{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Muslimske friskoler {{forumTopicSubject}}

Dem gives der stats tilskud til, trods der undervises i ISLAM. Så er det slået fast. De vil ikke det danske samfund.

Hvorfor giver vi tilskud til den slags i DK, jeg forstår det ikke smiley smiley smiley

http://www.bt.dk/politik/skraemmende-indblik-bag-de-lukkede-doere-paa-muslimsk-friskole-vi-pisser-paa-det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muslimske friskoler
  • #1   26. jul 2017 Man kan så læse en kommentar fra en person: Vi pisser på korset. Ok? Hvis du er så dum at du ikke kan finde et lokum - det kan ikke provokerer mig for jeg tror ikke på hjerneblødninger på skrift.

  • #3   26. jul 2017 Nu har jeg fra en person hørt at de har sagt: vi pisser på korset, det kan jeg så ikke se da jeg ikke er + på bt hvor artiklerne er. Har det sin rigtighed eller er det bare propaganda?

  • #5   26. jul 2017 Undervisning i Islam kan da ikke stå i stedet for almindelige fag som på en dansk skole. Skal staten dvs. os, betale for det?

  • #7   26. jul 2017 Polysl, prøv lige at se med her, så kan det være, du forstår oplægget, du skal nok et kvarter ind i programmet. Men jeg synes ikke, det er OK, at de får statstilskud, de er jo 100% muslimsk og er slet ikke interesseret i at gå i dansk skole, tænk på, at det er 4. eller 5. generation, det er uhyggeligt, og jeg har helt ærlig ikke lyst til at støtte med 1 krone.

    Men de viser "flaget" de vil blæse på det danske samfund, hvorfor er de i Danmark ??

    https://www.dr.dk/tv/se/deadline/deadline-tv/deadline-2017-07-25


  • #9   27. jul 2017 Alle privatskoler i DK får 85% statsstøtte.

  • #10   27. jul 2017 Det er ikke særligt smart at skide i egen rede, og det er jo det de gør, de bor i dette lille land, og om de bliver behandlet grimt ved jeg ikke, men personligt har jeg aldrig selv været oppe at skændes med en indvandre/flygtning/emigrant, selvfølgelig er der altid nogle mennesker der er racister, det kan nok ikke undgås.

    Men ligefrem at hetze imod danskerne,( der trods alt har givet lidkøb på meget danskhed for at de skal føle sig velkomne,)er ikke okay.


  • #17   27. jul 2017 giersings realskole som er en privat skole havde i 60'erne undervisning i forskellige religioner - bla. Islam -

    Jeg kan sige det fordi min far var matematik lærer der i nogle år før han tiltrådte præsts gerningen.

    Mener også at folkeskolen har en ret bred undervisning i religion, så man ikke ligger sig fast i en speciel religion.

    Selv oplevede jeg at man i min tid i skolen var præget af den protestantiske i religions undervisning som jeg ikke brød mig om og senere fritaget for. fordi jeg ikke kunne forliget med dogmen som på en ensporet måde lærte unge om gud og det som pissede mig mest af var logikken som haltede som ind i helvede. At tro på en bog som er så fuld af løgn fatter man ikke, den ene selvmodsigelse efter den anden.

    Gud ragede mig en papskid og som sådan ikke skulle være en del af mit liv.


  • #20   28. jul 2017 På mit skema stod der: Kristendomskundskab, det var 1 time om ugen og det handlede kun om kristendom, i geografi lærte vi lidt om hvilke religioner de har i div. lande, men det var ikke i dybden, kun lige til orientering.

    Men DK er ikke et muslimsk land, det er et kristent land og hvad de har af gode ideer, skal på ingen måde være statsstøttet, jeg kan ikke forstå, hvordan det kan blive det smiley


  • #22   28. jul 2017 På hvilken måde, Annella - grunden er måske, fordi det var en Katolsk privatskole.

  • #24   28. jul 2017 Det lyder til at have været en god skole. Mine GULDKLUMPER valgte jeg også privatskole til, og det har jeg fået anerkendelse på, var et godt valg, der var rækkeopstilling i skolegården, morgensang og håndsoprækning i timerne ikke noget med at skrige og råbe, og lektier for, så de skolepenge var givet godt ud.

  • #25   28. jul 2017 ja privat skoler er at foretrække både med hensyn til pensum og disciplin. Forældre er gode til at møde op ved forældremøde.

    Der var også disciplin dengang jeg gik i skole - dog var der grænser for hvad jeg ville finde mig i..

    På Risinge skole havde vi en gymnastik lærer som, hed Mortensen som havde en trækugle i sin nøgle knippe som han lystigt gokkede os i hovedet når man ikke kunne klatre i reb - jeg var en splejs med spaghetti arme så jeg fik den forbandede kugle flere gange i hovedet.

    En dag var det nok og tog træsko med stålsnude på i skole og i frikvarteret så knaldede jeg Mortensen med al min kraft over skinbenet. Han humpede rundt i 14 dage og siden brugte han ikke kuglen. Men så fik jeg bank hjemme fordi skolen havde ringet om overfaldet, på trods af at jeg følte mig forkert behandlet. Men det var det hele værd.

