{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
162 visninger | Oprettet:

Polysl
Polysl
Online Tilmeldt:
4. dec 2014
Følger: 9 Følgere: 225 Emner: 744 Svar: 9.161

stor gave {{forumTopicSubject}}

Jeff Bezos, grundlæggeren af Amazone, har haft den store pengepung fremme for at donere et enormt beløb til museet The Smithsonian - det amerikanske nationalmuseum.

Det svare til 1,3 milliard dk.

Nu skal der være nogle sure som mener de kunne doneres bedre, tja - måske til alle de fattige i USA,? det vil nok svare til at de fik 1 dollar til deling - så det giver ingen mening.

Fornuften er der i den donation, som at det kommer alle til gode og ikke en bestemt gruppe.

Nu er jeg ikke den store museum kigger, men har da været de fleste steder i EU. Nå ja- det var så det.

Men det kan så være en større oplevelse for andre, som normalt ikke besøger et museum.

Jeg er mere til at besøge "museum" inden de bliver vist i et museum på et tidspunkt.

En her har prædiket i de sidste 20 år om at de rige skal give tilbage til samfundet - her er lige en øjenbæ i sylten på den som føler sig forurettet. Så er det store smil fremme.

Men personen har så også glemt at Bill Gates har doneret mere end 100 milliarder - det må også gøre ondt i deres øjenbæ over at påstå de rige bare rager til sig. ha ha har jeg bare at sige som slut.

Kommentarer på:  stor gave
  • Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 42 Emner: 90 Svar: 4.514
    #1   16. jul Nøjjjj hvor skal vi være taknemmelige smiley

Og så er der os, der ikke er spor imponerede over at nogle mennesker tjener formuer på andres arbejdskraft, og så forærer samfundet et museum ind imellem for at lukke munden på os, der tror på demokrati.
    Det skal ikke være de rige, der skal bestemme hvad samfundet må få af museer og andre kulturinstitutioner, det skal vi selv.

Da man her i Danmark gik over til neoliberalisme, så solgte man ud af samfundets ejendomme og stoppede pengene i egne lommer. De samfundets ejendomme som tilhørte os alle sammen, og som vi havde betalt med skattekroner.

Personligt tror jeg meget på uddannelse og kultur ... og på demokrati og frihed.

• #2   16. jul Ved du hvad Alis, du er det bedste eksempel på een, der har udnyttet andres arbejdskraft i en menneskealder ved at sidde hjemme og krydre røv og endda bliver betalt for det på bekostning af andres arbejdskraft.

Du er overhovedet ikke det mindste kompetent til at udtale dig om de riges penge, og hvad de bruger deres penge til.

• #3   16. jul polysl

Jeff Bezos, grundlæggeren af Amazone, har haft den store pengepung fremme for at donere et enormt beløb til museet The Smithsonian - det amerikanske nationalmuseum.

Og Bezos fraskilte kone MacKenzie Scott har i de sidste 4 måneder givet næsten 4.2 milliarder $ til velgørenhedsorganisationer plus 2.7 mia. $ alene til bekæmpelse af Corona pandemien.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#4   16. jul Annella # 2

Jeg taler ikke om hvad de rige skal bruge deres penge til, jeg taler om hvad samfundet skal bruge sine penge til. Skal de udbetale dem til de rige og sige at nu kan de holde fest og drikke champagne, eller skal samfundet bruge sine penge på samfundets opgaver såsom uddannelse, sundhedsvæsen o.s.v.

Desuden er det noget besynderligt at du udtaler dig om min private situation, hvilket jeg har svaret på flere gange før. Jeg blev tvunget ud af arbejdsmarkedet, jeg fik besked på at melde mig syg indtil jeg blev sagt op p.g.a. sygdom. Det var så stort et nederlag for mig, at jeg ikke kunne komme på benene igen.
    Jeg var ansat i sundhedssektoren og jeg gik op i mit arbejde. Men neoliberalisterne gik igang med at bryde sundhedssektoren ned, nu skulle der i stedet satses på at tjene penge, og man kunne kun bruge arbejdskraft, der var i stand til at være toptunet hele dagen. Det kunne jeg aldrig blive, men jeg kunne sagtens have gjort gavn alligevel.

