{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

MAD HYSTERI {{forumTopicSubject}}


MÆRKNINGS HYSTERI.

En dato mærkning er meget meget vigtig.
For hvordan ved man ellers om varen er frisk og rigtig.
Før var " der bedst før denne dag "
men nu er der kommet en ny mærknings sag.

Der, på varen "Ofte godt efter" nu står
Vores valg et helt nyt niveau så når
Skal man så smide den ud lige midt i mellemste periode
Eller hvordan skal man nu bruge denne nye metode

Jeg foreslår at man kan bruge sin fornuft og sin lugtesans
Smagsløg og syn er også en god hjælpe instans
Nogen smider mad og drikke ud i store doser
fra mig kommer der ingen lovord og roser

Mad og drikke skal ikke destrueres
For selv efter sidste dag kan det serveres
Så smid ikke bare mad i skraldespanden
men tilbered det trygt på stegepanden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MAD HYSTERI
  • #1   2. mar 2019 Jeg er helt enig i de ting du nævner Kisser.

    Der skal jo være datomærkning på alt, men der er også nogle ting, som hvis de opbevares rigtigt, kan holde i årevis. Det være sig sukker, kaffe, salt osv.

    Sidste sommer fandt jeg en uåbnet pose kaffe i haven, som havde forputtet sig. Den var 4 år over uløbsdatoen.

    Hm, tænkte jeg, og sjovt nok kom til at huske på de gamle western film jeg havde set, hvor jeg havde set at hvis cowboyerne kom til hytter som ikke havde været ibrug i årevis, og fandt kaffe, så var der ingen problemer med at bruge den. smiley

    Så jeg brugte den, og kunne på ingen måde smage forskel. smiley



  • #2   2. mar 2019 Da jeg arbejdede på apoteket var der på et tidspunkt datomærkning på negleklippere og sakse, de er så blevet fjernet, for folk kan vel selv se om de er blevet rustne. smiley

  • #3   2. mar 2019 Ja, jeg synes også det er helt hysterisk - men hvis vi køber sidste salgsdato er dagen før, så får vi jo nogle procenter, det benytter jeg mig af, for det er fuldstændigt hysterisk. Jeg ser aldrig på datoer, når jeg køber ind, jeg lægger bare i kurv, smider det i køleskab, åbner, når jeg skal bruge det, lugter altid til det, og lugter det, som det skal, bliver det tilberedt og spist, og jeg lever endnu, H U R R A smiley

    Jeg mener, vores fødevarer er så godt emballeret, vaccumpakket, at det næsten kan holde sig i 100 år, bare det lægger på køl, dog kan jeg se, alt det økologiske har en begrænset holdbarhed, så det har jeg aldrig et lager af, kun lige, hvad jeg skal bruge.

    Jeg har spist meget over sidste salgsdato. Vi kan da aldrig være i tvivl om, hvis det har fået en "tanke", så er det ud, mine misser har en god næse, de spiser ikke "tanke mad" smiley


  • #5   2. mar 2019 Ja, det er da det, vi kalder hysteri - jeg synes forøvrigt godt, at man kan smage om chokoladen er frisk eller gammel - lækkert chokolade er hjemmelavet, ikke at jeg laver det, men i speciel forretninger, hvor de laver hjemmelavet chokolade.

    Men igen, det der er pakket ind, som om det aldrig skulle pakkes ud, det er også frisk langt over sidste salgsdato smiley


  • #7   2. mar 2019 Det har du, fordi du elsker After Eight smiley smiley

  • #8   2. mar 2019 Sig mig lige engang Ron, er du ikke lidt alkoholsk smiley

  • #9   2. mar 2019 Ron.

    Dersom der ikke er en udløbsdato på æskerne, hvilket virker underligt, så er der i hvert fald et Batch nummer, men dem kan almindeligt dødelige ikke aflæse datoen på, det er grossisten der giver forretningen besked om at disse Batch numre nu er udløbet.


  • #10   2. mar 2019 Hysteri skulle hellere overtages af sund fornuft for ingen med en lugtesans/syn kan tage fejl af kød, æg, ost osv. det kræver kun meget lidt.

    Hvis man så er både blind og ingen lugtesans har så er man virkelig på skideren. Men de laver nok ikke mad for så kunne hytten hurtig blive brændt ned.

    datoer er for mig kun vejledende - men der er jo hysteriske mennesker som smider alt ud lige før udløb, efter udløb - de stakler ved så ikke at de lige har smidt 2 ferier ud om året. Lav en madplan, brug en indkøb seddel, lad være med impuls indkøb - handl aldrig ind når du er sulten.

    Er det så svært?


  • #11   2. mar 2019 Jeg må indrømme jeg selv er hysterisk med datomærkninger, det ryger ud hvis det er over datoen. smiley smiley

  • #13   2. mar 2019 Så må dette da ærgre Jer helt vildt.

    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/smittet-med-fugleinfluenza-7000-høns-bliver-gasset/ar-BBUhKu5?&ocid=spartandhp

    Jeg kan også blive irriteret over at skulle spare på vandet, når jeg børster tænder, medens naboen tager karbad.


  • #15   2. mar 2019 Ron.

    Nu skrev jeg almindelige dødelige ikke computer nørder.


  • #16   2. mar 2019 #11 - Alan, tænk på om du er indoktrineret eller prøv om det nu er fordærvet, jeg vil næsten vædde 10 mill på, at det er de ikke smiley

  • #19   3. mar 2019 Ron.
    Nu snakker jeg ikke om stregkoder, men om Batch numre.