    Folkeskoler i dag er jammerlig hvor elever har magten og ikke usædvanlig at lærere bliver overfaldet af utilpassede unger. Mange forældre magter ikke at opdrage deres yngel og kan huske en lærer som blev ringet op af en forælder om de ikke vil opdrage lidt på knægten for det magtede de ikke. Hallo - skolen skal ikke opdrage men undervise.


  • #26   28. jul 2017 Jeg er helt enig i, at det er forældrenes ansvar at opdrage deres børn. Og rigtigt, de forældre der vælger en Privatskole, er der 100% opbakning, for vi er alle enige om, at vores børn skal lære noget og at ingen tager skade af disciplin.

    Men vi skal ikke tilbage til spanskrøret og er der den fornødne disciplin, så behøves ingen vold, men Privatskolen har så en fordel, er der elever, der ikke kan indordne sig under disciplinen, bliver de bedt om at forlade skolen. I Folkeskolen skal der jo være plads til alle uanset om nogle elever splitter hele undervisning og ødelægger det for de andre elever, katastrofalt smiley smiley smiley


  • #27   28. jul 2017 ja jetset

    Det er så den forstærkede resultat at man sammenlægger specialklasser med alm klasser - så har man balladen. Et sted var det faktisk hjælp fra de dygtige i klassen til dem fra special klasser - som jeg finder som udnyttelse for der var sat penge af til ekstra hjælp men de penge har kommuner kanaliseret over til andre ting på trods af at de var øremærkede - hvordan det så kan lade sig gøre ved jeg ikke, men det lyder da som en strafbar handling.


  • #28   28. jul 2017 Ja, men husk nu - Folkeskolen står for, at vi alle sammen skal være lige "kloge" - de graver deres egen grav, alle er altså ikke lige "kloge" og heldigvis for det, ingen bliver bremset i Privatskoler, der for eleverne lov til at udvikle sig og dem, som vil lære meget, for lov til at lære meget.

  • #30   28. jul 2017 Jeg vil gerne tro, at det er blevet sådan, og det er også derfor jeg mener, at Folkeskolen graver deres egen grav. Selvfølgelig skal lærerne også træde i karakter, når det handler om lærerdom og ro i klasserne, det kan ikke være forældrene, men forældrene kan starte med at fortælle, hvad der er god opførsel, det sker desværre ikke i så mange hjem i dag er mit indtryk.

    Men jeg har også betalt for mange arrangementer i den Privatskole, jeg valgte, men vi kan så huske fra vores egen tid i Folkeskolen, der var der weekend tur og lejerskole i de større klasser og andre udflugter, jeg tror ikke mine forældre har betalt af egen lomme for det, men sådan er det så ikke mere, kan jeg forstå.


  • #32   28. jul 2017 Det kan jeg godt forstå, Claus, det havde jeg også blevet. Men lærerne må jo heller ingen ting, forældrene (nogle) vil absolut ikke have, at deres børn bliver irettesat, men magte at opdrage dem selv, kan de heller ikke. Jeg kan godt frygte for mine børnebørn, når jeg forhåbentlig engang får sådanne nogen, hvor er det ikke nemt, jeg ved godt, at det aldrig har været helt nemt, men jeg vil påstå, at det er blevet sværere og jeg synes det er synd for vores børn, de er vores kostbareste ressource smiley

  • #34   28. jul 2017 Jeg mener forøvrigt, at det burde være kutyme at der var skemalagt mindst 1 time om ugen med Emma Gad og andet disciplin herunder respekt og glosen undskyld for den er også gået i glemmebogen - det er kun ganske få, der har bevaret respekten for andre mennesker og andre menneskers ting herunder også ordensmagten .....

    Og så kunne der passende også indføres, hvornår det ikke er hensigtsmæssigt at SMS'se smiley


  • #36   28. jul 2017 Claus

    Det har jeg flere eksempler på i Kvickly med barnevogne som parkeres så vi andre ikke kan få mælk eller andet på køl - det er som om at hjernen er blæst ud da de skød barnet ud. Men man tør jo ikke flytte barnevognen for så bliver man bare udråbt som pædofil eller kidnapper, og gør man konen opmærksom på at der er andre tilstede så kigger de på en som om man er åndssvag.



  • #38   29. jul 2017 #8
    anella, det er jo ok med indsigt i flere religioner, men jeg tvivler på at muslimske skoler prioriterer alle på lige fod, og måske også underviser mest i Islam på bekostning af demokrati fag og vestens kultur.


  • #40   29. jul 2017 Annella, du kan gå op i #7, der er der bl.a. en dansk lærer, der udtaler sig lidt om forholdene i den Muslimske friskole.

  • #41   29. jul 2017 #40
    ja anella, der er mange lignende tilfælde på google, hvis du interesserer dig for emnet.


  • #42   2. aug 2017 Det er også på tide, det er som private muslimske friskoler som Moskéer der opfordrer til drab, de vil OS bare ikke smiley smiley smiley smiley smiley

    http://www.bt.dk/nyheder/undgaa-at-vaere-bloedsoeden


  • #44   2. aug 2017 Ja, men der er meget stor forskel på disse nævnte skoler, kan være de bliver indoktrineret med religion, men det er ikke noget det danske samfund mærker til, og mon ikke også de har danske lærer, hvor vi aldrig har hørt kritik og misbrug, jeg har ihvertfald ikke.

Kommentér på:
Muslimske friskoler

Annonce