{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

TILLYKKE til DR!!! {{forumTopicSubject}}

Så blev DR 90 år, og jeg vil da gerne råbe et stort TILLYKKE!

Men det er så ikke uden malurt i bægeret.

Lad mig starte med nostalgien, jeg er en årgang 1959, og som barn var det DR og SV1 der kunne ses, og intet andet!!!

DR TV gik i seng ved 22 tiden, lørdag var den måske 23.

I skolen og på arbejdspladser kunne man snakke om hvad man havde set, for der var jo ikke så meget at se, modsat i dag hvor vi har 100 kanaler eller mere, og det er svært at finde to mennesker på en arbejdsplads der har set det samme, medmindre der har været landskamp.

Fællesskabet er gået fløjten, nogen skal se Robinson, andre "Jeg er en celebrity" etc.... Vi er helt alene.....
- Så du nyheder?
- Hvorhenne?

Vejrudsigten er 5 grader varmere på tv2 end på DR, men til gengæld blæser det mere på DR1.

Fuck mig i røven....

Jeg var teenager da natradioen blev indført..... Det ville sige, at DR program 3 som var længe oppe, udvidede sendefladen fra kl. 24 til 02, derefter var det over på Sverige.

Midt i sådan en natradio lød der et brag.

Hovsa sagde manden der sad og vendte plader på Rosenørns Allé, hvad var det?

Det var Soya kage fabrikken der var sprunget i luften. - Mit rullegardin sprang op, og i Istedgade flød det med glasskår..... Den nat, holdt DR3 længe åbent!!!!

Jeg sovser rundt i det, men synes det hele er meget trist, vi rager hinanden en bønne i dag, ganske enkelt fordi vi ikke er de samme steder. - Vi ved der er krig i Syrien, det kan vi ikke undgå at vide, jeg bliver ringet op om at give penge til vandingsanlæg dernede..... STOP!!!!

Vi ved nogle ting tilfælles, men hold da op, vi bliver dummere og dummere, fordi vores viden spredes som en luders slidte skamlæber.

Sparring?

Ikke i dagligdagen, kun professionelt!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TILLYKKE til DR!!!
  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #1   1. apr 2015 Cool story bro.

    Det er dog kun de 'ældre' der synes der er et 'problem' med de unge.


  • #2   1. apr 2015 House.

    Jeg har også været ung engang, jeg har programeret i BASIC på Ian Sinclairs Spectrum. - Jeg har endog indlagt spil i disse i dag museums blade.

    Jeg har ikke noget problem med de unge, jeg synes de er søde og dejlige.... Virkelig!!!!

    Men jeg er bekymret for dem!!!

    FB og Twitter, er ikke livet, de finder ud af det en dag, men så er der spildt mange år.


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #3   1. apr 2015 For mange er det, desværre.

    Det jeg bare mener er, at jeres forældre sikkert også synes i gjorde mange mærkelige ting osv osv.
    Min generation (er 19) skal nok klarer sig. Det er fordi man ofte hører om de teenagetøser på 15-20 år der ikke har andet i hovedet end at drikke og sidde på Facebook på mobilen. Vi er altså mange der har et liv udover det. Jeg sidder også altid med min mobil, men er aldrig på Facebook eller andre diverse medier. Jeg læser omkring ting interesserer mig, som fx videnskab, psykologi og meget andet.


  • #4   1. apr 2015 House.

    Det er ikke min viden fra de glade BASIC dage, der bekymrer mig om end spiren blev lagt dër!

    Jeg sidder tit i bus 33 om morgenen, skifter på Rådhuspladsen, og vi snakker 7.30...... Mere end 50% sidder ned "mobilen" i hånden.... Det er sygt!!!

    Jeg var med i de glade dage, jeg var med da der var noget der xl81, en kg!!! Commodore 64, Spectrum 16, 48, viccen..... Commodore 128, Amigaen, den udviede Amiga der kunne tage 1mg.

