{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kupere øre på hunde..
  • Thomas .
    Thomas . Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 52 Svar: 463
    #1   29. mar 2009 det er sku synd for dyret

• morten H
    morten H Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Svar: 3
    #3   29. mar 2009 tim: du ved betydeligvis ikke hvad du snakker om. det har da intet at gøre med om hunden har tavle eller ej...!

• Anders .
    Anders . Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 701
    #4   29. mar 2009 Nicole: Seriøst, den lysebrune hunds ører er bare for grimme. Den hund ser ud som om, den har været ude for et uheld. Det er efter min mening at ødelægge hundens udseende

• morten H
    morten H Tilmeldt:
    jan 2009

#5   29. mar 2009 nicoles hund er lige præcis FLOT kuperet.
    hvorfor snakker folk med om noget de ikke har begreb om...

• #6   29. mar 2009 Har hørt at når det regner så regner det lige ned i øerne på de hunde som har kuperet øre ? Da vinklen er forkert for øret.. Nogle som ved om det passer ?

• #7   29. mar 2009 Nåå ja jeg har ik selv den slags hund, jeg har en lille skid på 2,5 kilo *ss* og syntes bare jeg havde læst det med regnvejret. Så er der altså ikke hold i den hirtorie kan jeg høre smiley

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 175
    #8   29. mar 2009 for det første er det forbudt at kupere øre i DK.... for det andet er det ikke for hundens skyld men ejerens at hunden bliver kuperet... (udsætte dyret for unødig smerte, er dyremishandling)
    Nicole: hvis du synes at det er grmt til en hund med lange øre, må du da vælge en anden hund...
    Vi ændre da heller ikke vores børn/kaniner/katte, bare fordi vi synes de ser dumme ud....
    Self kan du i udlandet købe en kuperet hund med stamtavle, men hva hjælper stamtavle når du ikke kan bruge hunden til udstilling.... for hva avl angår, arver hvalpene jo ikke kuperingen....
    der er enkelte racer i Dk der stadig primært må halekuperes( og meget få der må ørekuperes).. men det er af hensyn til hundens erhverv.. og ingen af de hunde som folk VIL ha kuperet har ikke den slags erhverv...

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#9   29. mar 2009 Tim R vi snakker åbenbart for døve ører og blinde øjne... men vi er da få der kan se sammenhængen,,

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#10   29. mar 2009 ja der er nogen folk der ikke burde ha lov til at hund jeg nævner ingen navne nicole ps ta og sæt dig lidt ind i tingene inden du begynder at spille klog

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#11   29. mar 2009 jeg er da ligeglad om hun så har haft 30 stafs da hun var 14 det er hendes holdninger og meninger der forkerte efter min mening og jo jeg kan da også godt falde for en hund med kuperet øre men jeg kunne aldrig finde på at købe den for det ville være det samme som at sige det var acceptabelt og det er det bestemt ikke og til dane jeg har haft hunde i 30 år så jeg tror nu nok jeg ved hvad jeg snakker om

• M A
    M A Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 78
    #12   29. mar 2009 Se mig.. min kamphund har kuperede øre. fordi det er SÅÅÅÅÅÅÅ flot.
    Blødning!!!!

Gad godt vide hvad hunden ville svare hvis man spurgte den om den om den havde lyst til at blive kuperet.

• M A
    M A Tilmeldt:
    mar 2008

#13   29. mar 2009 Det siger vist mere om menneskerne end om hundene..
    TRASH!

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#14   29. mar 2009 ja man burde indføre hunde kørekort så folk der kun har deres hunde som potens forlænger og folk der ikke kan forstå at man ødelægger hunden når man kupere deres øre og hale for den sags skyld kunne blive frateget retten til at have hund og nicole du har da en lidt stor næse du må hellere få den kuperet

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#15   29. mar 2009 Nej vi laver en ny lov nu:::: !!!!!!
    Det bliver fra dags dato lovligt at kupere øre/ hale på dyr,, MEEEN ejeren af hunden skal ha foretaget samme indgreb... mon vi så kan komme dyreplageriet til Livs

Tror da at sønnen skal ha kuperet sine ører de stritter og så ser han jo dum ud... det kan vi jo ikke ha vel...

