{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

Højsæson for svampe {{forumTopicSubject}}

Ja, de smager godt og ser også dekorative ud. Skoven er mere end smuk pt., men det kræver et godt kendskab til, hvad der kan tages med hjem til madlavning og hvad der bare skal blive i skoven.

Er du god til at vide, hvad der er hvad. Jeg er ikke, jeg nøjes med dem, som står på hylderne i Supermarkedet, dem ved jeg, kan spises, men jeg så en ualmindelig hyggelig udsendelse i går, hvis vi er i tvivl om det er svampe, som kan spises. Der skæres et lille stykke fra Svampen, det sættes på tungen, og hvis det begynder at svig, så er den giftig, der sker ikke noget ved den prøve, for den kommer ikke i "systemet", det synes jeg var et godt fif, så derfor vil jeg gerne dele.

Men det gik så ikke godt for denne familie

http://www.dr.dk/nyheder/indland/overlaege-om-groen-og-hvid-fluesvamp-det-er-de-farligste-svampe-i-danmark


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højsæson for svampe
  • #1   20. okt 2017 De kan godt være lidt svampet når man kommer fra Congo....måske de ledte efter Psilocybin svampe som er bevidstheds udvidende... smiley Men der kan jo ske alt når man bare vælter rundt for "rødt" lys...

  • #2   20. okt 2017 Ja det er utroligt letsindigt at spise noget i et fremmed land som man ikke kender til. Det samme gjorde en hel Wietnamesisk familie for nogle år siden , det er dumhed.

  • #3   20. okt 2017 Forsæt med at skove er sort af mennesker...hvad rager det mig hvad folk spiser...

  • #4   21. okt 2017 Nå, nå Polysl, var du sur i går smiley

  • #5   21. okt 2017 næ...nok bare mere overtræt smiley

  • #6   21. okt 2017 Ja, for du er ved at rykke teltpæle op meget der skal ordnes, kunne jeg forestille mig smiley

  • #8   26. okt 2017 Jamen, det kan så bevises, hvis de er fra netto - en meget mærkelig historie smiley

  • #9   26. okt 2017 Ja, det er jo noget vrøvl, ville der så ikke være andre, der også var blevet forgiftet?

    Er de mon ude på at få en erstatning af NETTO.


  • #11   28. okt 2017 Ja, de vil gå langt for at undgå arbejdsmarkedet.

    Klip en hæl og hug en tå, så erstatning nok du skal få.

    Måske de stadig tror, de er i en bananrepublik.



  • #12   28. okt 2017 Jeg tror simpelthen ikke den Netto historie, og hvorfor er det lige drengen som ytre sig da indkøb rager ham en papskid det er kvinde arbejde - det her er en meget mærkelig historie.

    Producenter som levere til Netto har fuld styr på svampe er jeg ret sikker på og desuden ville der være flere som ville blive syge udover den familie.


  • #13   28. okt 2017 Polysl.

    Men hvad hvis vi antager, der bare lå en enkelt grøn eller hvid fluesvamp i den svampekasse?

    Hvem skal bevise hvad?


  • #14   28. okt 2017 Kan de ikke blive obduceret, så vi kan få beviser, jeg tror heller ikke på den.

  • #15   28. okt 2017 Libbie.

    Lige gyldigt hvad, kan det jo ikke bevises at den svamp skulle være kommet fra NETTO.


  • #16   28. okt 2017 Nææh med mindre, de muligvis har en kassebon de kan vise. Men de champignon vi kan købe div. steder bliver vel dyrket i speciel drivhuse, de går vel ikke ude i skoven og plukker dem smiley

  • #17   28. okt 2017 Libbie.

    Det er specielle drivhuse.

    Men en kassebon beviser vel ingenting, medmindre der står 1 stk grøn eller hvid fluesvamp på. smiley


  • #18   28. okt 2017 Nej Jetset, vi kan være ganske rolige, jeg tror også at netto er undersøgt og frikendt, smiley

  • #19   28. okt 2017 På den anden side, er det jo en genial måde at lave terror på, måske IS påtager sig skylden. smiley

  • #20   28. okt 2017 Ja, de er ihvertfald ikke bange for at sige undskyld, de påtager sig alt, hvad der handler om menneskeliv. Det er ikke alle muslimer, der er terrorister, men det er kun muslimer der er terrorister smiley

    Men en mystisk sag, det er det - forældrene, de har mange børn og vil gerne tynde ud i dem ..... smiley


  • #21   28. okt 2017 De har nok hørt, at man snart kun kan få børnepenge til 3. smiley

  • #22   28. okt 2017 Er det ikke kun til 2 1/2 smiley smiley smiley

  • #23   28. okt 2017 Det har du vist ret i. smiley

  • #25   29. okt 2017 Nu hjælper det ikke med en tolk i akutte tilfælde for de findes nok ikke, så det er da lidt "storslået" at starte en demonstration på et grundlag som ikke helt er afklaret.

