{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

fundet fugleunge!! Hjælp {{forumTopicSubject}}

en af vores naboer's søn har "fået" en fugle unge af sin far. Ungen er en svane unge eller andet i den stil. Altså ingen undulat. Fuglen er fundet i Kbh, men er pt i Frederikssund. Nu snakker de om at de selv vil fodre den op. de bor i en lejlighed!
Må man det? hvis ikke hvor kan man henvende sig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fundet fugleunge!! Hjælp
  • #1   14. jun 2007 henvend dig til dyrenes beskyttelse..

• #2   14. jun 2007 dyrenes beskyttelse eller politi det er klart ulovligt de ved jo heller intet om en sådan fugel

• #3   14. jun 2007 svane unge ring til falck det må man sgu ikke og har de rørt ved vil moren ikke have den igen

• #4   14. jun 2007 Det er strænkt ulovligt, politi er nok den rigtige vej

• #5   14. jun 2007 neej hvor har det gjort mig sur... hvorfor folk så dumme

• #6   14. jun 2007 Du må ikke selv fodre den op..

Hvorfor er det faren render rundt og piller ved fugle unger

• dannie a
    dannie a Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Svar: 1
    #7   14. jun 2007 hvad er det for en klovn, giver sin søn en svane unge.....

• #8   14. jun 2007 Har lige snakket med dyrenes beskyttelse. de sagde at når det er en svømmefugl skal den afleveres. hvis det f.eks. havde været en solsort, måtte de gerne selv fodre den op;o/ Har bedt moren (til drengen der fik ungen) om at ringe til dyrenes beskyttelse, så ville de gerne hente ungen.

Faren havde vist taget ungen, fordi der var større fugle som huggede efter den..

Men jeg mener at så skulle man aflevere den med samme, og ikke dagen efter!.

• #9   14. jun 2007 Man skal slet ikke røre ved fugle, så kunne kan ha jagtet de andre fugle væk..

• #10   14. jun 2007
    Mor til 2 kan du holde øje med den bliver afleveret

• #11   14. jun 2007 Ratster Zoo .; ved det ikk... men vist ikk helt rask...

andrea P: ringer til dyrenes beskyttelse lidt senere og høre om ungen er blevet afleveret..

• #12   14. jun 2007 Kristian .: hvorfor lige det?? tænker måske lidt mere på andre end mig selv!

• #13   14. jun 2007 sjoovt haha!! er du oz dum når du sover???

Hvis ungen ikke kommer til nogen som har forstand på den, kan den ligge død i morgen!! er det så svært at forstå?
    Hvis du ikke har andet end lort at lukke ud, skulle du måske finde et andet indlæg, hvor du måske kan komme ud med dine problemer!

• #14   14. jun 2007 Mor til 2 - Der er ingen tvivl om at det er det rigtige du har gjort. Måske har han taget fuglen af uvidenhed, og ikke tænkt over konsekvenserne..

Det lyder til at det nok skal flaske sig, og at ungen nok skal overleve efter at den bliver overladt til kompetente hænder.

Godt reageret........... Var der dog bare flere af dig i denne verden, så vilel det måske se lysere ud =)

Skriv endelig opdatering, når fuglen er kommet i de rette hænder...

• #15   14. jun 2007 Bettina; mange tak skal du have;o)
    Skriver senere og fortæller, hvis den er blevet hentet;o))

• #16   14. jun 2007 Hvorfor fanden tar man en unge med hjem?

Man skal slet ikke prøve at hjælpe nogle dyr. Så skal man ringe til Falck hvis man tror at dyret har brug for hjælp.

Sådan set tror jeg bare de står til en stor bøde hvis de beholder svanen da den er fredet.

• #17   14. jun 2007 Min hund fandt en gang en fugle unge.
    Sån en grå spruv eller sån noget. Den fodrede vi og ga en varme lampe og sådan.
    Men så døde den sQ en dag.

Men en svane? Det da for sygt.

• #18   14. jun 2007 Getaway-in-Denmark .; er ikke helt sikker på om det er en svane.... Har snakket med Falck.. og da den ikke var skadet , men "bare" forældreløs og hjemløs gør de ikke noget..

