{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hmm, Alder?
  • #1   22. feb 2009 Kommer jo an på en masse ting.

Jeg syntes personligt at man skal vente til begge er færdige med uddannelser og har gode faste indtægter, men det er nok også bare fordi jeg ikke kan fordrage folk der nasser på staten.

• #2   22. feb 2009 jeg har den holdning at du klar til det når du har en uddanelse/indtjening så man kan leve og ikke nasse

• sara l
    sara l Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 3
    #3   22. feb 2009 jeg syntes at det er svært at sige hvor gammel man skal være før man får sit første barn der er mange ting der spiller ind... bl.a. hvor moden man er.... hvor længe man har kommet sammen.... om man er villig til at give afkald på nogle ting... også videre men 20 - 21 år syntes jeg er helt fint....

• #4   22. feb 2009 jeg var 19 da jeg fødte min føste, og 21 når jeg føder den anden..
    Jeg blev dog 20. og bliver 22 i år,,
    Men er man klar er det helt i orden smiley

• #5   22. feb 2009 45 smiley

• popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 35 Svar: 149
    #7   22. feb 2009 Jeg synes man skal være helt 100% sikker om man er klar nok..
    Kommer også andet på om man har penge nok til babyen og alt der..

• #8   22. feb 2009 Tja jeg er så af den gammeldags overbevisning, at han skal have styr på sin økonomi... Der skal være taget højde for om der er råd til barsel, regne på om der vil være råd til det... Så skal man også tage højde for, at går man fra hinanden at den part der skal have barnet skal have råd til at kunne sidde alene med barnet uden at tælle det med man kan få fra staten.

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 384
    #9   22. feb 2009 Selvfølgelig skal man være parat, men endnu vigtigere er vel at man kan forsøge sit barn økonomisk, og ikke skal have både social og økonomisk hjælp fra sine forældre.
    Er barn kan ikke leve alene på forældres modenhed og kærlighed. På det område er unge mødre forholdsvis dårlig stillet, da hovedparten som regel hverken har en indtjening (udover den fra det offentlige) eller en uddannelse - og har meget svært ved at få en senere hen.

• #10   22. feb 2009 56

• #11   22. feb 2009 når man har økonomien og den rigtige partner og de rigtige omgivelser og plads for barnet så sys jeg man er klar

• #12   22. feb 2009 Der findes mange fjolser derude som ikke fatter hvad det koster at have et barn og derfor bliver nød til at skulle nasse på staten og den slags.

• #13   22. feb 2009 Nemlig.

• #14   22. feb 2009 Kristian der er jeg enig med dig :o)

• #16   22. feb 2009 12år

• #17   22. feb 2009 altså en a mine venner skal have barn nu...... hun er 17 og han er 19

• #18   22. feb 2009 jan crown R >> Har ondt af dem.

• #21   22. feb 2009 Hey i 2 hvor er fyrens ansvar henne i det her???? En fyr der dyrker sex uden gummi, ved at han løber en risiko ved at hun kan blive gravid og så må han jo tage ansvar hvis hun vil beholde barnet, eller måtte han jo beskytte sig.

• #22   22. feb 2009 Kat Nej men det er vel også ligegyldigt... Hvis man dyrker sex uden gummi kan det sjovt nok ske at man bliver gravid og det ved han også godt.... Om hun har vidst det hele tiden eller ej, så er det stadig hendes valg om hun vil have barnet.

Han kan på ingen måde tillade sig at gå amok bagefter, for havde han brugt gummi var det ikke sket :o)))

• #24   22. feb 2009 Hvorfor ramme barnet??? Det er jo barnet der bliver straffet og ikke moderen hvis faderen ikke vil støtte... Det er altid en kvindes beslutning om at få barnet eller ej, eftersom det er hendes krop... Og uanset hvad, så er der også noget der hedder kønsssygdomme, så brug dog gummi = ingen graviditet + ingen kønssygdomme... Man skal ikke tude bagefter...

• #25   22. feb 2009 Knald Du forstår slet ikke hvad jeg siger.... En skal ikke sidde og tude bagefter, fort han kunne bare have beskyttet sig........ Uanset om hun tager p-piller eller ej, skal man da ikke bare sådan stole på folk og vælger man alligevel at gøre det, så må man tage ansvare.

Men uanset hvad, så er det barnet der bliver ramt, fordi forældrene ikke bruger hovedet men de nedre regioner.

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

#26   22. feb 2009 KNALD Å:
    Det er almen kendt at der er ingen præventionsform der er 100% sikker - ikke engang p-piller, og der skal 2 til tango, og den tango kan resultere i et barn. Så begge partnere har et ansvar.

Jeg er enig med Fregne: Uanset hvad er det barne, der bliver den helt store taber såfremt at barnets uansvarlige forældre ikke kan finde ud af at tage ansvar for deres handlinger.

Men vi kan hurtigt blive enige om, at kvinder, der udnytter mænd for at få et barn for at få tilfredsstillet sit eget ego, burde have lov til at stå med hele regningen selv. Desværre fungere samfundet og samfundets regler anderledes.

• #27   23. feb 2009 Vinni Hvordan kan man give barnet en god fremtid uden en god og stabil økonomi?

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

#28   23. feb 2009 Tja, Vinni B - har du et arbejde - her snakker jeg ikke om fritidsjobs på McD eller i Netto - eller en uddannelse (her mener jeg ikke en HG, STX, HF, HHX, HTX, IB eller en ufærdig EUD-uddannelse)?

- Det ville være et godt udgangspunkt at have en uddannelse inden man får børn for at kunne fremtidssikre sit barn rent økonomisk. Hvorfor, kan læses i det postede link af kristian H.

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

#29   23. feb 2009 Vinni:
    - Jeg er 19 år gammel
    - har en fast indtægt fra to jobs
    - indtægter fra SU,
    - jeg er ved at tage en HTX
    - betaler ingen husleje (er hjemmeboende)
    - har udgifter til bil og benzin samt mine 2 katte.

Det kører rundt for mig, da jeg kan administrere mine penge, men jeg har sgu ikke styr på min økonomi, og nægter at tro på at du uden fast job, uddannelse og tilmed en baby har styr på noget økonomisk.

- Hvad din kæreste tjener, har jo intet med DIN økonomiske status. Det svarer til at jeg påstår at jeg har en god økonomi fordi min stedfar tjener en million om året før skat (det gør han iøvrigt ikke, men det er bare et eksempel)
    Jeg satser ikke på at I er gift, og dermed står du endnu ringere stillet, hvis han
    a) skrider fra dig
    b) dør fra dig.

- Det er i hvert fald bye bye money, og så meget får du heller ikke i børnebidrag hvis faderen går.

Kommentér på:
Hmm, Alder?

Annonce