{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rå mørdbrad holdbarhed?
  • Pernille M
    Pernille M Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 32 Svar: 102
    #1   29. jul 2012 jeg ville sige maks 72timer

• #2   29. jul 2012 op til 48 timer smiley
    ellers, så prøv og se om det lugter surt - hvis ikke, så giv den gas smiley

• #3   29. jul 2012 En hovedregel er altid at hvis den begynder at lugte dårlig så skal den smides ud eller i hvert fald spises med det samme.
    En anden ting er af hvis kødet begynder at afgive fugt eller ribslignende størrelser så burde den være grydeklar.

• #4   29. jul 2012 tja, en 4 dage ville jeg da sige, hvis den altså er frisk... men står vel en holdbarhed på bakken?

• #5   29. jul 2012 I følge min kæreste som er slagter, så kan den holde sig 2 dage i en pose i køleskabet, hvis den er vakuumpakket kan den holde sig ca 4 dage i køleskab. Hvis den har været frossen så ca. 24 timer smiley

• #6   29. jul 2012 joan, så skal din kæreste da uddannes noget bedre smiley

går an på hvordan den er pakket, hvordan og hvorledes. er den pakket under kvælstof kan den holde sig 7 dage efter slagtedagen (hvis den vel og mærke er pakket samme dag). er den vacuum pakket kan den holde 40 dage, og reglen med at den skal være pakket samme dag gælder stadig! og ligger den fersk, kan den ligge 3 dage efter den er kommet ud af en kvælstof og/eller en vacuum indpakning!
    er selv slagter, og det er de holdbarhedakrav danish crown udsender til deres forhandlere

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Svar: 57
    #7   29. jul 2012 kan holde sig mere end 40 dage har også arbejdet på dc i opskæring af okser, så længe de ikke lugter fejler det intet ligegyldigt om det er 10 eller 60 dage , modner altid selv 6 uger ligegyldig hva der står ved 4 grader. er den pakket op er en 4 dage nok et godt bud men igen så længe det ikke lugterfejler det intet

• #8   29. jul 2012 michael, det er bare de retningslinier der bliver givet, men ja, jeg er udmærket klar over at hvis det ikke lugter surt fejler det intet. Du modner vel forhåbentlig ikke svine kød? det er kun kreature og ungkvæg man gør dette med.

• #9   29. jul 2012 En mørbrad kan sagtens holder 4 eller 5 måneder i køleskabet hvis man har smurt den i eddike.

Det har jeg tit gjort med succes når jeg har skullet have opbevaret noget i lang tid og der ikke har værer plads i fryseren.

• Who knows?? W
    Who knows?? W Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 330
    #10   30. jul 2012 Bare smid den på radiatoren, så kan den holde sig rigtig længe.
    Nu højre varme nu længer kan den holde sig.

• #12   30. jul 2012 Som de andre siger kan en vakumeret mørbrad holde sig længe. En fersk kan holde i nogle dage, brug næsen. Begynder den at have antydningen af en aroma, men ikke endnu, så er det om at få den brugt. I en butik ville man smide marinade på den.

Lugter den surt, har den ligget for længe.

• #13   30. jul 2012 Vitos mor !

det der med at man marinere det 'gamle' kød er ikke noget man gør sig ret meget i mere skal jeg lige hilse og sige. Det er kun de små privatslagtere der gør det.

Efter den såkaldte kødskandale er der ingen supermarkeder der tør gøre det mere.

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Svar: 57
    #14   30. jul 2012 rasmus jo self kun okse og kalv, men har nu flere gange set kød pakket om så kunden får et stykke superkød fordi det har modnet langtid, har tit lagt tyrekød til modning nogle ordenlige filletter og så gi dem 2 mdr , så får du det møreste stykke kød som intet har kostet, pletterne på ydersiden skærer man bare væk smiley

• #15   30. jul 2012 michael B

yep det er jeg godt klar over smiley man kan bare ikke modne svinekød, så går det da for alvor galt. Men sådan et stykke krogmodnet højreb slår sgu det meste!

og ja, hvad de færreste ved så er det sådan med okse at jo tættere du kommer på sidste salgsdag desto bedre er det. Selvom sådan en filet kommer til at se tør og kedelig ud. Så er det bare, som du siger, at skære det tørre triste kød fra, og vupti, så har man en KANON steg.

• #16   30. jul 2012 Rasmus,
    det var så også inden kødskandalen, jeg arbejdede nede i fiske- og slagterafdelingen. Da den rullede var jeg rykket, men bestemt ikke overrasket.

Nogle gange blev der altså løbet ting igennem som IMO var for dårlige. Jeg kunne aldrig nogensinde finde på at købe marineret kød i hvert fald..

• #17   30. jul 2012 Vitos mor !

nej men de tider er ovre, i supermarkedsslagtere smiley der er sgu ingen der tør gøre det mere.

• #18   30. jul 2012 Rasmus,
    fornuftigt!...

Og ja, jeg har selv pakket kød om, som teenager, og havde det af helvedes til over det :S det er godt at den slags er slut nu!

Kommentér på:
Rå mørdbrad holdbarhed?

Annonce