• #19   14. jun 2007 Tatjana R; synes oz det er lidt for sygt.. men har rykket dem nogle gange om at aflevere den.. men nu er de i gang med at undersøge, om der er mulighed for selv at fodre den (de kigger rundt på nettet). Selvom dyrenes beskyttelse siger at den vil dø, hvis den ikke bliver afleveret;o( Men kan ikke tvinge dem til at aflevere den, men kun give dem dårlig samvittighed, hvis ungen nu skulle ligge død i morgen...

• #20   14. jun 2007 Så la da naturen gå sin gang i stedet for.

• #21   14. jun 2007 Getaway-in-Denmark .; ja men alligevel....jeg ville få det dårligt, hvis jeg så et dyr som havde brug for hjælp, og jeg bare gik videre.... men forstår godt hvad du mener;o)

• #22   14. jun 2007 Mor til 2 jeg synes du gør det rigtig... hvis det var en solsort var det noget andet, men kan være moren leder efter den de plejer os at få sådan en dims om foden..

men at tage svane med hjem fordi en anden fulg er efter den hmm hvorfor ringede de ikke til noget allerede der synes det lyder underligt

• #23   14. jun 2007 Andrea. Ja moren leder efter den. Tror du så moren finder den hvis man tager den med hjem.

I kan jo ikke rede hele verden smiley Så la naturen gå sin gang smiley

• #24   14. jun 2007 Getaway-in-Denmark . altså ungen må vel have været i nærhenden af moren... siger heller ikke man skal rede hele verden men lige frem at tage den med hjem og fodre den, som et lille kanin i bur... dumt

• #25   14. jun 2007 Ok. Jeg vil nu ikke gøre noget. Kun hvis det var et stort dyr. Så vil jeg ringe til Falck. Hvis de ikke vil gøre noget så er det synd

smiley

• #26   15. jun 2007 Altså jeg har det sådan - det er jo bare en fugl.... Folk flipper ud over det mindste idag... det er en fugl - og gør man hva man mener er det rigtige er det vel fint nok.... Dyernes beskyttelse.... vildt... Jeg ville ikke engang ta mig af den - men jeg er bare ærlig.... Men det er ok nogen folk ser anderledes på det - jeg ville bare lade naturen gå sin gang og entelig være ret så ligeglad med en fugl...

• #27   15. jun 2007 Fuglen er blevet afleveret;o)

• #28   15. jun 2007 Mor til 2 - det lyder godt at fuglen er blevet afleveret....

Til i andre - Ja, det kan godt være at 'det bare er en fugl', men jeg har det lidt sådan at det også er princippet i at lade sagen gå sin gang. Jeg ville klart også blande mig, hvis nogle havde taget en svane, eller et større dyr med hjem. Så for mig handler det også om princippet i sagen.

Men selvfølgelig er vi alle ikke enige... Det ville da også være for kedeligt ;o)

• #29   15. jun 2007 Bettina: Det er da i det hele taget for dumt og latterligt at gi andre et dyr... Vil man ha et dyr skaffer man det selv - og en svaneunge skulle man måske bare lade være i fred i stedet for at blande sig i naturen.... Og for det meste handler det slet ikk om det stakkels dyr - men om at få sig selv til at se godt ud i en redningsaktion - som man os ser med millioner af hunde (kun et eks.) Derfor er jeg vildt imod folks blanden i naturen når det gælder dyr der lever i naturen og har klaret det i fler 100år... Det kan hundene ikk idag pga mennesket - og se, blir folk ved med at blande sig - kan svanerne (eller andre dyr) snart heller ikke klare sig uden mennesket.

Dette er ikke for at træde på nogen - for folk gør hva de mener er det bedste - dette er KUN mit eget syn på den her sag. :o)

• #30   15. jun 2007 det var en sølvmåge;o)

Vil lige sige at det var ikke mig som har taget den med hjem........;o))

• #31   16. jun 2007 Heidi Pitt - Jeg forstår hvad du siger...

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på de truede dyrearter rundt omkring i verden.... At der er nogle mennesker krybskyttere, der går ind og slå dyret ihjel, pga. penge. Hvis man ikke havde gjort den indsats nogle gør verden rundt , VFF, naturreservater osv. jamen så havde nogle mennesker for lænsgt udryddet panda'er, elefanter, de store katte, bjørne osv osv osv.

Skal vi så også lade være med at gå ind i de sager...

Jeg ved godt at det ikke rigtig har noget med fugleungen at gøre, men det var blot min tanke da jeg læste dit indlæg...

smiley

Kommentér på:
fundet fugleunge!! Hjælp

Annonce