    Kan ikke tale hverken dansk eller engelsk så er man lost i det danske system for ingen fatter en bjælde hvad de siger. Så at bebrejde det danske sundheds system på at det er sgu da også for dårligt de ikke kan congonesisk. Hold da kæft nogle kolbøtter.


  • #26   29. okt 2017 Ja, Polysl, og det overrasker os heller ikke. De har været her i højst 2 år, så skal de da også have lov til at demonstrere, hvor utilfredse de er over vores dårlige system, det mangler da bare, hvad har de bidraget med ??

    Kan de ikke smides hjem, hvad skal vi med sådanne negative mennesker smiley smiley smiley - men det skal være det danske samfunds skyld, at de er blevet forgiftet, det er sq bare for meget.

    Hvis den ligger hos Netto, så havde vi nok hørt om flere tilfælde, mon ikke smiley

    De skulle sparkes ud af Danmark, hvad skal vi med dem ??


  • #27   29. okt 2017 jetset

    Det som irriterer mig er at de ikke lære sproget, I Portugal i mine 15 års rejser har jeg lært en del, kan ikke skrive det men godt forstå og gøre mig forståeligt.

    Danskere er faktisk ret gode til at tilpasse sig når det drejer sig om længere rejser og kortere rejser lære man det basale som kultur - ekstrem vigtig samt elementære sprog færdigheder. Det er jo ikke raket videnskab smiley


  • #28   29. okt 2017 Ja, Polysl, det får vi da ry for at være gode til at indordne os, sprog, accepterer kultur osv., og så er vi de eneste, der taler dansk. Mon ikke også de der "svampe" fra Congo Kongo land er ene om deres sprog.

    Men en meget stor fejl, at Danmark ikke kan sørge for en tolk, ironi, ja, men jeg mangler også ord og så er det efter min mening svineri at få 17 børn, når de ikke kan forsørge dem smiley smiley smiley smiley smiley


  • #29   29. okt 2017 I Congo lever man af børnene og i >Danmark lever man af børnene - danskere som faktisk arbejder når de har en stor familie. Jeg kan godt lide den udsendelse om storfamilier i Danmark - det må være hyggeligt men også dyrt og men igen er det jo ikke staten der gør konen gravid smiley

  • #30   29. okt 2017 Uhmmm - med mindre konen har nogle gode forbindelser smiley smiley smiley

    Men så må de tilbage til Congo, de skal ikke leve på danskernes betingelser smiley


  • #31   29. okt 2017 Det som undre mig er at Congo er en demokratisk Republik - spørgsmål: forfølger man folk for deres politik i Congo? for ellers er de indvandre og som sådan må de være selvforsørgende....

  • #32   29. okt 2017 ja, godt spørgsmål - men er der noget med, at de er FN kvoteflygtninge, så er der vist andre regler der gælder smiley

  • #33   29. okt 2017 tjo...som kvote flygtning skal man vel opfylde visse krav - og da man ikke flygter for et terror regime men en demokratisk republik så kan man vel ikke betegne dem som flygtninge.

  • #34   29. okt 2017 Nej, det vil jeg heller ikke mene - men foreløbig optager de plads i en mega dyr hospitalsseng incl. organoperation, det er bare at betale ved kasse 1 og se glad ud - og så ellers høre på deres brok over, hvor dårlig Danmark er.

    Sådan en opførsel kan gøre mig rødglødende smiley


  • #35   29. okt 2017 Jetset

    Nu pisker man hospital ned i <Danmark, men jeg har kun positive oplevelser, måske jeg bare er heldig eller???


  • #36   29. okt 2017 Jeg har også nogle positive oplevelser med hospitalsvæsenet. Jeg blev behandlet som blommen i ægget, da jeg i 16 fik en operation, jeg fik mit eget værelse med bad, tv og alt muligt godt at spise uden ekstra betaling, det kalder jeg service og de var mere end søde, en virkelig god oplevelse, nu hvor det skulle være, Nordsjællands Hospital smiley

  • #37   29. okt 2017 jeg må indrømme at jeg også personligt kun har gode erfaringer med syge væsenet, Men der er nogle punkter hvor jeg er utilfreds, Der er en vis tendens til at mennesker af anden etnisk herkomst ikke forstår deres besøgs tid, Der var ovenikøbet et tilfælde hvor politiet måtte tilkaldes for at få smidt ca. 20 persone ud som havde bosat sig både på stue og i opholdsstuen hvor de spiste og drak alt hvad er stod fremme. Hvorfor kender de ikke til at lære den omgangs toneder råder i det land hvor de opholder sig, men kun følger deres egne behov og gør hvad der passer dem.Det er det der går mig på.

  • #38   29. okt 2017 Njah.... Jeg blev sendt hjem fra Sundby hospital med en blodprop i hjertet, for cirka 10 år siden, 2 timer efter lå jeg på operationsbordet på Rigshospitalet.
    Her fik jeg eneværelse med udsigt over hele København, smukt, og behandlingen var fantastisk.
    Det hele er en lang historie, som jeg skal spare jer for, men det er lidt la la....


