{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
615 visninger | Oprettet:

HISTORIE {{forumTopicSubject}}


KISSER D.

VALDEMAR ATTERDAG OG MIG

Jeg har efter mit ugelange gæstevisit i julen været ramt af en sygdom som jeg kalder Atterdags sygen. Hver dag når jeg havde sat mig for at udføre nogle pligter udsatte jeg det til næste dag, og det var ret utypisk mig, som plejer at være lidt på forkant med situationen. Så jeg mente at jeg var ramt af en kongelig sygdom, der nedstammede fra Valdemar Atterdag.

Nu ville jeg jo gerne lige undersøge lidt om denne syge var smitsom og hvor længe den varede, Jeg har nemlig altid troet at det var en titel der indebar at man udsatte, pligter til næste dag.

Jeg googlede derfor min kongelige ven, for lige at få et indtryk af hvor lang en incubations tid der var, og hvornår denne slaphed ville gå over.

Her var man i gamle dage henvist til at have 24 leksikon stående i reolen, hvor det tog sin tid at finde frem til det man var nysgerrig over.

Men med et enkelt lille klik fik jeg bemeldte herre op på skærmen, og der mødte der mig en stor overraskelse. Tilnavnet Atterdag stammede slet ikke fra en slendrian, eller oversprings handlinger, nej det var på grund af at Valdemar havde skabt lys over Danmark, så der Atter blev dag altså lys over landet.

Og her havde jeg gået og tillagt ham manglende evner og troet at han var en døgnigt, Jeg må så også samtidig indrømme at min interesse mere ligger i historier som Mordet i Finderup lade, og Kong Christians heltmodige kamp i røg og damp. Der var action og spænding i de konger.

Jeg sender nu min dybtfølte undskyldning til Atterdag. Og måske er det nemesis at jeg i aftes fik udbrud af en rigtig sygdom med opkastning og mavesmerter, så jeg har sovet i 13 timer i træk, Det er bare helt fortjent når man løber med halve vinde. Så undskyld Valdemar Atterdag, jeg havde fortjent det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HISTORIE
Kommentér på:
HISTORIE

Annonce