{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Kværulanten .
Kværulanten .
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 511

Fastefuckinglavn / surt opstød {{forumTopicSubject}}

For helvede hvor er jeg træt af små forkælede møgunger der kommer og tigger om penge...og hvis der ikke falder mindst en tyver,er man en fedterøv..

Jeg har, som de fleste, et dankort for fanden da...den dag en lille hvalp kommer stavrende, klædt ud som dankort-automat, SÅ skal jeg nok give et par kroner...på beløbet.

Indtil da, må de finde sig i at banke forgæves til deres knoer bløder, eller finde sig i at blive afbrudt med ordene "Jeg har ikke en krone på mig.."
Med de lommepenge unger får i dag burde det nu heller ikke være nødvendigt at tigge og mig bekendt er det også ulovligt at tigge..eller står der en undtagelse i loven?

Men seriøst: GÅ DOG HJEM!!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fastefuckinglavn / surt opstød
  • #2   22. feb 2009 Jeg vil nu også sige de er lidt dumme smiley

• #3   22. feb 2009 har dine forældre banket dig som barn siden du ikke har "gode" minder?

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

#4   22. feb 2009 Næh, har nu ikke noget med min barndom at gøre; Jeg gjorde det ikke selv. Ikke fordi jeg ikke måtte, men fordi jeg ikke kunne se hvorfor jeg skulle gøre mig selv til grin med en latterlig sang for at få penge. Men i løbet af den sidste time har det banket på døren 7 gange, alle med et par der ville tigge...hvis man nu bare siger de fortsætter tilkl. 15, så er det 20*14*4 = 1120 kroner...det er mit budget sgu ikke til.

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

#6   22. feb 2009 Traditionen siger ikke noget om penge...den siger slik. Alene raslebøssen med den lille sprække i toppen giver en vis idé om hvad de forventer og det er fandens svært at mase et bolche ned i den...Og jeg HAR prøvet med slik; Ungerne glor på en som om man er faldet ned fra himlen!!

• #7   22. feb 2009 så sig dog du ikke har penge hvis du ikke kan undvære dem...
    her hvor jeg bor har der ikke været en eneste...

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

#10   22. feb 2009 *Camilla*>> Bor du i et slum-kvarter?
    For hér, i et nyt villakvarter proppet med børnefamilier og store flotte biler, er de absolut ikke tilfredse med "et par kroner"...og igen; Jeg HAR ikke mønter..det er jo ikke sådan så de rasler ud af dankortet.

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

#11   22. feb 2009 Morten>> En indsamling til Røde Kors har ikke noget med fastelavn at gøre; Det er en indsamling til nogen der ikke har noget.
    Det hér er tiggeri af snothvalpe der får i hoved og røv hjemme hos deres forældre.

• #15   22. feb 2009 Vær da gode ved de små børn. Hvis det nu kan glæde dem at få et par håndøre, så lad dem dog. De fleste børn bliver da glade selvom de kun får lidt småpenge smiley

• #17   22. feb 2009 tænk på hvor mange km de små børn går og så får de måske 2- 5 kr det er da helt iorden , der er ingen der tvinger en til at smide penge i kassen..

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

#19   22. feb 2009 *Camilla* "Lære at tjene..." Jo, men vel ikke som gårdsanger???

Det er da en helt forkert opdragelse, hvis man lærer børn at de får penge ved at rende rundt og banke på hos vildt fremmede smiley

• #20   22. feb 2009 HVad er det nu galt med at "tigge" slik... (Henvendt til ungerne)

En ting de "tigger" slik, men at tigge penge. Der går grænsen. De kan tigge deres lommepenge hjemme ved mor og far

• Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #22   22. feb 2009 Mine tanker gør præcis den modsatte vej!

Jeg synes det er så ærgeligt at jeg ikke ser flere unger end jeg gør!!

Altså hvor ærgeligt!

Du slår jo den danske tradion ihjel...

Men så lad os dog også droppe de åndsvage påskefrokoster, hvor folk aligevel kun drikker for at fulde ! det kan de sku gøre fredag aften på et diskotek !!!

Get my point??

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

#23   22. feb 2009 Brain>> Prøver lige igen: Den oprindelige tradition er, at de børn der kommer og er klædt ud, får fastelavnsboller hvis de synger. DET ER TRADITIONEN!

