{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
310 visninger | Oprettet:

Juleudsmykning {{forumTopicSubject}}

Nu popper juleudsmykningerne op rundt omkring og når det starter så tidligt bliver min julestemning desværre slidt ned inden juleaften.
Jeg savner de gode gamle dage hvor julen startede første søndag i advent og på landet endda senere.
De gode gamle dage da både jul og julepynt samt alt andet var mere enkelt og ligetil.
Dengang vi selv lavede guirlander og flettede julehjerter samt skrev en masse julekort.
Hvad mener i andre om at julen starter så tidligt idag kontra dengang vi var unge ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Juleudsmykning
  • #2   12. nov 2023 Cody

Enig…

Et år pyntede jeg til jul først i november fordi jeg ikke ku vente….det endte jo så med inden jul var det nede igen smiley

Var i Herning i går til den store DKK hundeudstilling.
    Gik en tur i den julepyntede gå gade bagefter.. flot men for tidligt

• #3   12. nov 2023 Alt vores (det er meget) bliver altid tændt den 10. December og pilles ned mellem Jul og Nytår.
    Jeg bryder mig heller ikke om, at det tændes tidligt, mange steder endda allerede i Oktober.

• #6   12. nov 2023 Ja har vi ikke alle minder og især gode minder og jeg husker hvordan der nogle steder i vinduer på strøget var mekaniske nisser og den gang i 1963/64 var det jo vildt at se sådan mekaniske nisser og jeg må også sige at dengang var det mest hvid jul og gran, nu ser vi palmer i stedet smiley

• #8   12. nov 2023 Jojo ja måske jeg fortrækker dog et rigtigt juletræ hvis jeg skal danse og synge rundt om træet og ellers tror jeg bare det er palme søndag smiley

• #10   12. nov 2023 Tak for alle jeres kommentarer og jeg er glad for at jeg ikke er ene om at synes det hele starter for tidligt smiley

Præcis som Leon husker jeg også juleudsmykningerne i Dalle Valle som først blev åbenbaret 1 dec. naturligvis og dengang stod folk vitterlig i kø foran byens flotteste juleudsmykning hver eneste år, så vidt jeg husker smiley smiley

profilbillede
  • #11   12. nov 2023 Cody N tak for billede og hvis det er det rigtige årstal ku jeg være en af dem der stod foran det vindue og beundrede den smukke juleudsmykning smiley

• #12   13. nov 2023

profilbillede
  • #13   21. dec 2023 At begynde måneder før jul, kan godt tage noget af min glæde og ikke mindst TV og alle deres lortereklamer. Det allerbedste ved jul, er julemåneden, forberedelserne og alle de traditioner vi har, dem holder jeg meget af.

Men meget har forandre sig i juleudsmykningen rundt omkring. Nogle steder ligner det Dyrehave Bakken med kulørte blinkende lys, der ikke har noget at gøre med hyggelig julelys, det er for meget for mig og kan også minde om en USA Range. Jeg synes det er hyggeligt, hvis man har en have, at have lys i et Grantræ og hyggelys i vinduerne, men sådan er vi nok forskellige.

Jeg kan se, der er masser af lys i Å.R. hus, hvis det altså er dit lys.

Jeg ønsker alle en glædelig jul - og håber ikke, at jeg vil drukne, jeg bor nord øst og er godt udsat, ellers tak for nu ......

• #14   21. dec 2023 Så lige den her i Hadsund i en butik i aften.
    Synes den er smuk.
    Ikke meget jul over den. Men smuk smiley

profilbillede
Kommentér på:
Juleudsmykning

Annonce