{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

Søren Pinds udtalelse {{forumTopicSubject}}

hva satan har oppositionen nu gang i med at kritisere Søren Pinds udtalelse om at indvandrer skal tilpasse sig danske værdier... at de kommer til Danmark for at blive danskere og ikke for at lave Danmark om... ??

det kritisere oppositionen... skal alt bare kritiseres... ?? det er sgu da meget fornuftigt det han kommer med...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søren Pinds udtalelse
  • #1   10. mar 2011 jeg bakker ham fuldt op

• #2   10. mar 2011 det gør jeg sgu også... indvandrene skal sgu ikke op og dele landet op og få et nyt Tyrkiet / Pakistan / Afghanistan / Iraq etc etc...

de skal sgu tilpasse sig de danske værdier og blive danskere...

man kan sagtens være dansker og så bibeholde sin religion og sit lands traditioner... så der er sgu ingen undskyldning for det...

• #3   10. mar 2011 mikkel p.. hvad er de danske værdier så??

• #4   10. mar 2011 Lærke P:
    de danske værdier er fællesskabet, familiehyggen... det ser du faktisk ikke på samme måde i mange andre lande... familien er ikke sammen på samme måde i DK som andre lande... (det er generelt set)...

det er ytringsfrihed... og den skal sgu bruges... det er humoren... anti-janteloven og janteloven også... om man vil det eller ej...

• #5   10. mar 2011 jeg stemmer det rigtige.. og er til dels enig i det pind udtaler...

• #7   10. mar 2011 så du synes ikke at indvandrene skal tilpasse sig Danmark... ? vi skal derimod tilpasse sig dem... ?

det er enten eller... du kan ikke være lidt med ham... enten skal indvandrene tilpasse sig Danmark, eller også er det omvendt...

• #9   10. mar 2011 enig... ^^

selvfølgelig skal der være plads til deres religion og deres traditioner... men de er ikke i deres land mere, så de skal bare flette ind til højre...

• #11   10. mar 2011 nææ he he

• #12   10. mar 2011

Skrevet: 10-03-2011 21:48:06

Lærke P:
    de danske værdier er fællesskabet, familiehyggen... det ser du faktisk ikke på samme måde i mange andre lande... familien er ikke sammen på samme måde i DK som andre lande... (det er generelt set)...

det er ytringsfrihed... og den skal sgu bruges... det er humoren... anti-janteloven og janteloven også... om man vil det eller ej...

Familielivet i danmark er det sidste du kan fremhæve. Familielivet i danmark er der gået for meget karriere i, forældre ser ikke deres børn osv.
    Uddyb fællesskabet ?.

• #13   10. mar 2011 ja hvis de endelig skal være her, så skal de sku også indordne sig !

• #14   10. mar 2011 Maroccan:
    kommer du til det rigtige Danmark, så eksistere familiehyggen i den grad...

storbyerne er for karriere, ikke for familier... derfor har du måske ikke oplevet det så meget... men kom til det rigtige Danmark aka. Jylland... så er det en helt anden sag... og Fyn også...

• #16   10. mar 2011 lige præcis... ^^

prøv du at tage din kæreste med ned på en strand i Ægyptien og hun ligger topløs... eller render rundt i bikini uden for turist området... man bliver dræbt... den er ikke længere...

• #17   10. mar 2011 helt rigtigt... den er gået lidt tabt... men den er der stadig...

der er for resten INGEN andre lande der har jule middagen på samme måde som vi har med at pakke gaverne ud om aftenen... det er noget kun Danmark har... i Tyskland er det faktisk noget helt andet...

har selv lige haft en kultur tværfaglig projekt uge i skolen, og blev selv overrasket over hvor unik en kultur vi har... England er faktisk ret anderledes, og det samme er Tyskland...

så Danmark har stadig nogle unikke værdier der skal bibeholdes... bandt andet konfirmationen... det er også ved at blive en dansk tradition... den skal sgu gemmes...

• #18   10. mar 2011 Maroccan .
    jeg giver dig ret, ja hyggen er vores ord.., men værdigeren er anderledes uden an set hvor du kommer fra alsår en lands værdiger, og uden det kommer til at lyde som noget negativt, kan vi ikke forlange at andre ude fra skal have de samme værdiger som de værdiger vi har i her idanmark, de værdiger er vi født ind til os dansker, det er dem vi er opvokset med, de sidder så dybt i os, at vi aldrig vil slippe dem for at tilpasse os et andet lands værdiger... eller ja jeg kan kun snakke for mig selv.. men kan sagtsen følge dig helt sikkert

• #19   10. mar 2011 ja, vidste godt at konfirmationen ikke kun var dansk, men det er stadig noget der er en tradition i Danmark...

Juleaften, med børnene, der er nok ikke så meget sammenhold... men når børnene først bliver ældre, så er der meget mere familiehygge...

vi hygger super meget hjemme ved os, jeg er så 21 og min søster er 19... så vi farer jo ikke hen til gaverne som det første... smiley

og børnene i USA tænker altså også mere på gaverne morgenen efter end på at hygge om aftenen...

• #20   10. mar 2011 dana m.. er julen ikke hvad man gør den til??
    og konfirmatioen ja den skulle afskaffes hmm lidt hårdt sagt, men når man er 13 14 år er man så i stand til at bekræfte sin dåb.. kan godt følge dig, men er det ikke stadig hvad man selv gør den til?