Vi skal have genindført demokratiet hvor andre end de rige har rettigheder og noget at skulle have sagt. Det ville være en gave, der ville være værd at fejre.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#5   16. jul #1 alis

Jeg kan mærke en utaknemmelighed så den stråler ud af min skærm -du er åbenbart den type som bliver krænket over at naboen for en check og du ingen får - i stedet for at være glad for at naboen får en.

museet The Smithsonian - det amerikanske nationalmuseum er 174 år gammel så det er ikke et nyt museum - og med den alder trænger der nok til fornyelser og nye attraktioner. De har flere museer fordelt på forskelle emner.

Husk på at viden er mere værd end penge. Det hjælper ikke at have milliarder og sige: gu...jeg håber at julen falder den 24 december i år.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#6   16. jul #4 alis

Du har selv sagt der er masser af penge i stat og kommuner, så må du så bare stemme på dem som du mener er bedre til at uddele dem.

Men problemet med dig e at du slet ikke har overblik over hvor svært det er for kommuner og stat at fordele penge. Her skal man hellere kigge på pamperiet i kommuner og få det stoppet. flere har gu dødme udtalt at var der ikke nogle fordele så gad de slet ikke kommunalposter. Det vidner stærkt på hvad for typer man har med at gøre i kommuner.

Jeg tror du bor i en verden bagom stjernerne som Pia Raug synger om.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#7   16. jul Jeg tror jeg bor i en verden, hvor de stærke rager så mange fordele til sig som muligt, hvilket betyder at uligheden bliver større og større. Med passende mellemrum giver man så befolkningen et hold-kæft bolche.

• #9   17. jul #7
    Alis

Jeg tror jeg bor i en verden, hvor de stærke rager så mange fordele til sig som muligt, hvilket betyder at uligheden bliver større og større. Med passende mellemrum giver man så befolkningen et hold-kæft bolche.

Verbal-akrobater findes især hos venstre-ekstremister og venstre-populister.

• #10   17. jul #4
    Alis

Jeg blev tvunget ud af arbejdsmarkedet, jeg fik besked på at melde mig syg indtil jeg blev sagt op p.g.a. sygdom. Det var så stort et nederlag for mig, at jeg ikke kunne komme på benene igen.

Og alle jublede og fejrede din afgang med ægte champagne og kaviar, endelig var de blevet fri for dig.

profilbillede
  • Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#11   17. jul alis
    Ulighed bliver større og større - enig,, for der bliver flere dovne mennesker som bare vil sutte den af på samfundet. De gider ikke bruge tid og penge på at skabe noget - de vil hellere skabe sig.

Jeg tror ikke du er så syg som du påstår, nok bare fået en fiks ide om at du ikke gider arbejde og skaber en lidelses historie som folk bæller i sig. En slags personlig historik i bedste Munchausen stil - når man læser al den energi du ligger i dine skriverier så er du faktisk stærk i skrift. Det er lidt i modstrid med den person du gerne vil udstille dig som.

Som annella påpeger og prikker til mig så er jeg ikke bedre med lidt for krydrede historier - men hvad fanden det underholder- jeg har så også måtte æde nogle kameler og gå til bekendelse - men stadig skriver jeg noget mindre krydrede. smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#12   17. jul Annella # 10

Det er helt utroligt at du prøver at trumfe sådan en løgn igennem. Har du ingen skam i livet overhovedet.

Når man brugte den metode at tvinge mig på sygedagpenge, så var det fordi der ikke var noget, det kunne sige mig op på. Jeg havde selv bedt hospitalet om hjælp fordi jeg var så belastet af familiens stalking at angstanfald betød at jeg arbejdede for langsomt. Man måtte dengang ikke afskedige folk p.g.a. sygdom og endnu mindre når jeg selv havde bedt om hjælp.
    Men psykiatrien ved hvordan man kører folk endnu længere ned.
    Hele plejehjemmet, incl. flere sygeplejersker, kæmpede for at de ikke skulle få heldet med sig. Også min læge gjorde hvad han kunne.
    Det lykkedes mig at holde ud i godt 3 mdr. hvor jeg mødte op på arbejde hver dag og nægtede at melde mig syg, men så fik jeg et regulært sammenbrud. Jeg blev meldt syg og senere sagt op grundt for mange sygedage.

