{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
493 visninger | Oprettet:

stor gave {{forumTopicSubject}}

Jeff Bezos, grundlæggeren af Amazone, har haft den store pengepung fremme for at donere et enormt beløb til museet The Smithsonian - det amerikanske nationalmuseum.

Det svare til 1,3 milliard dk.

Nu skal der være nogle sure som mener de kunne doneres bedre, tja - måske til alle de fattige i USA,? det vil nok svare til at de fik 1 dollar til deling - så det giver ingen mening.

Fornuften er der i den donation, som at det kommer alle til gode og ikke en bestemt gruppe.

Nu er jeg ikke den store museum kigger, men har da været de fleste steder i EU. Nå ja- det var så det.

Men det kan så være en større oplevelse for andre, som normalt ikke besøger et museum.

Jeg er mere til at besøge "museum" inden de bliver vist i et museum på et tidspunkt.

En her har prædiket i de sidste 20 år om at de rige skal give tilbage til samfundet - her er lige en øjenbæ i sylten på den som føler sig forurettet. Så er det store smil fremme.

Men personen har så også glemt at Bill Gates har doneret mere end 100 milliarder - det må også gøre ondt i deres øjenbæ over at påstå de rige bare rager til sig. ha ha har jeg bare at sige som slut.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stor gave
  • #5   16. jul 2021 #1 alis

    Jeg kan mærke en utaknemmelighed så den stråler ud af min skærm -du er åbenbart den type som bliver krænket over at naboen for en check og du ingen får - i stedet for at være glad for at naboen får en.

    museet The Smithsonian - det amerikanske nationalmuseum er 174 år gammel så det er ikke et nyt museum - og med den alder trænger der nok til fornyelser og nye attraktioner. De har flere museer fordelt på forskelle emner.

    Husk på at viden er mere værd end penge. Det hjælper ikke at have milliarder og sige: gu...jeg håber at julen falder den 24 december i år.


  • #6   16. jul 2021 #4 alis

    Du har selv sagt der er masser af penge i stat og kommuner, så må du så bare stemme på dem som du mener er bedre til at uddele dem.

    Men problemet med dig e at du slet ikke har overblik over hvor svært det er for kommuner og stat at fordele penge. Her skal man hellere kigge på pamperiet i kommuner og få det stoppet. flere har gu dødme udtalt at var der ikke nogle fordele så gad de slet ikke kommunalposter. Det vidner stærkt på hvad for typer man har med at gøre i kommuner.

    Jeg tror du bor i en verden bagom stjernerne som Pia Raug synger om.


  • #11   17. jul 2021 alis
    Ulighed bliver større og større - enig,, for der bliver flere dovne mennesker som bare vil sutte den af på samfundet. De gider ikke bruge tid og penge på at skabe noget - de vil hellere skabe sig.

    Jeg tror ikke du er så syg som du påstår, nok bare fået en fiks ide om at du ikke gider arbejde og skaber en lidelses historie som folk bæller i sig. En slags personlig historik i bedste Munchausen stil - når man læser al den energi du ligger i dine skriverier så er du faktisk stærk i skrift. Det er lidt i modstrid med den person du gerne vil udstille dig som.

    Som annella påpeger og prikker til mig så er jeg ikke bedre med lidt for krydrede historier - men hvad fanden det underholder- jeg har så også måtte æde nogle kameler og gå til bekendelse - men stadig skriver jeg noget mindre krydrede. smiley


  • #14   17. jul 2021 Alis

    Vorherre til hest - du tror stadig at formuer er noget man får foræret eller kommer sovende til.

    Du er slet ikke klar over at mange små virksomheder startes op med så lille kapital og i flere tilfælde tjener de ikke en krone i flere år - før den har fået fodfæste.

    Imens at andre bare har hygget sig og taget det ene kredit efter den anden for at
    kunne forsætte deres cafe besøg og købelyst - så har den lille mand kæmpet og undværet latten og byturen eller at skeje ud. Og så har du den frækhed at sige de har fået en formue bare ved at sidde og klippe bon. Du må være total blæst i roen.

    Du bliver ved med din kamp imod de rige og i en kommentar siger du gu dødme du ikke angriber de rige,, men den måde at samfundet fordeler pengene på.

    Du er gennemskuet som en igle som suger sig fast på samfundet, og suge alt det du kan. Når så du ikke kan suge mere på andres bekostning så angriber du dem der kan - fordi de har flere muligheder for fradrag.

    Du er heller ikke klar over at ideologien driver mange små virksomheder, ikke for at sidde og score en masse penge, men for at blive større - dvs. at man investerer i udvidelse eller en større virksomhed. I dag er der mange virksomheder som involverer medarbejdere i en beslutnings fase, som gør at man får bedre viden end at ansætte en masse kloge åger med et regneark. Man er også gode til at dele overskud på flere måder, men her skal de jo passe på ikke at medarbejdere bliver brandbeskattet af det - så det kan du takke skat for.

    Mange af de store it giganter startede i en garage, som Bill Gates, Steve Job, IBM. osv. de har også været gode til at ansætte de rigtige mennesker - og pludselig eksploderede det hele i et gigantisk udviklings gigant.


  • #16   18. jul 2021 Annella

    Jeg har talt dem, og kan konstaterer, at der mangler et JEG


  • #17   18. jul 2021 #13

    Du skriver du har mange arbejdsløse og pensionister på din venneliste - er det så vigtig at pointerer det?

    Når jeg er sammen med vennerne så sorterer jeg ikke i dem der har arbejde og dem der ikke har.

    I øvrigt er pensionister ikke arbejdsløse, derfor de er pensionister.

    jeg skriver at flere bliver dovne, som betyder at det ikke er alle som er dovne, vi kan se at restauratører ikke kan skaffe folk og må lukke i højsæsonen. På trods af masser af arbejdsløse som sagtens kunne rende rundt og servere og betjene et POS system som stort set alle har via deres PDA'er. Det er sgu ikke raketvidenskab.

    Men nogle gider ikke engang søge sådan jobs, så her skal jobcenter mere ind i kontakten mellem arbejdsgiver og jobcenter som i gamle dage hvor det hed arbejdsformidling, hvor man vitterligt formidlere arbejde og ikke bare sætte en masse gamle ubrugelige opslag op som ikke er aktuel. Her hersker også dovenskaben og et møde liderlighed som råber til skyerne.

    Skal vi lige nævne Lærkevej jobcenter i KBH?

    Det tager en oscar i den mest stupide opførsel og behandling af syge mennesker, det er nok det mest sadistiske jobcenter i Danmark. Ikke fordi de mangler penge, men fordi de har fyldt det op med de mest sindssyge sagsbehandlere i Danmarks historien - hvor det lykkes at smide sagsakter ud, sagsakter forsvinder i deres IT system på trods af en god backup strategi. Sjovt nok er det sagsaktier over de mest irriterende jobsøger som på mystisk vis forsvinder både fysisk og elektronisk. Det kan fysisk ikke lade sig gøre hvis man var normal.


Kommentér på:
stor gave

Annonce