{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vincent van Gogh
  • #2   29. jun 2019 Annella

    ja han malede vist mere end 130 billeder i den tid på klinikken, men der er en markant i billedet har du luret den?


  • #4   29. jun 2019 Annella

    Lige nøjagtig....den hvide iris symbolisere udødelighed, den kaldes Iris germania Inmortality - måske et ønske fra van Gogh at blive udødliggjort - men det lykkedes ham ikke andet at sælge et billede. Først efter sin død er han udødligjort Det er det jeg elsker ved de gamle malere at der er symbolik i deres billeder - samme måde som den ældre musik som havde en betydning ikke bare som i dag vælter ud med intetsigende tekster.


  • #5   29. jun 2019 Jeg kendte ikke historien bag billede men det er pænt smiley

  • #6   30. jun 2019 Ja, jeg kan også godt lide det billede.

  • #7   6. jul 2019 Dejligt udtryk det billede har. Har selv lavet flere parafraser af VG`s værker. Interessant at komme rigtigt ind bag teknik og farvevalg. Det er et natur motiv, men uanset motiv lever hans billeder, er i bevægelse, sanselige og vedkommende, intet er tilfældigt.
    Og ja interessant historie bag Polysl med den hvide iris. Prøv at lægge en finger i synsfeltet når du kigger på billedet, så den forsvinder.Det gir et helt andet billedet både symbolsk og kompositionsmæssigt. Det lever ikke uden den hvide farve/form bogtaveligt talt og oplevet.


Kommentér på:
Vincent van Gogh

Annonce