{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
184 visninger | Oprettet:

Blår i øjnene {{forumTopicSubject}}

Nu vil dagligvarekæden Salling Group sætte en stopper for prisstigningerne på flere varer i Netto, Bilka og Føtex ved at indføre et prisloft.

Det vil gælde fra i dag og frem til 28. oktober 2022.

ja ja det lyder godt, men hvad er sandheden? jo - det er kampen om kunderne, at beholde dem de har og nye. Jeg går konsekvens efter tilbud som smør, Kærgården som jeg fryser ned og andre varer som kan fryses ned. Hvis jeg regner sammen i mit excel ark så har jeg allerede sparet 5000 kr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blår i øjnene
  • #1   17. maj 2022

    ja for det er smørret der gør'et,

    og sandheden er rigtig, kampen om kunderne, så hvad er problemet?

    godt hvis nogen kan spare noget.


  • #2   17. maj 2022 Brok

    Jeg har intet imod kampen om kunder, det skal så bare ikke kamufleres som en løgn. Alle har tilbud på varer for at tiltrække kunder, Jeg høvler rundt udelukkende for tilbud, så vinderen er ikke dem, men min fryser. Det som de håber på, at man køber andet, næ....så dum er jeg sgu ikke, at falde for de ældgamle trick. Besparelsen ligger i kun at købe det mest nødvendige.

    Når fryseren er fuld, så behøver jeg ikke at fræse rundt efter tilbud i flere måneder.


  • #3   17. maj 2022 Polysl, helt ærlig, tror du virkelig børnefamilier kan køre rund mellem den ene til den anden forretning for, at købe de tilbud de kan finde, ?

    Men jeg tror nu ikke alle er så dumme som du mener bare fordi de ikke har tiden eller lysten til, at løbe rundt efter tilbud efter de har været på arbejde hentet unger i børnehave og hjem til madlavning.

    Men som du siger jeg er selvpensioneret o.s.v.


  • #4   17. maj 2022 Brok

    hvor skriver jeg folk er dumme? jeg skriver at jeg ikke er dum at falde for at købe mere end det som er på tilbud.

    Jeg er da fløjtende ligeglad med hvad andre gør, det rager mig en høstblomst, det som tæller for mig at få mest ud af de penge jeg har. Jeg ved at folk med en lille økonomi netop køre, går, cykler efter tilbud - det er deres eneste måde at få tingene til at hænge sammen.

    Jeg er bare fornæret, hvorfor købe 500g hakket grisekød til 35 kr, når der få meter henne kan få det for 10 kr fordi holdbarheden er om en dag. Så laver man sgu da bare deller eller nogle grise boller og fryser lortet ned. Det er ikke raket videnskab.

    Jeg elsker at være besparende for så at købe dyre bøffer til Lørdag - det er som et højdepunkt. Ikke at jeg ikke nyder den mad jeg laver til daglig, nu da jeg har 3 dage uden kød. det gør glæden mere intens, når man står og bruger timer i et køkken om Lørdagen og forberede aftensmaden. Glæder i livet er noget man selv skaber.

    Du kan jo prøve at google frekvensen hvad folk smider ud af mad om året. Man kan tage på ferie 3 gange om året for det de smider ud. Smider jeg noget ud -nej - det er da bimleskørt at købe og fylde et køleskab som man ikke har overblik over hvad sidste salgsdato er.

    Folk burde vide hvad de har brug for og meget de forbruger af varer, så man køber bare efter det forbrug - det kaldes logistik.


  • #5   17. maj 2022 Polysl, mon ikke folk selv ved hvad de har brug for?
    Jeg ved ikke om du bare gerne vil høre, hvor er du dygtig..?



  • #6   17. maj 2022 brok

    Jeg er dygtig til logistik, at planlægge... men problemet med butikker udvalget at folk fristes, det er faktisk en videnskab hvor ting skal placeres for at friste folk. Det lort hpper jeg ikke på - jeg har min liste og dermed basta.


  • #7   17. maj 2022 Polysl, ja du er dygtig.

    eller er det det der bedrevidende nok


  • #8   17. maj 2022 brok

    er du imod viden? jeg prøver ikke at pådutte nogen noget her mine meninger, opfattelser, overbevisninger, det er hvad jeg pt. føler og skriver.


Kommentér på:
Blår i øjnene

Annonce