    Desuden kan jeg garantere for at din mobil ikke kan læse alle stregkoder, jeg arbejdede på et apotek, hvor jeg af og til selv skulle lave stregkoder, det galdt eksempelvis Canabinol etc, fra Glostrup, samt masser af andre varer.
    Så hvis din stregkodelæser skulle kunne læse dem, er det det rene hokus pokus.


  • #21   3. mar 2019 netop markgreven

    I mit vinprogram havde jeg lavet en mulighed for at definere en stregkode så man kunne printe den ud og sætte på flaskerne - det var mere tiltænkt som en løsning på hvis databasen gik ned og ikke kunne genoprettet med mit værktøj. Så kunne bruger bare gå ned i sin kælder og scanne direkte til databasen. Det er noget hurtigere end at skulle skrive alle flasker ind igen.

    Det som en app kan aflæse er en målrettet stregkode for den enkelte butik og andre butikker for den sags skyld der bruger international standard for QR kode.


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.267
    #22   3. mar 2019 Godt gået Kisser - og et emne der nok optager rigtig mange da ingen gider sidde på lokum i flere dage smiley
    Vi er ikke specielt hysteriske med datoer og køber da også fra “udløbshylden” men mest til vovserne smiley
    Skivepålæg og leverpostej skal spises på tre dage hvorefter det havner i hundeafdelingen (begrænsede mængder) smiley
    Et flot rim- arbejde Kisser og jeg kan desværre ikke følge trop da jeg har siddet i køleskabet og afrimet hele natten smiley smiley


  • #24   3. mar 2019 Hvad spiser du Tatar af, Ron smiley

  • #28   4. mar 2019 Det ligner en pariserbøf der ikke har været på panden. smiley

    Men godt ser det ud. smiley


  • #30   4. mar 2019 Det er også vores yndlings spise, Vi laver dem på akkurart samme måde og det smager himmelsk. smiley smiley

  • #32   4. mar 2019 Jeg elsker også en 'løvemad', men jeg tager den enkelt. Ikke for meget tykt tatar, rå æggeblomme, masser af rå løg og salt, så er den hjemme. smiley

  • #33   4. mar 2019 Noget jeg savner, for det er lang tid siden jeg har fået det, er 'badekarsmad'.

    Jeg har ikke engang et badekar, smiley , men for længe siden brugte jeg det ord, som nu hænger ved, for man bliver så fedtet når man spiser det.

    Her var en rigtig god slagter, hvor folk om lørdagen stod i kø helt til udenfor, men sønnen ønskede ikke at overtage den da faren ville gå på pension, så desværre blev den lukket. Et stort tab.

    Men her kunne man købe en hel række ribben, og ikke de små potioner som nu er i supermarkeder. En hel række kostede 110-130 kr.

    Jeg havde jo fået dem hjemme før i tiden, og var blevet en ynglingsspise, med fantastisk sovs.

    Men første gang jeg skulle lave dem i mit eget hjem, glemte jeg alt om at de faktisk skulle steges. Jeg kogte dem i 3 timer.

    Men du' godeste hvor smagte det godt på den måde, så det har jeg fortsat med.




  • #34   4. mar 2019 cris

    hvad kommer du ellers i til de ben når du koger dem.? reducere du bagefter?


  • #35   4. mar 2019 Sjovt nok så skal vi have kronhjorte ribben i aften, jeg steger det halve i ovnen og bruner den anden del af i smør tilsætter lidt vildtbouillion og vand så står det og simrer og giver en skøn sauce.
    De almindelige svine ben køber vi hos Knabstrup slagteren,


  • #36   4. mar 2019 #34 Poly

    Bare salt i vandet, ingen reducering. Det smager simpelthen bare fantastisk, hvis kødet er godt.

    Til det, har jeg lavet en risblanding. Kogte ris, løg, majs, ærter og friske perber frugter.





  • #37   4. mar 2019 Cris - er det dét, der kaldes stegeben, der bliver en vidunderlig sovs MUMS smiley

  • #41   4. mar 2019 cris
    kender godt stegeben fra min barndom, men de der kan købes er jammerlige i supermarked - har faktisk ikke lavet stegeben nogensinde - på tide at prøve det.

    jeg kan forstille mig at du kommer løg, ris, peberfrugter sammen og koger - er det rigtigt? og senere ærter for de skal have meget lidt for at beholde sin sprødhed.


  • #42   4. mar 2019 nasty

    det gider jeg heller ikke - må ind til slagteren og høre ad. Men det er efterhånden en uddøende butik.


  • #43   4. mar 2019 Hvis vi skal have stegeben, som vi husker dem, så skal de bestilles med kød på. Polysl jeg ved Super Brugsen, Føtex, Meny har slagter i butikkerne, gå til dem og bestil, og sig du kun vil have dem med kød på, alt hvad jeg vil have af specielle ting, bestiller jeg altid i forvejen smiley

  • #44   4. mar 2019 #41Poly

    Hvis kødet er godt, så bruger jeg faktisk ikke andet end at koge det, med salt i vandet. Skummer det af efterhånden. Der er rigtig meget kød på, og det saltes lige inden spisning.

    Bruger vand og væden fra en dåse majs til at koge ris i.

    Frosne ærter bliver puttet i et krus med lidt vand, og senere vandet siet fra.

    Løg på en pande, til de bliver bløde uden farve, derefter peberfrugter, så risene og majsene, og til sidst ærterne. Ja, vigtigt at specielt ærterne kun får 1-2 min. så de er sprøde.









  • #46   5. mar 2019 Når jeg skal have ben, bestiller jeg som regel bord hos Bones, det er godt kan jeg love Jer.

    Ellers er jeg også vild med nøgleben... MUMS.


Kommentér på:
MAD HYSTERI

Annonce