    Fantastisk grafik på 500 mg, og hvad kan du i dag med 500 mg? - Tage et billede af din pik i halv størrelse?

    Selvfølgelig har du er liv, men as på det min ven.


  • #5   1. apr 2015 Mg har vist noget med mine piller at gøre, det er mb.

  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #6   1. apr 2015 Mener bare at det ikke er en dårlig ting. Vil give dig ret at mange idioter sidder på Facebook dagen lang og stener ned i mobilen, men det at sidde med mobilen i sig selv, er ikke en dårlig ting. Sådan har det bare udviklet sig. Vi er en ny generation og det er sådan vi lever.

  • #7   1. apr 2015 House.

    Det gør i, og det er det der bekymrer mig.
    ¨
    I stener totalt fast i Jeres lort.....

    Ofte sætter jeg mig på et sæde i en bus, og ofte sætter der sig en smuk pige/kvinde ved siden af mig.. - Bussen er næsten tom..... Yehaaaa, jeg har scoret....

    Så tager hun mobilen frem, hun aner ikke hvor hun er, hvor er det fedt......


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #9   2. apr 2015 Problemet er bare at du generalisere for meget. Der er 3 typer. Dem der aldrig sidder med mobilen, idioterne der sidder på sociale medier hver gang de får chancen og så dem der laver andre ting på mobilen, som fx at læse ting der gavner sig.

    Men så har man altid Google maps hvis man lige er i tvivl om hvor man befinder sig smiley


  • #10   2. apr 2015 House.

    Næh, problemet er, at folk er blevet asociale. - Der er ingen der snakker sammen mere i bussen eller toget, cyberspace har taget over.

    Så med mindre du får hjertestop og triller om i midtergangen eller kaster op i hele rummet, kan du te dig som du har lyst, der er ingen der lægger mærke til det.


  • #11   2. apr 2015 Det er nemlig rigtig, Alan, men på FB kan du få 4.789 venner i løbet af meget kort tid, aahhaaaa, hvilke venner smiley

  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #12   2. apr 2015 Igen generaliserer du.

    Men så igen, hvad er problemet med at være 'asocial'. Du er jo ikke fordi man ikke kan hilse på andre mennesker i bussen eller tog. Det gør jeg da selv. Men gider snakke med hende den gamle dame, fordi jeg tilfældigvis sidder ved siden af hende eller giver hende en plads. Det er ligegyldig envejskommunikation, hvor at hun fortæller om sit liv eller hvor hun skal hen nu og jeg nikker, smiler og prøver at hentyde til jeg gerne vil hører det musik jeg hører, mens jeg kigger og af vinduet og tænker eller læser diverse interesser (ikke Facebook, Instagram, Ask, Snapchat osv).

    Jeg slapper af (i modsætning til mange andre unge) når jeg sidder i bussen. Jeg passer mig selv og har tid til at tjekke aktiekurser, læse nyheder eller som sagt tidligere, læse noget der interesserer mig. Hvis der kom en ældre herre (eller dame) eller i det hele taget bare en person, som bringer noget interessant på bane, ville man da glædeligt snakke, men man gider altså ikke at hører en hel livshistorie, da det ikke kunne interesserer mig mindre.


  • #13   2. apr 2015 House.

    Du ville gerne snakke, såfremt der var nogen der havde noget at fortælle dig.

    Det er det du siger, ik´?

    Men hvem Fanden vil vove at fortælle dig noget, når du sidder med lytte bøffer på, og befinder dig i en helt anden verden?

    Men selvfølgelig, vi lever i 2015, og ikke i 1995, og jeg kan i hvert tilfælde godt mærke forskellen på folks sociale adfærd, og den er negativ så det basker!!!!


  • #14   2. apr 2015 Jeg skal lige rette mig selv, fordi, jeg tror ikke folk er blevet dårligere mennesker, måske tværtimod, men de er blevet så fucking indadvendte så det skriger til himlen.

