{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Aflivning af dyr... {{forumTopicSubject}}

Angående københavns ZOO, så er det ufatteligt at de først kommer med i fase 3, og det til trods at de har lov til at åbne for Rigspolitiet.

Direktøren for Københavns ZOO, taler allerede om at de skal til at aflive dyr, fordi deres egenkapital på 40 millioner er væk. Det koster åbenbart københavns ZOO 650.000 kr. om dagen, at holde det kørende.

Folketinget kan se frem til en shit storm, hvis dyr skal aflives.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning af dyr...
  • #1   8. maj 2020 Lad dem spise hinanden, det rager mig, syntes det er svineri at holde dyr væk fra deres naturlige omgivelser og påstå at de trives i zoo.

    jo jo siges der. vi er med til at holde bestanden vedlige med vores avlsprogram, størstedelen er ikke engang truet dyrart.

    Nej i er med til at holde det vedlige med at folk ikke gider rejse ned til bistand afrika - og så er det jo bekvemt at se dyr som de iøvrigt også kan se i deres naturlige områder på youtube -

    Se lille pode - det er en gi - raf - pode siger raf, nej det er en gi-raf. den spiller guitar og rafler om hvem der skal synge sangen "chaingang"

    Man forbyder vilde dyr i cirkus, men ikke i et andet cirkus, dog skal de ikke lave kunster, men de skal fremvises -


  • #2   8. maj 2020 Polysl.

    Jeg synes du ind imellem er lidt perfid.

    Har du set de anlæg der er blevet lavet i københavns ZOO?

    Dyrene ser ud til at nyde det, det var ikke som i gamle dage, hvor man proppede en tiger ind i et lille bur.
    Desuden har de fleste af dyrene aldrig prøvet andet.


  • #3   8. maj 2020 Ja der skal åbnes ligesom så meget andet og hvis folk kan holde afstand burde det ikke være et problem smiley

  • #4   8. maj 2020 Det har sgu ikke noget med at være perfid, at syntes at det svineri at holde vilde dyr på et begrænset område - at de ikke har prøvet andet, er en dårlig undskyldning.

    Men hvis du syntes at det er perfid at syntes som jeg - så fint med mig.


  • #5   8. maj 2020 Polysl.

    Summa Summarum, du synes det er ok man afliver hele zoologiske haver, men ok, der mangler også parkeringspladser i København.


  • #6   8. maj 2020 ja....markgreven

    dyr skal ikke være i bur og ja det kunne blive en god parkeringsplads. Alternativet er at sende dem tilbage til deres områder i bistands afrika, men da flere er så fraavlet deres vilde natur så har de ikke en chance - så enten løve mad eller på menuen hos Noma.


  • #7   8. maj 2020 Tænk at private holder fugle i bur hvor de kan hoppe imellem 2 pinde eller skide på bunden af buret. Gud siger folk, det er herligt at høre pipfuglen om morgenen. Hvis den pipfugl kunne tale tror jeg ikke den er glad for at sidde indespærret i hele dens levetid. Få har en så tam fugl at den slippes fri i boligen.

    de mennesker som elsker zoo og fugle i bur trænger til at sidde i et lukket fængsel i 1 års tid, så tror jeg de vil komme på andre tanker.


  • #8   8. maj 2020 Polysl.

    Det mundlort gider jeg ikke svare på. smiley



  • #9   8. maj 2020 Markgreven

    Men det gør du så alligevel - jeg har min mening om det og du har din mening om det, og jeg accepterer din mening, og så kalder du min mening mundlort. Tak for kaffe.


  • #13   8. maj 2020 Lone.

    De Zoologiske haver havde lov til at åbne 1. maj, det havde rigspolitiet givet dem lov til.
    Det var nemlig ikke et forbud de havde, men så dukker den kolbøtte til Simon Kollerup op, og anbefaler de skal holde lukket, hvilket de så gjorde, og nu kan det få katastrofale følger for dyrene.

    Husk også at flere dyrearter, stort set kun overlever fordi der er zoologiske haver, der er vist ikke mange hvide næsehorn tilbage i naturen, fordi man skal bruge deres horn, så derfor er et samarbejde på tværs mellem alle lande absolut nødvendigt.


  • #14   8. maj 2020 Lone.

    PS.

    Er du så også enig med Polysl i at de skal ende som løvemad eller serveres på Noma?

    Så kan vi lige så godt eksportere nogle af dem til Afrika, så kan de skyde dem, og resten kan ryge til Wuhan, så kan de æde dem.


  • #16   8. maj 2020 Jeg synes i er lidt dobbeltmoralske, for i er jo begge kødspisere.
    Og det er jo ikke alle husdyr, der har det lige godt.
    Fremfor at være et svin, ville jeg hellere være en løve i Zoo.


  • #18   8. maj 2020 Ronald G så må det være på tide og sikken en oplevelse du har haft smiley

  • #19   8. maj 2020 Annella ja men det må også give glæde med sådan fugl der bygger redde jeg har min lille googel i sit bur og tror nu den er glad for at være hos mig smiley


  • #20   8. maj 2020 Ron

    Så skal du skynde dig inden alle afrika's dyr er i zoo verden over. Så koster det mindre og du kommere endnu tættere på smiley

    Ifølge alle zoo tilhængere så har de det bedre i zoologiske haver og ikke i naturen.