• M A
    M A Tilmeldt:
    mar 2008

#16   29. mar 2009 Jimmy, godt ramt der smiley

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#17   29. mar 2009 Nicole du er hermed meldt til politiet med bevismateriale fra dit eget fotoalbum....håber at du lære noget

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#18   29. mar 2009 den lille brune var ikke kuperet da du fik den, det har du selv sørget for, derfor er du anmeldt...
    og du skriver oz gladeligt med stort at nu er den kuperet....
    du burdekuperes tøs.. og jeg håber at udfaldet af dommen bliver at du aldrig mere må ha hund....

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#19   29. mar 2009 fik du kuperet hjernen da hundet fik ordnet ørene ?????

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#20   29. mar 2009 jjeg kan kun se et billede af en ellers sød hund der har fået klippet ørene af men du kan godt regne med at der snart står et par personer fra dyrenes beskyttelse og et par betjente og banker på din dør meget snart bare det og få stoppet en dyre mishandler ville være et skridt på vejen

• #21   29. mar 2009 jimmy P
    Prøv lige at tage dig sammen og åben øjnene, den mørkebrune er ikk kuperet, hvis du kigger billederne er de ens, og det er noget hun har lavet på sin com, på billederne, hunden har stadig sine ører, prøv fat noget ikk, og den lysebrune var kuperet inden de fik den, og er derfor ikk deres skyld, så tag dig sammen ikk smarte..

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#22   29. mar 2009 ja ok fint nok mig der ikke kiggede ordenlig efter men det ændrer ikke min opfattelse af dig hvis du kunne få dem kuperet her i landet vil jeg væde på du ville gøre det og det er den holdning jeg ikke kan tage jeg synes det er så synd for hunden at begynde at skære i den bare fordi det ser sejt ud og så gider jeg ellers ikke mere fordi man kommer ingen vegne med dig det er du vist for uintilligent til
    og husk så lige at den store er ulovlig for den er indført i landet efter loven trådte i kraft,, det alene er nok til at melde dig !!!!!!!!

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#23   29. mar 2009 i 2005 siger du og loven om kupering blev sjovt nok indført i 2000 så kom igen

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#24   29. mar 2009 det er meget muligt at det var lovligt i polen, men da loven blev indført i DK blev det samtidig ulovligt at indføre hunde til DK med kuperet dele...

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#25   29. mar 2009 ja men hvis din hund skal være lovligt kuperet skal den være over 9 år og det er din jo sjovt nok ik....
    Du gik jo stadig med ble da den blev indført.....

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#26   29. mar 2009 nej men du valgte at købe en hund du vidste havde fået ordnet ørene...
    og kom ikke og sig at du ikke vidste det.. ellers er der ingen grund til at få en hund fra polen, da der er masser af opdrættere herhjemme...

• Anders .
    Anders . Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 701
    #27   29. mar 2009 Morten H: Det kan godt være at Nicoles hunds ører er flot kuperet, men det er grimt alligevel! Og omkring " om jeg ved hvad jeg snakker om", jeg kan sguda se på hunden, og jeg synes den er grim. Mere er der ikke i det, det kræver sgu ikke en dyrlægeuddannelse at bedømme om et dyr er grimt eller pænt.

• Amazing D
    Amazing D Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 153
    #28   29. mar 2009 Jeg forstår ikke ideen med at mishandle en hund fordi man synes den ser forkert ud. Hvis du ikke kan lide den måde hunden ser ud på, så lad være med at købe den. Det er dyreplageri at kupere ører, klippe haler og hvad folk ellers gør mod deres dyr.

Nicole, folk som dig med den holdning til dyr burde forbydes at have dyrehold overhovedet.

