{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Moskéer bag sløret {{forumTopicSubject}}

Se den - og lad os få en saglig debat:

Dansk dokumentar
I tre programmer undersøger TV 2 Dokumentar, hvordan religiøse ledere i otte moskeer i Danmark rådgiver, når de skal vejlede muslimer om spørgsmål, som har betydning for integrationen. I det første program møder vi nogle af de unge, der har måttet flygte til Danmarks bedst beskyttede krisecenter, RED, fra deres familie, som synes, at de unge var blevet ?for danske?. TV 2 Dokumentar sender et ungt par undercover i Gellerupparken ved Aarhus for i tre måneder at leve som Fatma og Muhammed, der lige er ankommet til Danmark. De besøger moskeen på Grimhøjvej for med skjult kamera at dokumentere, hvad der bliver sagt i moskeen.

Kl 20:50

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Moskéer bag sløret
  • #1   1. mar 2016 Ja jeg skal ihvertfald se den udsendelse, så kan vi snakkes ved om den bagefter.

• #2   1. mar 2016 Jeg skal også se den om SA på dr2 nu kl 20 smiley

• #3   1. mar 2016 Den skal ses, det var også oppe i tv2 nyhederne kl, 19.00 hvor man spurgte en Imam samme spørgsmål som en kvinde i Moskeen og de var direkte modsatte.

Imamen påstod det hele var konstrueret, men man kan ikke løbe fra de skjulte optagelser men blev henlagt til at spørgsmålene blev besvaret ud fra et Mellemøstlig synspunkt og vurdering....

• #4   1. mar 2016 Ejjjj, jeg ser det først nu, håber på en genudsendelse.

• #5   1. mar 2016 markgreven

Det er jeg ret sikker på...ellers kan ud se den på tv2.dk tror jeg - måske i deres arkiv senere.

• #6   1. mar 2016 Mon der stadig er nogle naivister tilbage efter at have set denne udsendelse.
    Jeg kan blive dårlig over at dette parallel samfund får lov til at bryde alle danske love og skaber angst og frygt blandt muslimer som ikke tør andet end at stikke eller fastholde den Sharia lov imamerne prædiker. For der er åbenbart mange der gerne vil integreres. Stakkels unge mennesker der må flygte fra fanatiske forældre,. De sætter deres tro højere end kærligheden til deres egne børn.
    Jeg håber at der kommer en eller anden form for straf for at slå børnene.

• #7   1. mar 2016 kisser

Svært for de bliver netop belært om hvordan de kan tæve deres børn uden det kan ses.

• #8   2. mar 2016 Alan, der kommer 2 mere og jeg vil tro denne her bliver genudsendt og at du også kan finde den på nettet.

• #9   2. mar 2016 Det er nu meget godt at få bekræftet sine bange anelser, ingen kan modargumentere for en "flue" på væggen. Det er slet ikke overraskende, hvad der foregår bag sløret og disse imamer hører kort og godt ikke til i Danmark, de modvirker integrationen istedet for at medvirke til integrationen.

Det er kvinde undertrykkende og voldelige befalinger de prædiker samt vold på børn, skal vi i Danmark være vidende til det ?? - jeg mener disse Moskéer bør jævnes med jorden og disse imaner bør udvises for bestandigt.

Det er også til eftertanke, at landets krisecentre er fyldt op med indvandrekvinder, de repræsentere største delen af belægningerne, flygter fra deres voldelige mænd og familie - det er kvinder, der bl.a. gerne vil integreres i det danske samfund, men de må ikke blive for danske, så ydes der fysisk og psykisk vold. FØJ !!

• #10   2. mar 2016 ja føj da, det er forfærdeligt at høre på den middelalderlige messen (råben) fra imamen.
    Nu har de så travlt med at bort forklare udsendelsen, Ak ja hvor patetisk. En professor påstår nu at det kun er ca 8 imamer i Danmark der prædiker på denne måde. Ja ja og vi skulle så være så dumme at tro på det. smiley smiley smiley smiley smiley

• #11   2. mar 2016 Der er en meget interessant chat her, hvor også nogle prøve at nedtone det, vi fik syn for sagen for - men det er meget svært for nogen, at for syn for sandheden smiley

http://nyheder.tv2.dk/2016-03-01-livechat-stil-et-spoergsmaal-om-moskeerne-bag-sloeret

• #12   2. mar 2016 Der er intet nyt 'bag sløret', alle ved det foregår, og har gjort det i årevis.

Man ved også at almindelige moderate muslimer tager afstand fra denne måde at prædike/opdrage på.

Men VI tillader det!

Kvinder kan nægte et arbejde hvis der er mænd tilstede, intet sker, ingen konsekvenser!
    Kvinder kan nægte arbejde fordi deres mand siger de ikke må. De står ikke til rådighed for arbejdsmarkedet, og skal derfor fratages deres kontanthjælp. Men det sker heller ikke!
    Mon ikke familien ville være nødt til at ændre holdning, hvis de bliver truet på pengepungen?

Børn bliver sendt væk til genopdragelse i hjemlande. Ofte reagerer hverken skole eller kommune på at de er væk i lange perioder, endda år.

Berøringsangsten er for stor overfor disse mennesker.

Angsten for at blive kaldt racist, diskriminerende, religions-forfølger, kultur-hader, osv., burde ikke afholde kommuner fra at udøve den samme konsekvens som andre får at føle.

• #13   2. mar 2016 HØRT ! - Cris #12 - pengepungen og udvisning af hele slægten er et godt virkemiddel, jeg synes det er på tide, den bliver taget i brug. De kunne starte med at lukke alle disse "Tugthuse" og smide Imamer ud, de hører ikke til i Danmark.