Det slog så hårdt at det ikke blev muligt at komme tilstrækkeligt på benene igen til at jeg kunne søge arbejde, og på trods af at en ny og dygtig psykiater blev sat på opgaven. Til sidst konstaterede hun, at det ikke længere var muligt at få de sidste symptomer til at forsvinde, og der blev søgt førtidspension.

Hele den forringelse af forholdene på arbejdsmarkedet var en medvirkende årsag til beslutningen. Højreekstremisterne var kommet til magten (Schlüter), og der blev pisket løs på lønarbejderne for at tvinge dem til at arbejde endnu hurtigere og til samme løn. Hvis jeg var vendt tilbage til det arbejdsmarked havde de slået mig ihjel.

I stedet gik jeg igang med at tage HF-eksamen i håb om at jeg senere kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#13   17. jul Polysl # 11

"Ulighed bliver større og større - enig,, for der bliver flere dovne mennesker som bare vil sutte den af på samfundet. De gider ikke bruge tid og penge på at skabe noget - de vil hellere skabe sig. "

Hvad f..... i he....... ved du om hvordan arbejdsløse tænker? Jeg ved det, for ud over hvad jeg selv har prøvet, så har jeg en del både arbejdsløse og pensionister på min venneliste på Facebook. Somme tider får man lyst til at stikke dig en på skrinet, så du ryger direkte ind i næste århundrede.

"Jeg tror ikke du er så syg som du påstår, nok bare fået en fiks ide om at du ikke gider arbejde og skaber en lidelses historie som folk bæller i sig. En slags personlig historik i bedste Munchausen stil"

Der findes en diagnose, der hedder Münchausen by proxy. Münchausen er mennesker der forsøger at få opmærksomhed ved at gøre sig syge - Münchausen by proxy er forældre, i reglen mødre, der forsøger at få opmærksomhed ved at gøre deres børn syge - altså ved stedfortræder. Jeg gjorde engang i dette selskab opmærksom på, at min mor havde nogle symptomer der svarede til den diagnose. Det lavede du omgående om til noget, der passede dig bedre. Jeg har set dig bruge den slags metoder så mange gange, at jeg opfatter dig som helt igennem uhæderlig.

Første gang jeg var indlagt, da jeg var først i tyverne, blev min mor gennemskuet. Lægen dengang forsøgte at drage hende ind i behandlingsforløbet, men det kunne ikke lykkes. Hun blev ved med at lyve sig fra alt hvad hun havde gjort. Til sidst sagde han til mig, at hvis jeg ville redde mig selv og min familie, så skulle vi sælge vores hus og flytte så langt væk, at jeg kom uden for hende rækkevidte.

https://www.netdoktor.dk/ordbog/munchausen-by-proxy.htm

Umiddelbart kunne vi ikke bare sælge vores nybyggede hus, det var ikke prioriteret endnu, og da så ægteskabet røg fordi min mand dansede efter min mors pibe, så afbrød jeg kontakten med hele familien for at gøre et nyt forsøg på at bygge mit eget liv op.

Men det stoppede hende ikke. Hun ringede til sagsbehandlere og læger, jeg fik kontakt med, og overtog kontrollen med min behandling. Da jeg blev indlagt for anden gang fik hun også kontrol over det hospital og psykiatrien. Det var det, der kom til at koste mig mit erhverv.

Desværre har hun også medvind i de ændringer, der skete på arbejdsmarkedet efter at Konservative havde fået statsministerposten. Helbredsproblemer, og specielt psykiske problemer, blev fejet af bordet som skaberi for at undgå at bestille noget. Helt i din og min mors ånd.