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#29   29. mar 2009 ja morten det er nemlig lige det jeg mener om man selv får kuperet ørene eller man køber en hund hvor det allerede er gjort begge dele er lige forkert i mine øjne men jeg er jo også bare en smart ash der ikke har forstand på en skid

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#30   29. mar 2009 nej jeg jeg hænger mig heller ikke så meget i hendes meninger men prøver at få hende til at fatte hvor forkert og u moralsk det er men det er som at løbe panden mod en mur

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#31   29. mar 2009 det er da godt du ved det er forkertt men det hjælper jo bare ikke rigtig når du samtidig siger at det er helt i orden at købe en hund hvor det er gjort i forvejen men nu gider jeg ikke mere for jeg skal ud og klippe halen af mmin hund han har lige fejet min kaffe kop af bordet så nu må den af

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#32   29. mar 2009 ja morten det er nemlig rigtigt hvis man går efter at købe en hund med kuperet øre er i mine øjne det samme som selv at klippe dem af

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#33   29. mar 2009 nå nu vil jeg smutte en tur ind på mcg og snakke med nogen mc folk er ved at køre træt i det her indlæg men vi kan vel blive enige om om det er ulovligt eller ej så er det synd for hunden at klippe i den fordi man syntes det ser sejt ud den eneste gyldige grund man kan ha for at kupere noget som helst på en hund eller andre dyr er hvis de er kommet til skade med den pågældende del og den ikke kan reddes

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#34   29. mar 2009 Tim R: ha ha jeg troede at vi boede i DK og ikke i TV....
    man må altså heller ikke importere hunde der er kuperet...

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#35   29. mar 2009 Tim R.
    det udrer mig meget...
    havde en hel del om det på dyrepasserudd..
    men gider helt ærlig ikke at søge på lovting idag.. skal se om tiden er der imorgen....

• morten H
    morten H Tilmeldt:
    jan 2009

#36   29. mar 2009 jimmy du er da ikke helt normal.. hehe. nicole, jg forstår dig ikke hvis du kan tag sådan en klaphat seriøst. han snakker bare lort for at lave ballade.

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

#37   29. mar 2009 Øhhhh Morten H det må være dig selv du snakker om... men du må jo være lige så forskruet når du kan komme med sådan en kommentar....

• Michelle N
    Michelle N Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #38   7. feb 2013 Hej Tommy M. Jeg ser folk har mere travlt med at diskutere end at svare på dit spørgsmål. Kuperinger af ører bliver primært lavet pga kamp jo. Da hundene pga kuperingen ikke kan bide hinanden i ørerne har de "kun" halsen at gå efter. Der er 2 forskellige (eller flere) måder at kupere på. Og den kupering hvor hunden nærmest kun har øregangen tilbage (fordi resten er kuperet) er en general kamp-kupering.
    Min holdning er: Jeg synes personligt det gør hunden mere flot, da det giver en mulighed for at se hundens udtryk fuldt ud. MEN kunne dog ALDRIG få mig selv til at kupere noget som helst på mine hunde (ville heller ikke bryde mig om at miste halvdelen af øret) Man kan få tilladelse til kupering af hale på visse racer. Men dette sker hvis hunden forvolder skade på sig selv pga halen. f.eks Dobberman og rottweiler har meget stærke haler og kan ende med at slå halen fuldstændig til blods pga dette. SÅ kan de få en tilladelse hvis den søges. So jo Tommy M Kupering af ører på hunde er udelukket forbundet med kamp af hunde.

• Gedebuk
    Gedebuk Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 60
    #39   7. feb 2013 Halløjsa Michelle......Jeg tror sgu sørme Tommy M er blevet træt af at vente. Det er cirka 4 år siden han spurgte- og 2 år siden han var online. Men okay, bedre sent end aldrig.....

• Bent H
    Bent H Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #40   26. aug 2017 Folk der mener kupering er ok, burde selv få kuperet sine forplantningsorganer. Så den dårlige7syge arvemasse uddør...

Kommentér på:
Kupere øre på hunde..

Annonce