{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

Religiøs mindretal {{forumTopicSubject}}

Nu får vi tudet ørerne fulde af 72 jomfruer som islamister får i gave når de nakker infidelle. Det kan biblen ikke hamle op med - andet et som skrevet paradis hvor man danser rundt hele dagen og alt er så godt at man får kvalme.

Ifølge religiøse så er det en limbus tid uden krav, uden udvikling uden noget som helst - for mig lyder det som et evigt tomrum.

Er det værd at søge>?

Buddhisme er mere interessant da det i følge munke en rejse i at udvikle sig selv, kende sig selv og sine forcer for hvad man den næste dag kan gøre.

Det påstås at alle finder en gud når du ligger på det yderste og græder og trygler - jeg gør fandme ikke - jeg kan ikke afvise en gud og de kan ikke bevise en gud. Så modsætninger mødes hvor der faktisk står 1-1.

går man i dybden og begynder at filosofere over intet kommer af intet så kan man begynde at skrive: hvem skabte gud, hvem skabte den gud som skabte den første gud. Det er en tankegang som kan sende en på den lukkede - det er også derfor at troen kom fordi alt udenom kan ikke forklares. Men kan man ikke være fløjtende ligeglad - jo - for mig er det ligegyldigt for jeg har den devise de ting jeg kan gøre bruger jeg tid på alt andet gider jeg ikke.

Allerede som 7 årig satte jeg spørgsmåls tegn til den kristne tro, til rædsel for familie på vestkysten som jeg har gjort stor grin af med at kalde dem hyklere fordi de var meget bibeltro og var med i afholds foreninger og når de kom hjem fra møderne >Søndag så høvlede de kirsebær vin ned.

Min far var præst i en overgang og vi havde en del diskus omkring biblen hvor jeg kunne finde de værste huller som ikke han kunne forklare - han blev sur. Og hele tiden den her - man må tro- jeg kan ikke tro på den slags, jeg er mere til fysik, matematik ting som kan bevises og er en konstant.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Religiøs mindretal
  • #1   24. mar 2017 Gad vide hvordan kvinderne har det i det Paradis, bliver de også stenet der og forbudt at lære noget?????? smiley smiley smiley

  • #2   24. mar 2017 ja men det er på en gode måde smiley

  • #4   24. mar 2017 Jeg har også den dybeste respekt for danske præster og deres mange forskellige jobs, det er den kandidatuddannelse, der tager længst tid, udover kandidatgraden skal de efterfølgende på præsteseminar og efterfølgende igen, skal de ordineres før de kan kalde sig præst.

    Jeg kunne ikke forestille mig en verden uden religion og aldrig er der blevet debatteret så meget religion som d.d., men lande, hvor der er mere end en religion skaber splid og hvad gør vi ved det ??


  • #5   24. mar 2017 Der er INTET efter døden... Man skal bare glæde sig til at få fred.. 😏👍

  • #6   24. mar 2017 Det har du prøvet, Fister smiley smiley smiley

  • #7   24. mar 2017 Polysi.
    Det påstås at alle finder en gud når du ligger på det yderste og græder og trygler - jeg gør fandme ikke - jeg kan ikke afvise en gud og de kan ikke bevise en gud. Så modsætninger mødes hvor der faktisk står 1-1.
    Nu ligger du jo ikke der så det kan du jo bare påstå uden omkostninger. smiley


  • #8   24. mar 2017 Min logiske sans siger mig at det er sådan, Jetset... smiley

  • #9   24. mar 2017 OK Fister - jeg kender heller ikke nogen, som er kommet tilbage og fortalt mig om oplevelsen smiley