I den virkelige verden, står der 2 unger, ofte uden udklædning og holder en raslebøsse frem, mens de synger "Penge op..penge ned..." osv.

Get MY point?

Kendte engang en der havde bagt et hav af fastelavnsboller som de så fik. Bagefter var indkørslen fyldt med smadrede fastelavnsboller. De vil ha penge, uanset om de så er klædt ud, synger, står på hovedet eller hvad fanden de så gør..

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Svar: 5
    #31   22. feb 2009 Kværulanten:
    Der er kommet noget helt nyt og spændende til folk som dig, det er forholdsvist billigt og når du først har prøvet det så kan du ikke være foruden. Det hedder "et liv" og gives til de sure og dem som opretter en profil kun med det formål at være "sur over, at ungdommen staver så dårligt", men samtidigt har flere stavefejl alene i din overskrift på din profil.

Din barndom har uden tvivl været ussel og præget af ringe minder og lav selvtillid, men lad det ikke stoppe en lille gruppe børn i at gøre det, som vi alle nyder og som de fleste bliver i godt humør af.

Mvh. Christian

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

#32   22. feb 2009 Das Ras>> Tror sgu også nærmest det er der problemet ligger i diskussionen: De fleste herinde bor enten hjemme hos mor og far og slipper dermed for at bekymre sig om tiggere, eller også skal de selv ud at rasle eller også bor de på landet og får max besøg af 2 unger i løbet af dagen.

*Camilla*>> Det var dig selv der bragte det med at lære at tjene penge, på bane...vel vidende at det intet havde med fastelavn at gøre, så det er nok ikke lige dén du skal smide tilbage smiley

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

#35   22. feb 2009 Christian>> Puha, hvordan skal jeg næsten sige det...Hmmm...jo, nu skal du høre: Fastefuckinglavn findes ganske rigtigt ikke i nogen ordbog. Det er nemlig et ord, sammensat af andre ord...et lille ordspil, om du vil.

Altså: Fastelavn og så med et fucking (og ikke Fuckin, som jeg går ud fra du tror det hedder) indsat i midten. Smart, ikke? smiley

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

#42   22. feb 2009 *GG* Sad og tænkte det samme...det er højst et kvarter siden, der var to piger på 13-14 år (et gæt, selvfølgelig). Så det kan kun være et par år siden hun stoppede selv...

• #47   22. feb 2009 Hvorfor skal nogle folk da være så negative?!

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

#50   22. feb 2009 Christian>> Hov for satan, det må du sgu undskylde...du snakker jo om overskriften i min profil og ikke i det her emne. Hvilken overskrift?

Hvis du mener ordet "kværulant", så har du fuldstændig ret..det staves faktisk Kværulant!! Arh pis, det var sgu da det samme...nå, jamen så havde du ikke ret alligevel. Undskyld til mig.

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

#53   22. feb 2009 Hm, svært at skelne mellem minderne; Forældres skilsmisse...fastelavn. Same same smiley

• #54   22. feb 2009 har hørt det giver en god time løn nogen der vil med ud og rasle vi kan starte med at banke på ved kværulanten

• #59   22. feb 2009 må indrømme at jeg godt nok også er træt af dem og den med det små børn der bare vil have slik nej tak du jeg har fået sviner fra børn på 9 år idag af den grund at jeg ikke har penge til at give ud !

og nu sidder der nogen herinde og sige det bare er små penge ja klart flyt hjemme fra og lev på su i midt byen så ville i sku også vende hver en krone i har og ikke give dem til utaknemmelige børn !

mit sure opstød

• #60   22. feb 2009 Jeg har ikke noget i mod at børn kommer og rasler, men de må finde sig i at folk både kan tilbyde penge (også under 20 kr) eller slik og andre godter.

