{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken kage(r)
  • #1   10. dec 2010 brunkager.

  • #2   10. dec 2010 bradepande kager eller skærekage som det hedder smiley
    gidder bare små kager ^^ eller en lagkage ^^


  • #3   10. dec 2010 så kommer du lige forbi mig med et stykke

    hahaha hehe


  • #4   10. dec 2010 brownies med is

  • #5   10. dec 2010 Hahaha, har jeg inspireret dig kristian?? smiley

  • #6   10. dec 2010 Familiekage. Dejlige chokoladekage med en glasur af kakao, kokos og lidt kaffe smiley Den laver jeg tit!..

    Eller marmor-kage. Supernem og hurtig at lave..

    Muffins? Vanillemuffins laves på ganske få sekunder, bare hæld ingredienserne i maskinen..

    Ellers laver jeg også tit cookies eller chokoladescones! Namme-nam..


  • #7   10. dec 2010 Daniel P du kommer bare for bager nok mere end en ^^

    Ramus S havde jeg også lige i tankerne ^^ en god brownie går man aldrig helt galt af ^^

    Carina Not Welcome In D K
    ja og der var også en anden der snakkede om kage tidligere ^^ så må nok hellere bage 2 3 eller 4 smiley og npr man nu er bager burde man jo nok kunne lave noget godt smiley

    mine æble kanel pirokker med is plejer heller ikke være helt dårlige ^^


  • #8   10. dec 2010 Bassehundens moar !
    familiekage er det ikke også den der hedderden du ved nok og kaffekage og klassentime kage? rigtig god smiley
    ja marmor kage superlet super hurtig og super kedelig ^^
    syntes mere om chokolade muffins med aftereight crem i smiley


  • #9   10. dec 2010 lidt langt for at få noget kage men lyder godt

  • #10   10. dec 2010 Kristian,
    jo, det er den med alle navnene smiley

    Jeg laver tit svampede vanillemuffins med choko-kokos-kaffe-glasur på en mas.

    Du kan selvfølgelig også lave nogle vanillebunde, en gang tobleronecreme, rabarbarcreme, og kokosfyld. Smække det hele sammen, smøre op med smørcreme, pynte med fondant og så gå i krig med? ;P


  • #11   10. dec 2010 daniel P er i helsingør så det er bare lige tage færgen smiley så ser vi om vi kan få en masse mennesker til at komme og spise kage ^^

  • #12   10. dec 2010 Bassehundens moar
    de sidste må du gerne lige finde en opskifrt på for det lyder sgu alt for godt smiley


  • #13   10. dec 2010 okay lyder godt men hva for en kage bager du så

  • #14   10. dec 2010 ved jeg ikke tror en smulderdejs æble kage brownis og den sidste
    Bassehundens moar ! sagede lyder også mega god smiley


  • #15   10. dec 2010 Opskriften på vanillebunde er SYGT lang, så den gider jeg ikke kopiere ind her. Den er skrevet i kolonner.. Kan evt. maile den.
    Men har en på vanillemuffins jeg også tit bruger til bunde, dog hæver den meget, så bruger mindre bagepulver

    muffinopskriften er således:
    150 g blødt smør
    150 g flormelis
    175 g selvhævende mel (mel og 1 tsk. bagepulver blandes godt)
    3 æg
    1 tsk. vanillesukker
    bland sammen og pisk i et par minutter. Fyld formene 3/4 op og bag i 18-20 min. (skal du selvf. ikke gøre til kagebunde, men så er det hele med)

    Kokosfyld:
    2bl. husblas (man kan evt bruge gelantine pulvet i kogt vand)
    3æggehvider
    85gram sukker
    ½tsk. vaniliesukker
    1dl piskefløde
    60gram kokosmel.

    Læg husblas i blød i koldt vand.
    Pisk æggehviderne stive.
    Pisk derefter sukkeret i lidt efter lidt.
    Pisk fløden stiv.
    Smelt husblasen over vandbad
    Bland æggehvideskummet, flødeskummet, vanilie og kokos stille sammen.
    Bland til sidst husblasen i.
    Stil på køl 2 timer før den er stiv nok til at bruges.

    tobleronecreme:
    Jeg smelter en passende mængde toblerone (eller anden chokolade) i vandbad.
    Pisker flødeskum til det er godt pisket.
    Så lader jeg chokoladen køle lidt, men dog så det stadig er løbende og til at arbejde med. Rører det hele sammen og lader det stå på køl lidt. Smager FANTASTISK!!