• #14   2. mar 2016 Jeps!

Men vores lovgivning tillader det ikke. På en måde, synes jeg det er okay, for jeg går ind for religionsfrihed og ytringsfrihed. De 'få' tosser skal ikke ha' lov til at påvirke, eller ændre vores lovgivning, for det vil kun nærre deres opfattelse og synspunkt om at de er 'martyrer' i en vantro verden, og det vil give dem mere 'vind i sejlene'.

Men vi kan 'ramme' dem, ved at gøre brug af love og regler der er tilstede, og som bare skal effektureres med hård hånd, og konsekvens.

• #16   2. mar 2016 Denise, den lov som du mener man skal indføre er jo allerede tilstede. Problemet er at man ikke bruger den! Netop grundet en skæv berøringsangst.

Nej, grundloven er god. Det er Menneskerettighedsloven, som vi følger, der bør omskrives

Det er dén, som giver alle de rettigheder til fx. kriminelle.

• #18   2. mar 2016 Denise. Rent faktisk blander du ikke 2 love sammen.

Vi har love der forbyder både opfordring til vold, og naturligvis vold mod andre, og børn.

Men Menneskerettighedsloven, giver så meget rum, at det er mere lovovertræderen der har rettigheder, istedet for ofret.

• #20   2. mar 2016 Hæ ja. Så kort kan man sige det. smiley Ville ønske det var så nemt!

• #21   2. mar 2016 Jeg har selv overtrådt loven, da jeg gav en flad til en knægt på omkring 11-12 år.
    Har jeg fortrydt. Nej. Ville jeg under samme omstændigheder gøre det igen. JA.

Det er nogle år tilbage.

• #23   2. mar 2016 Da jeg arbejdede på fritidshjemmet skete der følgende nede på legepladsen; Jeg gik i mine egne tanker og fik pludselig et spark i ryggen, jeg vender mig om i affekt og giver ungen en på skrinet.
    Jeg forklarer situationen for moren, og der er ingen problemer, men ungen sparkede mig aldrig mere.

• #24   2. mar 2016 Ja jeg kan heller ikke sige mig fri, det var også en refleks, jeg skulle give min søn på 3 år sko på , han stod under min overarm, og den må have set blød og lækker ud for han bed mig i det bløde stykke på inderarmen. Det skar lige op i hjernen, så ondt gjorde det, som en afværger mekanisme langede jeg ham en oven i hovedet, lige så meget for at stoppe ham. smiley man må vel forsvare sig ik. smiley

• #25   3. mar 2016 I aften på TV2 kl 20 andet afsnit:

Dansk dokumentar
    I det andet program, hvor TV 2 Dokumentar undersøger, hvordan religiøse ledere rådgiver om spørgsmål, der har betydning for integrationen, følger vi igen det unge par, Fatma og Mohammed, der er gået undercover i det muslimske miljø. I dette program undersøger TV 2 Dokumentar, hvordan der bliver rådgivet i spørgsmål, der vedrører kvinderettigheder og ligestilling. Fatma opsøger imamer i moskeen på Grimhøjvej og i Fredens Moske i Aarhus for bl.a. at få råd om, hvordan man skal forholde sig i et ægteskab med problemer. Fatma får også adgang til et somalisk miljø, hvor børn og unge undervises i koranskole mange timer hver weekend.

Der er nok heller ikke noget overraskende i den, jeg synes det er godt, at det kommer frem i rampelyset, så denne spedalskhed kan bremses og gøre livet tåleligt for muslimske kvinder og børn, der gerne vil det danske samfund.

PS - jeg kan desværre se, at der kører en parallel tråd her. Det er ikke tilladt at oprette parallel tråde smiley

• #27   4. mar 2016 Ja, og i Koranskolerne får børnene at vide, at de skal holde sig langt fra danskerne.

• #29   4. mar 2016 Ja, det er forfærdeligt, så onde vi er her oppe i Sne-Hvide-Land, vi må tage os sammen, ja vi må smiley

Men det er alvorligt nok smiley

• #31   4. mar 2016 Jada - jeg er sadist, vil du have nogen pisk smiley

• #32   4. mar 2016 I altså nu smider jeg lige en påstand ud i forum, Fedtegreven minder meget om Rasse rask, det skulle ikke være tilfældet at vi har fået ham tilbage, den ironi er svær at tage fejl af, ellers må det være hans klon. smiley smiley

• #34   4. mar 2016 Og det bliver altså på Torvet smiley

• #36   4. mar 2016 Så må du hilse din kære kone og sige, det har hun altså ikke, kvinder skal bare tage buka på og holde kæft smiley

• #37   4. mar 2016 Jeps - og så deler vi i porten smiley smiley smiley

• #38   4. mar 2016 Javel, men kan i ikke lige sætte tid og sted på, så kommer jeg og observerer denne offentlige begivenhed, Hvad koster biletterne. smiley smiley smiley

• #39   4. mar 2016 Vi skal nok hænge plakater rundt i div. lygtepæle og så må vi lige finde ud af billetprisen, alt efter hvor mange piskeslag smiley smiley smiley

• #41   4. mar 2016 Nej, det er sq nok med piskeslag smiley smiley smiley

• #42   4. mar 2016 Okay bare i lægger det på youtube så vi kan overvære denne begivenhed. smiley smiley smiley

• #43   4. mar 2016 Yes, ingen skjulte dagsorden her smiley smiley smiley

• #45   5. mar 2016 Ja, men nu kommer foråret - så er der nok mere motion på programmet i og med de lyse aftener, så må vi finde løbeskoene frem og vandflasken - så ryger der nok et par kilo i udåndingen smiley smiley

Kommentér på:
Moskéer bag sløret

Annonce