Men noget jeg IKKE synes er i orden, er når de dukker op og "tigger" uden at være klædt ud, SÅ får de intet! Sidste fastelavn (OG halloween) dukkede der en del op hos os som ikke var klædt ud og ville tigge (og flere af dem var konfirmeret - jesus christ!) Det var min forlovede der havde været "så uheldig" at løbe ind i dem. Men Halloween sidste år om aftenen fik jeg "fat i et hold". Der dukkede en flok halvstore børn op uden at være klædt ud og den første replik der kom da jeg åbnede døren var "penge eller balade!" Altså til halloween er det jo i hvert fald ikke penge man rasler om... Jeg sagde til dem at de ikke var klædt ud. "Øh det har vi glemt" sagde den dreng der sagde "penge eller ballade". "Hvis I har glemt at klæde jer ud, så kan I også godt glemme at få noget her hos os. Vi giver ikke noget til nogen som ikke er klædt ud. Så påpeger den eneste pige i holdet at den sidste dreng var klædt lidt ud. Han åbner for sin store vinterjakke (det er okay. de skal jo ikke fryse) og han er klædt en smule ud som pirat. Okay siger jeg. "Det kan jeg godt se. Vent her" Jeg gik ind og fandt en rimelig stor slikpose og gav den ene dreng det. "Værsgo. Det er flot du er klædt ud. Den her er til dig" De andre måbede bare og jeg lukkede døren.

Jeg var derefter ret nysgerrig efter at vide om det havde virket og at rygtet måske havde spredt sig... Og det må den ha, for i dag har der været 2 børn hos os (rigtig søde i øvrigt) og de var begge klædt flot ud og de sang for sagen smiley De fik noget slik og de var glade. Jeg har ikke set andre i dag selvom min hund pænt har fortalt mig ude fra haven at vejen har vrimlet med "forbipasserende" flere gange *GG* Mission accomplissed smiley

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 384
    #61   22. feb 2009 Jeg troede børn skulle have slik?? Penge var i min barndom bestemt bare en bonus.
    - Stik du dem en flødekaramel, det havde jeg sgu gjort.

Jeg kan godt forstå dit sure opstød, såfremt at børnene forventer/kræver penge!

• #62   22. feb 2009 det forventer de jo i dagens danmark og det har folk bare ikke penge til

• #63   22. feb 2009 Da jeg var lille og raslede var det sådan, at man havde pyntet en fin dåse med låg man kunne tage af. I låget var der - ja - en lille sprække til småpenge. Men husker da klart at de 2 favoritsteder vi bedst kunne lide at rasle var hos byens 2 frisører, fordi de havde noget rigtig lækkert slik. Selvfølgelig var det da optur hvis man fik en 5er, 10er eller 20er, men mindre kunne også gøre det smiley

Men kan godt se hvad flere af jer mener med at mange børn i dag er for forvente... Desværre ser man tit at det stammer fra forældrene... Igen... Jeg synes det var dejligt i dag at dem som har banket på var fint klædt ud og glade for udklædningen og at de sang og var glade for slikket smiley

(De havde i øvrigt en pose hver med og ikke en raslebøsse smiley )

• #64   22. feb 2009 jemkem = lige netop smiley vis bare de børn der kom her var fint klæt ud og sang og ville være glade for slik så skulle jeg gerne give dem slik smiley men jeg har bare ikke penge til at give hvert barn en 5 eller for den sags skyld 1 kr smiley

• #65   22. feb 2009 JemKem - Hvis jeg nu kom i fuld udklædning og sang for dig så vil du gi mig noget?

Facts: Dreng - 19 år- 175 cm høj (så går ikke under som 13 årig:)

For så vil jeg da overveje det næste år. Man kan sku alligevel nok lave noget mere end på jobbet. Det er jo skattefrit :)..

Derudover burde fastelavn ligge om sommeren så man ikke skulle fryse så meget, det kan jeg da huske dengang, det værste var fandeme kulden !!

• #66   22. feb 2009 SJ >> Hvis du læser længere i mit første indlæg, så giver jeg udtryk for, at børn der er i konfirmationsalderen er for gamle! Dvs. 6. klasse er max for mit vedkommende.

Desuden snakker vi jo generelt om børn der rasler... Synes lidt det er en tåbelig kommentar at komme med.

Og kommentar til det andet... Ja det ville have været mere praktisk hvis det var om sommeren, men det går traditionen jo heller ikke på, vel smiley Desuden gør det vel egentligt også, at det er de børn som går op i det som kommer ud og rasler *S*

• #67   22. feb 2009 Nej det var bare princippet af du havde givet ham piraten en stor pose slik.
    Men lige meget det var mere ment som en joke smiley

Utroligt nok så er der ikke en eneste der har raslet her, og bor i kæmpe villakvarter, med primært børnefamilier..

