{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.003 visninger | Oprettet:

Lav musik på computer, hvordan? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er begyndt at interessere mig mere og mere for musik, og har nu prøvet at skrive lidt sange.
Men har ingen instrumenter, og ved heller ikke hvordan man spiller på dem. Har en guitar, men har aldrig fået lært at spille på den, og det er heller ikke ligefrem en af de gode.

Men nu hvor jeg har fået skrevet sange, kunne det jo være sjovt at indspille dem på computeren.
Er der nogle der kender nogle gode pogrammer man kan hente? Gerne gode for begyndere;)

Har windows. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lav musik på computer, hvordan?
  • #2   23. okt 2011 Som sagt kan jeg ikke så meget med instrumenter desværre, men det ville jo være fedt nok at have et beat på. Det lyder jo altid bedre med noget musik til:)

(Som du kan se har jeg ikke meget forstand på det, har forsøgt at læse lidt om det, og sætte mig lidt ind i tingene. Men der er jo pænt mange programmer at bruge. Så håber der er nogle mindre avancerede programme man kan lege lidt med og måske få lavet noget godt musik en dag)

• #3   23. okt 2011 Til at starte med, kan du bruge Audacity (gratis program). Bare google det, og så kommer det frem.
    Hvis der er noget musik du ønsker at synge henover, kan du også hente det.

Når du begynder at få en større videnskab indenfor musik, og får lidt mere indflydelse på computerens forskellige begreber, kan du begynde at eksperimentere med programmer, hvor du selv producere musikken.
    Jeg tror ikke på at en uerfaren bare sådan kan komme til værks, med programmer som f.eks. fl studio, med det samme.

• #4   23. okt 2011 Logi 9 pro til imac.

reason 5.0
    FL Studio

og mange mange flere du akn søge på google. Men det er programmer der koster mange penge. og du skal bruge meget lang tid på at øve dig.. smiley Men held og lykke

• #6   23. okt 2011 1000 tak:) Og nej, har godt hørt det er meget kompliceret, så forventer heller ikke det er lige til. Har fx skrevet nogle tekster til kendte sange. Heri blandt "Hey soul sister" hvor jeg har ændret teksten. Så kunne det være meget fedt hvis jeg kunne hente det instrumentale, og man kunne indspille teksten og få det sat sammen.

Er det alt for svært eller lyder det som noget jeg kunne med det rette program?

• #7   23. okt 2011 Kopier sidens URL (nedenstående webaddresse)

http://www.youtube.com/watch?v=p9TBQTeg2bk

Sæt den ind på denne side, og klik på Convert

http://www.video2mp3.net/

---

Når du har den i mp3, kan du smide den ind i audacity, og så er du klar til at optage (du skal selvfølgelig have en mic)

• #8   23. okt 2011 - Forresten, hvis du bliver henvist til en anden side, så lad være med at luk den ned.
    Kig oppe i højre hjørne, hvor der efter nogen sekunder, gerne skulle stå "Continue to your download".
    Så skal du bare vælge.
    Conversion successfully completed!
    > > Click here to download your converted file < <

• #9   23. okt 2011 Fantastisk! 1000 tak:D

Har lidt problemer med at få det der audacity til at fungere. Men der er jo også flere versioner af den man kan downloade. Hvilken anbefaler du?

SKAL det være proffecionel mikrofon til en start, eller kan jeg godt bare starte med at bruge headset mikrofon? (der er ikke mikrofon i min computer, så har bare sådan en headset med mikrofon i)

• #10   23. okt 2011 Hehe ja, det fandt jeg godt ud af. smiley

• #11   23. okt 2011 Jeg har Audacity 1.2.6.
    Du kan sagtens bruge den mic som sidder dit headset. Det har slet ingen betydning for programmet, hvordan du vælger at indspille lyd.

• #12   23. okt 2011 Super, og jeg har fået det til at virke. Fandt en anden side at hente det på, det hjalp;) Og tror også jeg har styr på at optage ind over melodi. 10000000000000000 tak!:D Det er virkelig fedt!

• #13   23. okt 2011 Det er nemlig nemt, og lige til. Det var så lidt :).

• #14   25. okt 2011 BIG PROBLEM, I need help!

Nu har jeg leget lidt med programmet, og er ved at lære det og kende. Og det går fint med at gemme filen. Jeg har nu fundet ud af jeg ikke kan åbne filen igen og lytte til den:O Nogle der kan hjælpe mig? Please.

Kommentér på:
Lav musik på computer, hvordan?

Annonce