned fra wiki og ik andet
Men producer .. Det lyder som om du ved meget om det, så har du ik noget jeg kan fremlægge om istedet for at bare sige dårligt om det :D?
jul 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 210 Svar: 2.404
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 163
enten skriver du som aviserne skriver det, meget lidt arbejde
eller du laver rigtig meget arbejde ud af det og skriver hvordan det virkelig forholder sig (blandt andet har det været varmere end før, de fleste statistiker lyver mht til målinger, CO2 er ikke skyld da den findes i mindre end 1 pct i luften men angiveligt skulle den være skyld i hele opvarmning?? Hvad tror du selv??)
og får et 12 tal for det. Jeg ville foretrække det sidste da det er vigtigt at forklare folk at vi skal spare og være fornuftige da vores overforbrug skader natur og os. Men samtidig også vide at der ikke findes noget menneskeskabt opvarmning i den grad som medierne prøve at bilde os ind.
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 27 Svar: 313
mar 2007
Yderligere er der naturligvis en masse CO2 der frigjort fra industrien, biler osv. Men faktum er også at der for 150 år siden, hvor industrialisering for alvor kom i gang, var et større udslip af CO2 og en større foruregning end vi har i dag.
Forsøgene som skulle vise drivhuseffekten blev lavet med 70 pct CO2 og resten var så N og O2. Da dette ikke afspejler luftens sammensætning hersker der tvivil i hvorvidt CO2 er afgørende for opvarmning af kloden eller om det er andre faktorer (vi er tættere på solen osv)
mar 2007
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 105 Svar: 254
nå men jeg har fremlagt og det endte med et 7 tal d:
Jeg gad sku ikke bruge hele aften igår på det -.-
TAK FOR HJÆLPEN ALLE!
Global opvarmning.... HJÆLP !!!