{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
542 visninger | Oprettet:

Danefæ {{forumTopicSubject}}

Nu klager nationalmuseet over de slet ikke kan efterkomme alle de henvendelser med ting for at klarlægge om det er danefæ eller ej.

Hvis i fandt guld og sølv smykker/mønter eller andet af ædelmetal - ville i henvende jer til national museet?

For mit vedkommende ville jeg ikke men bare beholde det for dusøren er jo latterlig og svare slet ikke til værdien.

Man kan læse at godtgørelsen kun svare til 1-2 procent at handelsværdien så jeg gider da ikke blive til grin da national museet kun har et meget lille budget på 400.000 og med de stigende fund bland andet fordi der bliver flere og flere med metal detektorer.

Så fandt jeg en stor guldskat så røg dem på nettet til ren salg og omsmeltning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Danefæ
  • #1   19. jul 2016 Tja polysi.
    Så meget for loven?

• #3   19. jul 2016 erik

tja...så må de lave loven om så den er mere retfærdig.

• #4   21. jul 2016 Ja jeg vil aflevere danefæ.

Penge betyder nu heller ikke det store for mig. Er ikke så grådig som nogle af jer. smiley

Finder du det 3 guldhorn så skal du nok få mere i dusør end guldprisen er på. Hvis du behandler det korrekt.

Syntes også det vil være synd at smelte det om. Nu er det nok heller ikke lige så let at sælge så mange kg omsmeltet guld på nettet. Kunne da godt være man fik en opringning fra politiet der vil ha beviser på hvor det kommer fra. smiley

• #5   21. jul 2016 jeg kan huske som dreng jeg fandt noget som lignede et stenøkse hovedet - faktisk ret flot eksemplar som de også sagde på møntergården i Odense hvor jeg fik den verificeret. Jeg måtte godt beholde den men de spurgte om jeg vil aflevere den. nix - den bliver jo alligevel ikke udstillet med bare smidt i en kasse og så er den glemt. Jeg har den liggende i vindue karmen i køkkenet og nyder den hver dag.

profilbillede
  • #6   23. jul 2016 Jeg ville nok aflevere det, har heller ingen kriminelle forbindelser der kan omsætte det.

• #7   23. jul 2016 man behøver ingen kriminelle forbindelser bare en lille smut til et andet land og så sælge det der.

Kommentér på:
Danefæ

Annonce