• #68   22. feb 2009 SJ >> Han var ikke konfirmeret. Han var måske 11 - 12 år. Synes nu heller ikke du i dit indlæg indikerede at det var en joke smiley

• #69   22. feb 2009 SJ >> Desuden var det for at understrege at jeg vil belønne dem, som gør noget ud af dagen i stedet for dem som "bare går rundt" og som flere kalder det tigger. Jeg synes ikke man kan kalde det at tigge hvis man har gjort sig umage med en udklædning og evt. raslebøsse/beholder... Så gør man noget en tradition siger er okay den ene dag om året.

Og jeg kan jo åbenbart se det har virket. Jeg har kun haft søde børn i kostume ved min dør i dag smiley

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

#70   22. feb 2009 JemKem>> Vi er helt enige...der har da også været et par unger i fin udklædning og de sang som om de aldrig havde lavet andet...de fik en snickers hver og de smilede og sagde pænt tak. Sådan nogen har jeg absolut ikke noget imod..dem er der bare ikke ret mange af, desværre smiley

Det er dem der forventer penge og som ofte kommer med en kasket og mener de er udklædt, jeg er træt af.

• #71   22. feb 2009 Kværulanten >> Vil godt give dig ret i at der i dag er mange forvente børn som render rundt uden kostume. Og efter at have fundet ud af efter de 2½ år vi har boet her i byen, at det er dem der er flest af, så besluttede jeg sidste år at nu ville jeg ikke være med mere, så jeg lavede det lille tricks, og tror det har virket smiley I kunne jo prøve det smiley Tag det og brug det smiley

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

#72   22. feb 2009 Hehe, jeg er gået i gang med vinkelsliberen og nogle fliser istedet...det holder ALT væk smiley

Men det kunne godt være man skulle prøve det andet...rygterne løber hurtigt i et kvarter som vores...

• #73   22. feb 2009
    Lyder sku til at jeg var en engel den gang jeg "raslede"..
    Kan huske at vi altid stod ret, med vores dåse og sang stille og roligt alle omkvæd og altid i udklædning fra top til tå. smiley

Men ærligt sagt, jeg gjorde det for pengenes skyld dengang.

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    dec 2008

#74   22. feb 2009 Kværulanten:
    Jeg snakker da ikke kun om dit barnagtige indlæg her, hvori dit ynkelige væsen kommer til udtryk. Jeg snakker om den boks du har, når man klikker på din profil. Det er jo helt tosset med stavefejlene. Det er faktisk utroligt grinagtigt at lave en profil for at nedgøre dem som staver dårligt, for så at levere en omgang andenklasses-stavning selv.

Det kan godt være, at det bare er mig.

Det er også ret pinligt, at du ikke engang tør stå ved dine egne "anderledes" holdninger, siden du til JemKem skriver, at du nu pludselig deler Snickers ud til højre og venstre og at det kun er dem der ikke er klædt ud der må gå tomhændede derfra.

Tag dig nu sammen

Mvh. Christian

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    dec 2008

#76   22. feb 2009 Kværulanten:

Jeg citerer fra din overskrift:
    "kun herinde for at lege pisse klog og brokke mig over hvor hamrende dårligt "ungdommen" staver efterhånden..."

Du mangler både stort begyndelsesbogstav, du laver orddelinger som ikke er set siden kulturrevolutionen og så må man ikke glemme dit ynkelige formål med overhovedet at være herinde.
    Du er vist en ligeså ringe staver som "de dumme baboom-folk". Lær at stave korrekt, så kan du pege fingre lige så tosset som du vil.

En rigtig kværulant har noget at have sine holdninger i, men du minder mest om en sørgelig lille dreng, uden venner og kun din galde til at holde dig med selskab.

Jeg synes iøvrigt også, at det er en smule ynkeligt at slette mine indlæg, især når andre er enige i mine iagttagelser. Er det mon fordi du føler dig en smule udstillet?
    Det er altså begyndt at blive en smule pinligt for dig.

Igen: Tag dig nu sammen.

Mvh. Christian.