  • #22   9. maj 2020 Hvis man lige ser bort fra ens mening om der skal være zoologiske haver eller ej, så giver det ikke mening at Zoo ikke kan åbne med begrænsninger.

    Man kan jo nøjes med at der kun er adgang til udendørsområderne, og mon ikke folk kan finde ud af at spredes?


  • #23   9. maj 2020 Og jo, man kan godt ha' fugle i en lejlighed, hvis man ikke bare har dem som en udstillingsvare, eller bare lader dem passe sig selv med lidt vand og mad konstant lukket inde, for dét er forkert.

  • #25   9. maj 2020 #24 claus

    TØS smiley


  • #27   9. maj 2020 Ron

    er den hvid/sorte tilløberen?


  • #29   9. maj 2020 Claus

    Du skal bare til optikeren.🪕


  • #30   9. maj 2020 Den blå planet er også i store vanskeligheder. Her beder de om bidrag, for ikke at skulle aflive dyr.

    Jeg må indrømme at siden Den blå planet åbnede har jeg virkeligt gerne villet ind og se det. Men det er også en god pris der tages, og man vil jo gerne ha' en god oplevelse og se det hele, så jeg ville vente til nyheden gik ned. Og ja, så er det blevet glemt.



  • #31   9. maj 2020 Cris7 jeg vil gerne hjælpe de forskellige steder hvor de har dyr og hvis mor og far-Danmark hjalp kunne det jo udmønte sig i en gratis indgang på et tidspunkt hvor alt på det nærmeste er normalt smiley

  • #32   9. maj 2020 Næsten alle os her, der kender til hinanden har dyr hjemme.

    Dyr er dyre i drift, på alle områder. De kræver lige så stor omsorg som et lille barn, og må aldrig blive 'glemt', bare fordi man pludselig får andre interesser.

    Da jeg blev født, havde mine forældre en hund på 2 år da, og dens status blev ikke ændret bare fordi jeg kom til. Derfor blev den min trofaste følgesvend i 15 år. Det gjorde immervæk ondt da den måtte aflives pga. kræft. Lige knap 17 år blev den.

    Den næste hund blev 16 år, øj den var også skøn. Men jeg flyttede efter nogle år hjemmefra, og ikke om den ville opholde sig hos mig, næh nej, men så snart mine forældre og jeg var sammen i deres hjem, ja så var den temmelig tilfreds, og gjorde meget ud af at vise det. smiley

    Der er intet forkert i at ha' kæledyr derhjemme, det forkerte består i hvis dyr kun ses som en 'brugsgenstand', og ikke et individuelt væsen, som har behov for tryghed, omsorg, pleje og stor opmærksomhed.


  • #34   12. maj 2020 Jeg synes Zoo på Fr.berg er en fantastisk Have og dyrene stortrives, det kan man se ved selvsyn, jeg vil gerne være med til at holde liv i den. Og ingen af dyrene skal aflives smiley

  • #35   12. maj 2020 Ja men, lad os lukke alle zoologiske haver og lad de sidste dyr, blive slagtet af afrikanske krybskygter.

    Halleluja.


  • #36   12. maj 2020 Nej, - de skal ikke slagtes, jeg stornyder at gå i Zoologisk have smiley

  • #37   14. maj 2020 Jeg vil også gerne være med til at støtte Den blå Planet, den er fantastisk og der skal penge i kassen, for det koster at holde det, det er en god oplevelse at se det, livet i Havene er fantastiske og vi skal passe på det smiley

    Men så synes jeg derimod at afrikanske krybskyttere skulle skydes, for derefter at efterlade dem til div. rovdyr, det kunne jeg godt gøre smiley - de er nogle svin smiley


  • #38   16. maj 2020 Jeg havde en diskussion med direktøren for zoo, Bent Jørgensen omkring isbjørnenes anlæg, Han stod tilfældigvis ved siden af mig , da jeg sagde til min veninde, at det var synd for så stort et dyr som isbjørnene at leve på så lidt plads. Han blandede sig i vores samtale, og sagde at de jo fik mad bragt hver dag og at de havde det godt. Okay vi blev bestemt ikke enige. Men skiltes med en høflig hilsen. Jeg ser så nu at der er taget hånd om mere plads til de større dyr, og mere forståelse for at animere dem til en naturlig adfærd i forhold tiil at de selv skal finde gemt mad og andre tiltag.
    At diskutere så stort og vidtløftigt et emne vil altid sætte sindene i kog. Men ret beset så har dyrene i zoo det bedre nu end førhen og det er en glæde at se at de trives meget bedre når der tages hensyn til deres behov. Og det er da en form for happy ending.


  • #39   16. maj 2020 Jetset

    Der er ikke noget bedre at dykke og se en hel anden verden. Så forstår man mere det at bevare coralrev osv....


  • #40   16. maj 2020 Jeg har givet støtte til Zoologisk have + en anden dyrepark de fik 50.kr begge to og så gerne at alle fik hjælp smiley

  • #41   16. maj 2020 Leon, at du vil være det bekendt, skal gutterne, der også får de kærlige hænder, nu tørste i stedet...? smiley smiley smiley

  • #42   16. maj 2020 Madonna M nej de skal nok få en enkelt smiley

Kommentér på:
Aflivning af dyr...

Annonce