Uligheden gør at de socialt svage bliver mere og mere prisgivet de stærkes og de hensynsløses forgodtbefindende. Der er mennesker, der opbygger kæmpe formuer, så giver de ind imellem samfundet en gave som reklame for deres forretning så de kan tjene endnu mere, og til gengæld slipper de for at betale skat.

P.s. jeg har allerede regnet ud hvordan du vil angribe dette her.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#14   17. jul Alis

Vorherre til hest - du tror stadig at formuer er noget man får foræret eller kommer sovende til.

Du er slet ikke klar over at mange små virksomheder startes op med så lille kapital og i flere tilfælde tjener de ikke en krone i flere år - før den har fået fodfæste.

Imens at andre bare har hygget sig og taget det ene kredit efter den anden for at
    kunne forsætte deres cafe besøg og købelyst - så har den lille mand kæmpet og undværet latten og byturen eller at skeje ud. Og så har du den frækhed at sige de har fået en formue bare ved at sidde og klippe bon. Du må være total blæst i roen.

Du bliver ved med din kamp imod de rige og i en kommentar siger du gu dødme du ikke angriber de rige,, men den måde at samfundet fordeler pengene på.

Du er gennemskuet som en igle som suger sig fast på samfundet, og suge alt det du kan. Når så du ikke kan suge mere på andres bekostning så angriber du dem der kan - fordi de har flere muligheder for fradrag.

Du er heller ikke klar over at ideologien driver mange små virksomheder, ikke for at sidde og score en masse penge, men for at blive større - dvs. at man investerer i udvidelse eller en større virksomhed. I dag er der mange virksomheder som involverer medarbejdere i en beslutnings fase, som gør at man får bedre viden end at ansætte en masse kloge åger med et regneark. Man er også gode til at dele overskud på flere måder, men her skal de jo passe på ikke at medarbejdere bliver brandbeskattet af det - så det kan du takke skat for.

Mange af de store it giganter startede i en garage, som Bill Gates, Steve Job, IBM. osv. de har også været gode til at ansætte de rigtige mennesker - og pludselig eksploderede det hele i et gigantisk udviklings gigant.

• #15   18. jul #12

Alis

Jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, Jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg,
    Jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, Jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg, jeg,

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#16   18. jul Annella

Jeg har talt dem, og kan konstaterer, at der mangler et JEG

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#17   18. jul #13

Du skriver du har mange arbejdsløse og pensionister på din venneliste - er det så vigtig at pointerer det?

Når jeg er sammen med vennerne så sorterer jeg ikke i dem der har arbejde og dem der ikke har.

I øvrigt er pensionister ikke arbejdsløse, derfor de er pensionister.

jeg skriver at flere bliver dovne, som betyder at det ikke er alle som er dovne, vi kan se at restauratører ikke kan skaffe folk og må lukke i højsæsonen. På trods af masser af arbejdsløse som sagtens kunne rende rundt og servere og betjene et POS system som stort set alle har via deres PDA'er. Det er sgu ikke raketvidenskab.

Men nogle gider ikke engang søge sådan jobs, så her skal jobcenter mere ind i kontakten mellem arbejdsgiver og jobcenter som i gamle dage hvor det hed arbejdsformidling, hvor man vitterligt formidlere arbejde og ikke bare sætte en masse gamle ubrugelige opslag op som ikke er aktuel. Her hersker også dovenskaben og et møde liderlighed som råber til skyerne.

Skal vi lige nævne Lærkevej jobcenter i KBH?

Det tager en oscar i den mest stupide opførsel og behandling af syge mennesker, det er nok det mest sadistiske jobcenter i Danmark. Ikke fordi de mangler penge, men fordi de har fyldt det op med de mest sindssyge sagsbehandlere i Danmarks historien - hvor det lykkes at smide sagsakter ud, sagsakter forsvinder i deres IT system på trods af en god backup strategi. Sjovt nok er det sagsaktier over de mest irriterende jobsøger som på mystisk vis forsvinder både fysisk og elektronisk. Det kan fysisk ikke lade sig gøre hvis man var normal.

Kommentér på:
stor gave

x