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

#77   22. feb 2009 Sikke da en værre omgang flueknepperi. Helt ærligt!
    Christian - det er måske tid til lidt selvjustist. smiley

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    dec 2008

#78   22. feb 2009 Maibritt G:

Man nedgører ikke folk på den måde som han (Kværulanten) gør, hvis man ikke selv har fuldstændigt styr på hvad man selv går og skriver.

- Jeg laver vel jo heller ikke en profil, hvis formål er at nedgøre folk som regner dårligt, hvis jeg ikke kan lægge 2 og 2 sammen?
    Det har intet at gøre med "flueknepperi". Dette ord er iøvrigt charmerende og stilet, især når det bruges af en pige. Eller nej.

Mvh. Christian

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

#79   22. feb 2009 Christian:
    Men har dit eget sure opstød nogen relevans med trådsstarters emne, der vedrører fastelavn og grådige unger? Nej, vel, så tag din personlige "problemer" med trådstarter i en mere relevant tråd eller via beskedsystemet. Desuden er det vel fuldstændigt ligegyldigt om ordet "flueknepperi" anvendes af han- eller hunkøn. Det ændre ikke på slangets betydning. Men for at du muligvis bedre kan forstå det, så synes jeg ikke det gavner tråden at du er fokuseret på uvæsentlige detaljer - især når det slet ikke drejer sig om emnet.

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    dec 2008

#80   22. feb 2009 Maibritt G:

Jeg kan se, at det irriterer dig at jeg skriver herinde, men jeg er i bund og grund fuldstændig ligeglad med hvad din holdning er til det, eller det at jeg skriver.
    (Du har iøvrigt stavet selvjustits forkert)

Jeg synes ikke at det er irrelevant, idet han selv lægger ud med, at han er en kværulant og giver udtryk for, at han virkelig hader disse børn (læs: børn!) der kommer og rasler den ene gang på 365 dage.

En sådan sortseer skal nedgøres og køres på, for det er det eneste, som hans slags forstår.

PS.: "Heil Hitler" blev også brugt af både han- og hunkøn, det gør det vel ikke legitimt?

Mvh. Christian

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

#81   22. feb 2009 Det irriterer mig som sådan ikke, men jeg forstår ikke hvorfor, at du vælger, at køre din egen lille personlige "hetz" i en tråd, der ikke handler om "du-kan-ikke-brokke-dig-over-andres-stavefejl-når-du-selv-staver-forkert"-princippet. Det var såmænd blot for at føre tråden tilbage til det egentlige emne, der vedrører "fastelavnsbørn, der forventer penge i stedet for slik"-problematikken.

- Desuden trænger du vist til et par komma-updates. smiley

• #82   22. feb 2009 alså Christian N når nu du retter sådan og går så meget op i at andre skal skrive rigtigt hvad så med dig selv ?

du skriver "- Jeg laver vel jo heller ikke en profil"

er den sætning ikke forkert ?

• #84   22. feb 2009 mirakel >> det hedder irelevant,, om det er stavet rigtig ved jeg ikke..

Men er også ligeglad smiley

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

#86   22. feb 2009 Hm, den her tråd er da løbet lidt af sporet, er den ikke??? Men blot lige én lille ting, Christian>> Du skriver jeg sletter dine indlæg!???

Hvordan fanden skulle jeg have nogen som helst magt over dine indlæg? Jeg kan da ihvertfald ikke slette dem, blot fordi jeg har oprettet et emne. Hvis noget er blevet slettet, skal du nok konfrontere din pegefinger og venstre museknap smiley

p.s. Beklager meget det manglende store begyndelsesbogstav i min profil, der dog betegnes som en grammatisk fejl og ikke en stavefejl.

• #87   22. feb 2009 Skal vi ikke droppe det der stavefis? Og enten stoppe debatten eller gå tilbage til emnet som handler om traditionen fastelavn?

• Thomas G
    Thomas G Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 122 Svar: 780
    #88   22. feb 2009 Fuck et sjovt indlæg smiley HAHAHAHAHAHA nu skal i ikke begynde og dræbe hinanden smiley

• #89   22. feb 2009 Thomas >> Mit eller?

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 108
    #90   23. feb 2009 Jeg synes det er rart at man, 1 gang om året kan komme af med sine 25 øre.. Men nu er de jo afskaffet, så de får 50 ørene i stedet smiley

Kommentér på:
Fastefuckinglavn / surt opstød

Annonce