{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Vibeke sagde nej {{forumTopicSubject}}

Vibeke går på HF VUC og nægtede at deltage i et moske besøg hvor skolelederen pointerer at man skal være tækkelig påklædt - dvs. man skal underkaste sig en ideologi som er langt fra den danske. Hun fik så en klip i sit fravær for ikke at deltage, og med en snak med skolelederen kunne hun slippe med at skrive en opgave for at slippe for klippet.

Jeg kan forstå hvis det var i Mellemøsten men det er faktisk et eksempel fra Danmark - og til en voksen uddannelse.???

Jeg forstår så ikke hvad en HF uddannelse har med moske besøg at gøre - samt opdeling af elever i køn. Noget er ravende galt oven i hovedet på den skoleleder som slet ikke har forstået problematikken at nogle ikke falder på halen over et besøg i en moske.

https://bit.ly/2mq4jcV


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vibeke sagde nej
  • #1   19. sep 2019 Vi burde stå sammen om denne episode, for det er helt ude i skoven, men vi står desværre ikke sammen, jeg tror, vi er delt i 2 lejre, faktisk sørgeligt smiley

  • #2   19. sep 2019 ja jetset

    for når man står i 2 lejre så aner man ikke hvilken vej den tipper. Jeg er enorm harm over at Vibeke får en straf for ikke at ville i moske. Hvad fanden sker der i hovederne på folk ?

    Det her har jo intet med inkludering at gøre men et spark i skridtet på folk som ikke vil deltage i et moske besøg. Hvorfor laver man timer med at muhammad lære de andre at bede til Allah, som skete på en skole.

    Ser vi at der laves ture til kirker for muslimer, ser vi ture til slagterier som slagter svin, Hva mon en muslim siger til hvis der laves ture til kirker at hun er nød til at tage sit tørklæde af fordi kirker står for åbenhed - så var skolelederen blevet banket med stokke, og hængt op i en kran.


  • #4   20. sep 2019 alis

    der står så ikke nogen steder at muslimer bestemmer, der står at en kolbøtte af en uvidende idiot burde eksporteres til Mellemøsten hvor skolelederen kan få røven på komedie...


  • #6   20. sep 2019 nu skal man ikke blande loven ind i at man ikke kan gå klædt som man vil, loven er lavet af sikkerhedsmæssige grunde pga. terror hvor det netop ikke er tilladt at skjule sit ansigt, at det så rammer muslimer, rammer jo også den alm dansker, som ikke må bære noget som skjuler ansigtet, dog undtaget hvis det er nødvendige grunde som kulde....

    Hvad man mener om påklædnings krav hellige steder kan folk jo accepterer - eller nægte at følge ved så ikke at deltage i besøg i moske.

    Og det er ikke en storm i et glas vand,men om ret og rimelighed overfor folk med en overbevisning som man træder voldsom på fordi de har en overbevisning og ikke vil bære tildækning og dermed støtte en ideologi som er helt hen i vejret.



  • #8   21. sep 2019 //citat
    ”I Mariam Moskéen har vi ikke noget påklædningskodeks, og vi får ofte besøg af gymnasieelever, der kommer, som de er. Vi har en spirituel forståelse af religion og går mere op i det indre end det ydre.
    //citat slut

    Hvorfor pointerer skolelederen tildækning?


  • #9   22. sep 2019 Jeg mener at skolen er forkert på den.

    Det har altid været naturligt at men viser respekt hvis man ønsker at besøge et religiøst sted.
    På rejser har jeg selv været nødt til at dække mig til på skuldrene og bruge et håndklæde som 'nederdel' hvis jeg ville ind og se en stor kirke.

    Men valget til at besøge disse steder skal være ens eget, og på ingen måde tvang fra en skoles side.

    Nogle tror ikke på noget, andre har måske en tro/overbevisning hvor de ikke føler det nødvendigt at besøge andre steder.

    Det skal være frivilligt om man vil eller ej.


  • #11   23. sep 2019 Annella

    Vibeke ønsker ikke at troppe op, med påklædnings krav som tildækning med tørklæde, som for mange er kvindefjensk og nedværdigende.

    De hellige steder kan fint stille krav til besøgende fint med mig - men jeg ville aldrig sætte mine ben i en moske. Vibeke mente heller ikke at det var relevant for hendes uddannelse samt at der var mødekrav - ellers er det fravær. Det er da at pisse på folk overbevisning.

    ”I Mariam Moskéen har vi ikke noget påklædningskodeks" så hvad er problemet for skolelederen?

    Rektor siger:

    - Jeg synes, at det er utroligt dårligt af skolen, at de ikke har kunnet forudse, at nogle elever måske ikke ville ønske at deltage af den ene eller den anden årsag.


Kommentér på:
Vibeke sagde nej

Annonce