Mad oplevelse {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg vil lige dele min dejlige mad oplevelse her til aften.
Lidt historie: Jeg er selv udd kok, jeg har så en god ven fra skolegangen på kokkeskolen i kødbyen, han hedder Sune.
Han har stået i lære på Imperial Hotel, hele sin lære tid, jeg har der for rendt en masse der ude, og har lavet lidt arbejde for dem i ny og næ, sidst jeg lavede noget for dem, fik jeg et gavekort til 2 personen til 3 retter mad med ½ flaske hvidvin og en flaske rød.
Jeg valgte så her til aften og tage min gamle far med ud og spise (han har givet så mange gange før, så nu ville jeg give ham en oplevelse)
Jeg ringede til Sune'drengen, og sagde vi kigge ind i dag, ved 18-19 tiden, han sagde pænt han nok skulle lave en spc. menu der sagde spar 5.
Og jeg skal love for han holdte hvad han lovede. Knægten kan altså bare lege med madvare.
Vi starter med forresten:
Kalvemørbrad rullet i krydderurter med kantaral ala creme
Røget kalve spidsbryst, rugbrød crotonger og tomat.
- Tænkte ikke over at tage billeder af den desværre, var super lækkert anrettet og smagen var til 10 ud af 10. Alt spillede sammen
Hovedretten:
Sune's spc. winersnitzel, af kalvefilet med ærter/kapers creme, peberrods creme, kalve glace, appelsin sirup, stegt og bagt, rund og toneret kartoffel.
http://www.hi-speed.dk/2phpBB/userpix/2102_Billede030_1.jpg
Synd billede ikke blev så godt, men fuuuck, genialt måde at lave det på, alt smag er der fra den klassiske bare piftet op og mere lækkert.. LÆKKERT
Dessert:
En masse forskellige hjemmelavet is, orange chokomousse med hjemmelavet vanillie is, 2 lags chokokage, kirsebær med mynte, marineret jordbær, hindbær sobet med mynte og andre sjove ting og rababer kager.
http://www.hi-speed.dk/2phpBB/userpix/2102_Billede031_1.jpg
Den var overdrevet stor, men han lavede den for at vise hvad man kan lave af forskellige dessert, vild smag i det hele det hele var snore lige.
Alt i alt en perfekt mad oplevelse, og jeg ville ønske af alt mad i denne verden kunne smage ala dette, og alle kokke i landet var dygtige.
Det er desværre ikke muligt at få sådan en menu der inde, da det blev lavet kun til min far og jeg ;D
Jeg måtte lige dele det med jer, da jeg synes det var rigtigt stort, og håber i en dag får sådan en oplevelse.
Hilsen med meget mæt og glad kok
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 214
maj 2007
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 42 Svar: 836
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 176
maj 2007
maj 2007
Tror de 3 retter ville koste 900-1100 kr uden drikkevare pr hoved, vis man skulle købe det der inde..
Det er dyre råvare, kantaraller, kalvemørbrad osv osv..
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 42 Svar: 836
maj 2007
Det kan jeg nemt lave self jo, lidt røde hjerter på en dessert så er den stort set hjemme
jun 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Fotoprofiler: 1 Emner: 31 Svar: 307
Tror jeg skal besöge min chef og ha' min mor med ud at spise han forkæler mig altid hihi, han er god i et kökken, men det er saa græsk mad han laver men kommer man til Æblebyen er det DÉR man skal spise^^
Mad oplevelse