{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Vincent van Gogh
  • #1   29. jun Det er sikkert historien bag billedet, der er noget særtligt - efter sigende skulle van Gogh have malet billedet på en uge, derudover var det udsynet til haven fra hans værelse på den psykiatriske klinik han opholdt sig på kort før sin død, han fastholdt på maleriet. Han har forøvrigt malet flere billeder med iris.,

• #2   29. jun Annella

ja han malede vist mere end 130 billeder i den tid på klinikken, men der er en markant i billedet har du luret den?

• #3   29. jun Mon ikke det er den hvide iris, du hentyder til? ellers ved jeg ikke, hvad det markante skulle være?

• #4   29. jun Annella

Lige nøjagtig....den hvide iris symbolisere udødelighed, den kaldes Iris germania Inmortality - måske et ønske fra van Gogh at blive udødliggjort - men det lykkedes ham ikke andet at sælge et billede. Først efter sin død er han udødligjort Det er det jeg elsker ved de gamle malere at der er symbolik i deres billeder - samme måde som den ældre musik som havde en betydning ikke bare som i dag vælter ud med intetsigende tekster.

• #5   29. jun Jeg kendte ikke historien bag billede men det er pænt smiley

• #6   30. jun Ja, jeg kan også godt lide det billede.

• #7   6. jul Dejligt udtryk det billede har. Har selv lavet flere parafraser af VG`s værker. Interessant at komme rigtigt ind bag teknik og farvevalg. Det er et natur motiv, men uanset motiv lever hans billeder, er i bevægelse, sanselige og vedkommende, intet er tilfældigt.
    Og ja interessant historie bag Polysl med den hvide iris. Prøv at lægge en finger i synsfeltet når du kigger på billedet, så den forsvinder.Det gir et helt andet billedet både symbolsk og kompositionsmæssigt. Det lever ikke uden den hvide farve/form bogtaveligt talt og oplevet.

Kommentér på:
Vincent van Gogh

x