  • #15   2. apr 2015 Jeg skal også rette xl81 til zx81, det er flueknepperi, men som kanin må jeg gøre det.

    1 kb, det er vist det jeg har tilbage i hjernen nu, men jeg kan stadig se farver. smiley


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #16   2. apr 2015 Indadvendt, betyder at det "dræner dig for energi" at være sammen med mennesker og det er en tabu for unge i dag. De bare ikke interesseret i at snakke med mennesker de ikke kender.

    Men tro mig, når jeg siger at gamle damer ikke fanger det at have et headset på, som et tegn for man ikke vil snakke. Hvis de vil af med deres livshistorie, så skal de nok komme det.


  • #17   2. apr 2015 House.

    Jeg kender godt typen som vil fortælle mig hele deres livshistorie i bussen, det er som regel mennesker jeg helst er fri for. - Mange af dem er psykiatriske tilfælde.

    Men jeg snakker om såkaldte "normale" mennesker.

    Nej jeg forventer ikke at en 20 årig kvinde, vil snakke med mig, men var muligheden 10 % i 1995 er den 0,0001% i dag, sådan cirka, det kan du da ikke komme uden om.


  • #24   2. apr 2015 Hvad vrøvler Henrik egentlig om?

    Har han allerede tømt snapseflasken inden påskefrokosten?


  • #26   2. apr 2015 Rasmus.

    Nu må vi være søde, Henrik er ikke rask, han har en skade i hovedet.


  • #28   2. apr 2015 Henrik.

    Præcis, og pædagogerne her skal jo pleje utilpassede børn som dig.

    Er det tid til bleskift?


  • #30   2. apr 2015 Henrik.

    Det er her du skal ind!!!

    voksenbaby.dk


  • #31   2. apr 2015 Henrik.

    Bortset fra det, så dækker jeg mig ikke ind under noget falsk.

    Jeg hedder Alan Bay, fylder 56 på tirsdag, (om Gud vil), MIT Alias er markgreven, og det har det været på de sociale medier i mere end 10 år, således kender folk mig.

    At du ikke er tør bag ørene endnu, når det drejer sig om sociale medier, rager mig langsomt.


  • #33   2. apr 2015 Åh, du mener at Henrik har et Ødipus kompleks....

    Ja.... Det er hårdt at skulle drømme om at bolle sin egen mor.

    Lad os tilgive Henrik, som må være dybt ulykkelig.


  • #35   2. apr 2015 Drenge, kan I ikke styre jer , nu har I vækket indremissionærerne her på Baboom.som er i pensionsalderen men har glemt at oplyse det ....

  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #36   2. apr 2015 Min pointe er bare at du generaliserer unge i dag, så det går udover os der ikke har det behov for Facebook, Instagram mfl.

    Jeg kan sagtens hilse på folk i bussen eller toget og lige veklse et par ord, men vi har ikke videre noget at tale om.

    Men mange fra min generation, er heller ikke selv stolte af de unge som giver os det ry. Jeg for tit at vide hvis jeg tager mobilen frem ved forskellige lejligheder, at vi unge er afhængige af Facebook osv, når det ikke engang var Facebook jeg skulle tjekke.


  • #38   2. apr 2015 House

    Nu er du jo ikke dum, har jeg erfaret, og dog......

    At skændes med Poul David i dagevis, er ....ikke dumhed, men stædighed!!!!

    Det nytter ikke noget House, at du nikker pænt til mig om morgenen, hvorefter du forsvinder i cyberspace..... Jeg vil HAVE DIG!!!!!

    FAT DET!!!! smiley


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #39   2. apr 2015 Vil nærmere kalde det tålmodighed... og håb om at finde liv i hans kranie. smiley

    Jamen vil da prøve at starte en samtale med en person i bussen næste gang. Men det bliver nok bare mere akavet, end det gavner. smiley


  • #41   2. apr 2015

    profilbillede
Kommentér på:
TILLYKKE til DR!!!

Annonce