    Rabarbarcreme:
    jeg laver et opkog af rabarber, lidt sukker, vanille (evt. vanillesukker i mangel af anden vanille) og lidt væde. Man kan evt. bruge lidt jordbær i også.
    så bruger jeg neutral fromagepulver fra kagebutikken.dk og flødeskum (jeg er lidt en snyder) men man kan evt. lave en virkelig "tæt" opkog, og og bare komme i kagen. Du kan IKKE blande rabarbaropkog med flødeskum og bare lade det være ved det, som med andet fyld da rabarber ikke fungerer sådan, og fløden derfor vil løbe!!!!

    Smider det hele sammen og smører op med smørcreme.
    Smørcreme laver jeg af en pakke smør, en pakke flormelis, lidt vanillesukker og så lader jeg det røre i i hvert fald 10 minutter i maskinen, så den bliver rigtig luftig. Man kan evt. komme kakao elelr nutella (eller begge dele) i.

    enjoy!


  • #16   10. dec 2010 Det ultimative nemmeste (og suuuuperlækkert!) er vanillebunde med tobleronecreme i! Så kan du også smøre op med tobleronecreme..

    Det smager fantastisk og du kan lave det hele på et par timer..


  • #17   10. dec 2010 tror jeg vil overveje smiley :P
    men den der rabarber crem er lidt svær uden fromage pulver


  • #18   10. dec 2010 Ja, den er.. Man kan sikkert lave det fra bunden af, men ja, det er en af de få ting jeg snyder ved!..

    Evt kan du lave af jordbær, hindbær, blåbær eller andet? Så lave et opkog (eller bruge dem fra frost, tøet) og blande med flødeskum.
    Rabarbar reagerer bare ikke særlig godt på fløde, så det ender med at blive helt flydende og IKKE godt..


  • #19   10. dec 2010 mener du at lave det hele som en "lagkage" altså bund toblirone crem bund rabarber bund kokus på toppen oså smøre op med toblirone crem?

    man i den der toblirune crem ville den så ikke blive lidt bedre vis man lavede en fløde vrem først halv flødeskum halv kagecrem også vende ldit smeltet chokolade i også lidt hakket chokolade ? smiley


  • #20   10. dec 2010 Drømmekage fra Brovst, selvfølgelig!! smiley

  • #21   10. dec 2010 man kan jo bare lave en jorbær formage smiley

  • #22   10. dec 2010 Charlotte K
    hvad er forskellen på alm drømmekage og en drømme kage fra brovst?


  • #23   10. dec 2010 Yeps, som en lagkage.
    Men den bliver STOR. Lavede den som gave til min søs' fødselsdag sidste år, så man skal tænke over tykkelsen af bund og fyld..

    Du kan sådan set lave tobleronecremen som du vil, jeg synes blot det er det nemmeste og hurtigste.
    Mange andre "bagekoner" varmer fløden, pisker chokoladen i. Rører det rundt og stiller det på køl i 12 timer, hvorefter de pisker det op..

    Jeg laver også rutebilsfyld af og til, men det er meget sødt.
    Pisket fløde, knuste rutebiler, og så røres det hele sammen. Det har godt af at stå lidt og trække. Men det er MEGET sødt, så jeg kommer gerne grofthakket chokolade i, eller ligger det over/under når jeg kommer fyldet i kagen..


  • #24   10. dec 2010 når de koger det op er det sarah bernhard smiley rigtig dejlig og kakaofyldt crem smiley

    ikke rutebils crem ^^ sidst jeg fik det var det i en lag kage ^^ og var med i et væddenål om jeg kunne æde en 4/5 af lagkagen og det var kun bunde og rutebils crem men fik det spist og har ikke spist det siden ^^


  • #25   10. dec 2010 men tror bare jeg erstatter rabarberen med jorbær smiley
    jorbær syltetøj og flødeskum smiley også en smule snyd men den tykke konsistens holder godt sammen på fløden ^^