  • #39   30. okt 2017 Det var noget af en gyser, Alan, hvordan kan man overse en blodprop i hjertet, det forstår jeg slet ikke, der er vel også alle dine værdier, der fortæller, der er noget rivende galt, men godt at du blev reddet i tide smiley smiley smiley

  • #40   30. okt 2017 Libbie.

    Fordi en blodprop pludselig kan passere, men den kommer tilbage igen.
    Desværre var den passeret første gang de tog EKG, men den vendte frygteligt tilbage.


  • #41   31. okt 2017 Ja - 7-9-13 - så har jeg ikke oplevet det på egen krop, men det siges at være ret smertefuldt, man er vel ikke i tvivl selv - godt at du reagerede hurtigt eller dine omgivelser gjorde smiley smiley smiley

  • #42   31. okt 2017 Det var sådan set ikke smertefuldt, men jeg følte jeg havde en brynje på, det strammede voldsomt over brystet, og så begyndte jeg at kaste op, fik koldsved og havde det bare dårligt, men det gjorde ikke ondt.
    Men mine arme var slappe som spaghetti, jeg kunne dårligt løfte en kop kaffe, underlig oplevelse.
    Jeg fik sat 2 stent ind i hjertet.


  • #43   31. okt 2017 Jeg vil faktisk heller ikke tro, om man kan finde ud af om det er smerter eller hvad, det lyder meget voldsomt, men du ville bare videre, tak for dig smiley smiley smiley

  • #44   5. nov 2017 Det var da en grim oplevelse,Allan. men jeg kan forstå at du har det bedre nu, Må man sørge om du har fået nye stenter sat ind ??, min søster har nemlig fået lavet det samme for 2 år siden. smiley smiley

  • #45   5. nov 2017 Kisser.

    Næh, jeg har de samme stents endnu, regner da også med de holder. smiley


  • #46   6. nov 2017 Det er da dejligt at de er så holdbare, tak for oplysningen Allan smiley smiley

  • #47   6. nov 2017 Kisser.

    De er lavet af platin, og koster vistnok 16.000 kr. stykket, og det er bare en gang "hønsenet", til at holde kolesterolen væk.

    Jeg er en dyr dreng!


  • #48   6. nov 2017 jeg skraver asken når du skal futtes af... smiley

  • #49   6. nov 2017 Polysl.

    Ja, det vil være idiotisk at brænde lortet, men jeg ved ikke hvordan det foregår.....

    Kan jeg testamentere mine stents væk?

    Personligt er jeg jo ligeglad!!!


  • #50   7. nov 2017 Er der nogen, som har hørt, hvordan det går med denne her sag, jeg vil nødig tro, at det er familien selv, der har prøvet på at tage børnenes liv smiley

  • #52   7. nov 2017 Markgreven

    Al ædelmetal i et menneske som futtes af skummes af dem som futter dig af.


  • #53   8. nov 2017 Det kan vel sammenlignes med at stjæle så smiley

  • #54   8. nov 2017 Den "svampefamilie" bor på patienthotellet på Rigshospitalet HELT GRATIS. - og med fuld kost.

    Det er fair nok, at familien kan være samlet.

    MEN min søster er lidt forarget over det. Det er fair nok, at de er der, men min svoger, der boede der, medens min søster blev opereret for en sjælden kræftsygdom, måtte betale ca. 800 kr. i døgnet incl. morgenmad, for at bo på patienthotellet.


  • #56   9. nov 2017 #54 - der ser vi en forskelsbehandling, det burde være dobbelt så dyrt for gæster, men det er gratis, synes vi mangler at få en forklaring på, hvorfor det er sådan.

  • #57   11. nov 2017 Jeg forstår heller ikke hvad der er sket med den svampesag, vi hører intet.

    Raket Madsen er til gengæld i avisen næsten hver dag.


  • #58   11. nov 2017 Ja, han skulle have haft en sæk Satans rørhat inden han begik det bestialske mord, møgsvin smiley smiley smiley smiley

  • #59   11. nov 2017 Ja, han skulle have en langsom og pinefuld død, stakkels tøs.

  • #60   11. nov 2017 Ja, jeg håber sandelig at hun var død, da han begyndte at stikke i hende for derefter at partere hende, tænker på de pårørende, hvordan mon de har det, hun har jo haft nogle rædselsfulde timer ..... smiley

  • #61   14. nov 2017 Ja de tanker har jeg også, det er så bestialsk, stakkels familie, han er udenfor alt menneskelig forståelig rækkevidde. Han er ingengang sammenlignelig med et dyr, for et dyr ville aldrig opføre sig sådan, det dræber kun for føden. smiley smiley
    Jeg føler virkelig med Kim og nu med hendes familie, smiley smiley smiley


Kommentér på:
Højsæson for svampe

Annonce