{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
238 visninger | Oprettet:

I denne juletid, hvordan har du .... {{forumTopicSubject}}

det med den ??

Jeg ved faktisk ikke, hvad jeg skal svare, synes ikke det er nemt. Dels pga nutidens mange sørgelige, 2020, 21 og efterfølgende 22, mener det er nogle skodår, som jeg ikke har planlagt.

Men jeg er ved at have min jul planlagt, jeg skal stå for det hele, have ikke ondt af mig, jeg har selv bedt om det :D, for så kan jeg jo kun klage til mig selv smiley - jeg er taknemmelig for, at jeg kan, har resurser til det, det kan være, at jeg ikke har det til næste jul. Jeg skal holde jul med alle dem, som jeg elsker, tænk at være så heldig smiley smiley

Men holda op, jeg ved ikke, hvordan jeg har det med at høre om alle dem, som ikke kan give deres børn en god jul, hvad er egentlig en god jul, det har jeg spurgt mig selv om, hvad er en god jul for dig ?? - er en god jul virkelig blevet til materielle gaver og ikke at sætte pris på, at vi stadig har hinanden, det er nok ikke sådan børn ser det, fordi de ikke hører om det, kun at forældrene ikke har "råd" til at købe JULEN, det der snakkes om i skolen er, hvad har du fået i julegave ....., men den mentalitet kan nok ikke laves om.

Jeg husker meget tydeligt fra min barndom, at mine forældre faktisk sparret op til jul, men den mentalitet findes måske ikke mere, men mener det er en god ide, ingen kan vel blive overrasket over, at julen falder i december.

Og så elsker jeg Bamse og Kylling smiley smiley smiley

https://www.youtube.com/watch?v=VEVMdrFFeC0


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I denne juletid, hvordan har du ....
  • #2   12. dec 2022 Julen jooooooooo den er som den plejer - måske en smule køligere end den plejer - men jeg ønsker op til flere julemirakler og tror sku der vil ske en masse i det nye år - men så er vi jo over julen der ellers er lige til påsken - tilbage til julen folk skal nok tænke på at det de giver gives med hjertet og ikke grundet en eller anden fantasipris de fleste i det store og hele ikke har råd til at give for smiley

  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #3   12. dec 2022 Det er måske egoistisk, men julen, og især juleaften, er et tidspunkt på året hvor jeg ikke vil tænke på alt det dårlige der sker i verden. Især efter at jeg fik datteren er julen og dens magi noget jeg værner om. Jeg synes at børn generelt har været igennem nok ifm. COVID og hvad ellers der har påvirket deres liv de seneste år, så december er et pusterum hvor jeg forsøger at give min datter samme gode oplevelser som jeg havde i december som barn.

    Jeg ville have dårligere samvittighed over at nedtone julen, i sympati for dem der har mindre, end over at give den fuld gas - velvidende at ikke alle kan det. Min datter skal have den oplevelse jeg ønsker hun skal have.

    Én ting vi gør, som jeg ikke var vant til i Danmark (bor i udlandet), er at de største pakker er fra mor og far, og den lille er fra julemanden. En skole datteren gik på indtil hun var 3 år bad altid forældre om at følge dette princip, og det har vi fortsat med. Ideen er, at børn ikke skal undre sig over hvorfor julemanden gav en af børnene i klassen en PlayStation, mens han kun gav andre børn en lille dukke eller modelbil. For julemanden skal jo helst stille alle børn nogenlunde lige.

    Selvom december er en måned jeg tager en lille "pause" fra mange af verden's problemer, er det dog også den måned jeg lægger størstedelen af mine donationer til velgørenhed. Indtil videre har jeg doneret til madkasser til mindrebemidlede familier, til hjemløse, til hjemløse dyr, til et børnehospital (forskning) og til hjælp til kræftramte familier. Jeg plejer at donere omkring 10-15.000 kr. til velgørende formål i december, og lander nok også i det leje i år.


  • #4   13. dec 2022 Ja dejligt at i gør alle de gode ting og en nydelse at læse - sidst jeg for x-antal mange år siden gik rundt om juletræet blev jeg bedt om ikke at synge med - men min svigermor sage lad nu bare Leon synge med (grundet min stemme) må jeg skråle højre og det er sikkert ikke en nydelse at høre mig skråle julesang ej heller en julesang (svigermor var en stærk kvinde der gik alt for tidligt bort) og jeg har nok oplevet de juleaftner jeg skal opleve og ellers skal der mirakler til og i år tror jeg den skal stå på kylling - grønsager og en flaske rødvin - jeg er jo så heldig at jeg selv bestemmer om jeg vil sidde alene juleaften og det respekter alle smiley

  • #5   13. dec 2022 Leon, du er bare så positiv, dog kan det nu gøre lidt ondt at læse, du skal være alene, men hvis du har det godt med det, så er det vel sådan, det skal være, der er efterhånden rigtig mange mennesker, der holder jul for dem selv og har det godt med det smiley

  • #6   13. dec 2022 Jetset jeg har oplevet mange gode juleaftener - men jeg har også oplevet nogle dårlige af slagsen - jeg har prøvet at være fattig selv på en juleaften og nu nyder jeg at ku være glad/trist eller hvad jeg har lyst til på en juleaften og igennem flere år gik jeg ud med mad til nogle af beboerne omkring mig og jeg har en stor gælde i at give til andre smiley

Kommentér på:
I denne juletid, hvordan har du ....

Annonce