  • #10   25. mar 2017 Nu er deret par ting man skal hzve sig for øje både når det drejer sig om kristendom og islam.
    Tiden og samfundet er afgørende.
    Ny Testamente er en samling skrifter som er belvet udvalgt ud fra "kirkepolitik" - det er slet ikke fyldestgørende. Kun 4 evangelier er medtaget ud af en mængde andre og vel at mærke kun ud fra den da herskende samfundsorden hvor kvinder ikke havde en fremtrædende plads - det er ikke i overensstemmelse med overleveringen og fortier en masse - "Mariaevangeliet" f.eks. - det var for ubekvemt for datidens mandsdominerede samfund og dewrtil kommer at man optog Paulus som nærmest en profet - en mand som var domineret af græsk kultur med vægt på mandens dominans og askese som ønskværdig.
    "Kvinden skal tie i forsamlinger" - vrøvl hvis man ser på de oprindelige kirkessamfund, men det har taget 1.000 år før kvindelige præster blev en mulighed og kun i de mest "liberale kirkesamfund".
    Ligeledes blev det særdeles vigtigt at paven fik "Himmeriges nøgler" for det var MAGT med stort. Således kunne han love korsridderne fuld tilgivelse hvis de faldt i kamp mod de vantro uanset hvor store syndere de ellers havde været - det svarer vel ret godt til den med de 72 jomfruer muslimerne lover "martyrer".
    Noget tilsvarende gælder Islam.
    Koranen prædiker som Evangelierne at man ikke må slå ihjel, men det undtages af senere kirkepolitikere naturligvis hvis det sker i troens regi.
    Er vi kristne så blevet klogere/mere moderne end muslimerne?
    Næh desværre.
    Der er stadigt præster der velsigner våbnene nårdet gælder en fjende og specielt når det drejer sig om muslimer - vi er ikke blevet spor bedre/klogere end i tidlig middelalder og heller ikke når det gælder kvinders ligestilling - nåh ja, her i DK bryster vi os jo ad hvor tolerante vi er i den retning, men det stikker nu ikke dybere end til pengepungen.
    For begge religioner gælder det at vi må søge tilbage til rødderne, hvilket for kristendommen betyder de 4 evangelier - for islam Koranen, men min tro på at det sker er minimal, for dertil er "magten" for attråværdig.
    Mht. "liv efter døden" så afventer jeg roligt.
    Jeg erfarer det jo når jeg dør - er der ikke noget så opdager leg det jo ikke - er der noget så er det vel et spørgsmål om at have opført sig rimeligt her i livet.


  • #11   25. mar 2017 Jeg har sendt din skrift til analyse, for jeg forstår den ikke EWS, men hvis du synes, der ikke er forskel på disse 2 religioner, hvorfor har vi så så mange sammenstød ??

  • #12   25. mar 2017 Hvis det er mig du tænker på så giver det vel sig selv. Hvis det er os og muslimerne så er det jo netop hvad jeg påpeger. "Kirkemændene" VIL ikke have en fredelig omgangstone.
    Iøvrigt skrev du vist et sted at hvor der var 2 religioner i et samfund så gav det had.
    Det er helt forkert. I dette land hzr vi mznge religioner og de lever udmærket sammen, det er kun hetzen mod "de andre" ser udløser stridighederne og der er begge parter lige gode/onde.
    Antimuslimerne prædiker had til alt muslimsk og rabiate muslimer gør det samme - del og hersk er mantraet og ingen af parterne er indstillet på fredelig sameksistens for det vil svække deres magtposition.


  • #13   25. mar 2017 Jeg synes slet ikke det er så enkelt, som du påpeger. Du kan på ingen måde stille kristendommen og islam op på den måde, som du gør. Alle er velkommen i den danske folkekirke, er alle velkommen i en Moské ??

  • Jacob A
    Jacob A Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
    #14   31. mar 2017 man kan ikke sammenligne nogle religioner med islam...
    Det er bare en lorte tro til de skide aber der ikke fatter det århundrede vi lever i...


  • #15   31. mar 2017 Jeg mener heller ikke, at vi kan sammenligne en Lovreligion med noget, men nogen vil så gerne have, at vi skal ligne hinanden alle sammen, har jeg aldrig haft forståelse af.

  • #16   31. mar 2017 næ...enig ---ingen gider være lige dumme

  • #18   31. mar 2017 Ole S

    //citat
    Det værste ved tro er ikke de troende, men alle dem der vil fortælle, at de ikke skal tro

    //citat slut

    Hvornår har ikke troende lavet terror? Afgjort at ikke troende er meget aktive overfor dem som er troende som elsker at dyrke terror. Ingen normal menneske er enig i at dyrke terror og alligevel skal man her dyrke sproget for det er jo nogle stakkels mennesker som er kommet langt fra dydens vej og har helt glemt strikke klubben som hedder ret og vrang.


  • Jacob A
    Jacob A Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
    #19   31. mar 2017 Der er kun snart en ting tilbage...
    selvtægt...
    En af vore for to af deres


  • Jacob A
    Jacob A Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
    #21   31. mar 2017 Islam og koranen er kun for gede knepper...
    Det er sku en grund til de godt må kneppe dyr og mænd...
    selv en våd karklud er mere intelligent end de er


  • #22   31. mar 2017 Ole jeg snakker ikke om din omgangskreds men om at ikke troende ikke begår terror.

    Jeg har ikke tid til at remse alle religioner og what ever - men fakta er at troen i mange tilfælde bruges af folk med en ideologi om hvordan de gerne ser verden.


  • #24   31. mar 2017 ETA er noget lokalt i Spanien som kæmper for selvstændighed, så det er ikke i min optik terror. men nu blander du det jo sammen for jeg er sikker på at flere i EYA var katolikker.

    ETA har ikke brugt deres religion som grundlag men udelukkende som en frihedskamp som vi skal blande uden om troende versa ikke troende.


Kommentér på:
Religiøs mindretal

Annonce