  • #26   10. dec 2010 Kristian M: Det er det samme. Men den hedder en drømmekage fra Brovst - dog bliver den ofte omtalt bare som Drømmekage, hvilket jeg er meget imod, idet jeg er vokset op i Brovst smiley

  • #27   10. dec 2010 vis det er det samme er det så ikke lige meget? ^^

  • #28   10. dec 2010 ved ikke om du er kommet på en kage endnu, men ellers har jeg verdens nemmeste og lækreste kageopskrift.
    (kan laves på to måder alt efter hvad man er til)

    600g. mel
    500g. sukker
    7½dl kærnemælk (eller bare alm. mælk)
    3tsk natron
    175g. marg. smeltet
    12 store tsk kanel eller kakao (om du er til kanel eller kakao er op til dig)

    rør alt sammen. bag ved 200'c i 30-40min

    når kagen er afkølet hælder du glasur på:

    glasur:
    175g. smeltet smør
    350g. flormelis
    3spsk kakao
    1æg

    smelt smør, rør de tørre ting i, til sidst rør ægget i under kraftig omrøring..


    SINDSYG GOD KAGE SOM ALLE KAN LIDE!!!!


  • #29   10. dec 2010 den nemme.
    køb en amo eller marizena chokolade kage bland sammen og så har ca 500g ritersport med nødder grof og kom i.

    den svære lav chokoladekagen helt fra bunden skift mælk ud med kakaomælk og put også 500g ritersport i med nødder. det bliver den tungeste kage du ever har smagt. men kundsten lægger i at bage den ved lave grader så chokoladen kan karmelisere nogle steder smiley


  • #30   10. dec 2010 He.Man den lette? jeg sagde jeg skulle lave kage ikke lort i en kasse^^

    men ja det andet lyder godt må jeg prøve en dag smiley


  • #31   10. dec 2010 naja Z
    Altså enten kanel kage eller chokolade kage smiley

    men så blande Naja Z' og He-Man opskrifter sammen ^^kunne være en god ide smiley

    men har fundet det jeg vil lave i dag tror jeg smiley

    men bare forsæt med at skrive smiley kan være vi har til en anden dag så smiley


  • #32   10. dec 2010 ja enten kakao eller kanel.

  • #33   10. dec 2010 synes selv den er bedst med kakao..

  • #34   10. dec 2010 naja Z tror jeg også ^^

  • #35   10. dec 2010 Kristian M: Nej sgu da. Jeg er da nødt til at reklamere lidt for min hjemby smiley Kig på de der Amo kageblandinger. Der står også "den originale fra Brovst" på..

  • #36   10. dec 2010 vis jeres drømme kage fra brovst smager som den fra amo vil jeg aldrig lave drømmekage fra brovst så er den ALT for KEDELIG til mig smiley

  • #37   10. dec 2010 vis jeres drømme kage fra brovst smager som den fra amo vil jeg aldrig lave drømmekage fra brovst så er den ALT for KEDELIG til mig smiley

  • #38   10. dec 2010 Well, jeg tror, det er de færreste kager, der smager som AMO-blandinger, hvis de bliver lavet fra bunden. Det var blot for at skære ud i pap for dig, at det hedder en Drømmekage fra Brovst.

  • #39   10. dec 2010 he he *^^
    var var også for sjov charlotte ^^ og vidste godt den kommer fra brovst ^^ man er jo bager smiley og drømmekage er sgu også en god kage og har spist MEGET af det ^^


  • #40   10. dec 2010 Uh uh!!! GULERODSKAGE!!!

    Sådan en rigtig god svampet gulerodskage, med en rigtig glasur lavet på smøreost.. Det er simpelthen formidabelt!

    Eller lav en roulade med rabarbarmousse i? Det fik jeg altid konditoren til at lave for mig, da jeg arbejdede hos en bager smiley :D

    (og ja - jeg kan gerne lide rabarber!)


  • #41   10. dec 2010 Bassehundens moar !
    lavede den der med kokos og alt det ^^


  • #42   10. dec 2010 Nice!...

    Hvordan blev den?


  • #43   10. dec 2010 det der kokos er ikke lige mig ^^ og syntes den er lidt for fed i munden ^^

  • #45   14. jan 2011 janni c
    altså en sara berhnar bare med toblerone?


Kommentér på:
hvilken kage(r)

Annonce