• Tomicich .
    Tomicich . Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 2 Emner: 34 Svar: 336
    #21   10. mar 2011 De skal bare være glade for at de overhovedt har lov og være her.
    Og at de kan gå ned på kommunen og nasse bistand, som vi andre betaler til.
    så de skal 100% tilpasse sig danmark, og vores værdier mm.

• #22   10. mar 2011 har så ikke prøvet jul andre stedet end i DK... :o), men jeg hygger mig MEGET, og glæder mig både til maden, men også til at være sammen med familien på en speciel dag...

konfirmationen skal ikke afskaffes, de store pengegaver skal enten ind på en opsparingskonto eller helt væk...

selv fik jeg lige knap 10.000kr, og det er altså 8 år siden... det var mange penge, selvom en af mine klassekammerater fik 17.500kr... som var helt absurd...

men 10.000kr var rigeligt til mig... måske endda for meget...

• #23   10. mar 2011 Søren pind har 100 % ret.
    danske værdier er den familiehygge der er når man spiser dansk mad feks.
    det er national følelse og værnen om kronen og kongehuset.
    det er når man er men til at have indflydelse på hvad der sker i det land man er i.
    det er vores ytringsfrihed og demokrati.
    det er vores velfærd som er i verdensklasse!

feks. har jeg en bosnisk pige i min klasse. hun er bosnisk statsborger, hun har boet i dk siden hun var 3. hun vil aldrig flytte tilbage til bosnien, men hun siger konstant at DK er et lorte land og at danskere er fucked op. jamen HALLO hvis du er utilfreds så skrid dog for fuck sake tilbage til dit land, de kan jo ikke engang finde ud af at finde 1 leder der kan lede landet.
    det er jo så fucked up at de kommer hertil og tager landet forgivet, prøv da lige at være glad for at du overhoved må være her!!

• #24   10. mar 2011 kan kun give dig ret Annesofie...

har haft en diskution med en på bilgalleri, i indvandregruppen... han hadede Danmark og alt ved det...og når han var færdig med hans uddannelse, så smuttede han...

hvorfor fanden smuttede han ikke bare med det samme... ?? skulle han lige hive det sidste ud af systemet inden han forduftede... ?? så har DK brugt en del penge på ham, og på at uddanne ham, og så smutter han bare...
    fanme grotesk... !!

• #25   10. mar 2011 Jeg er hovedsageligt rød, men giver sgu Hr Pind ret i hans udtalelse.

• #26   10. mar 2011 ja, hende fra min klasse sagde også at grunden til hun bliver her er fordi at hun er økonomisk sikret, og det er hun ikke i bosnien. tsk.

• #27   10. mar 2011 Annesofie..

Tænk det kan komme som en overraskelse for dig at folk er her pga økonomi, hvad fanden skulle de ellers lave?, lad nu vær spil så overrasket.
    Dermed ikke sagt at folk ikke skal integrere sig, men hvad havde du regnet med?, at de kom herop for at cirkus arena eller hvad.

Hvem vil ikke bo i sit eget land blandt eget folk, eget sprog, egen kultur, osv osv.

• #28   10. mar 2011 Maroccan:
    men bliver du ikke gal når dine skattepenge går til idioter som dem... ? dem som kun er i landet for at nasse... ?

• #29   10. mar 2011 det vil hun jo ikke.
    desuden modsiger du dig selv lige nu.

hvorfor være her når i åbenbart finder landet total skod? jeg kan godt lide MIT land så lad være med at ødelægge det, for det er alt i gør. i ødelægger det for os andre der rent faktisk sætter pris på landets værdier.

• #30   10. mar 2011 Of course, men hun er da lidt naiv hvis hun tror de er kommet herop for at spise krebinetter, og danse folkedans.

• #31   10. mar 2011 jamen så skal de jo ud... invandre loven er måske den strammeste i EU, men den er slet ikke stram nok... !

om det overrasker eller ej, så er det stadig forkert...

• #32   10. mar 2011 Hvorfor snakker du direkte til mig som om jeg har udtalt jeg er her for at nasse din klovn, hop nu over i sofaen og se paradise hotel.

Jeg skriver at HOVEDGRUNDEN til folk er her er pga økonomi, hvorfor fanden skulle de ellers være her?.

• #33   10. mar 2011 paradise er slut nu... :o)

• Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 112
    #34   10. mar 2011 I er da ret naive hele bundtet !

Hvorfor skal indvandrere f.eks. drikke alkohol, når jeg personligt kender flere danskere som ikke gør ? Er det i virkeligheden ikke at "frihedsberøve" indvandrere ?

I burde se på forskellen på integration og assimilation, hvor sidst nævnte er ret absurd ! Det virker som om, at 70-85 % herinde ikke ved hvad forskellen er !

• Brian J
    Brian J Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 214
    #35   10. mar 2011 Annesofie. .
    Du skriver.
    danske værdier er den familiehygge der er når man spiser dansk mad feks.
    Det vil sige at du ikke spiser pizza, pasta ris sov ? for det er da ikke dansk mad og skal vi forlange at udlændinge for at bo i DK skal spise røde pølser ??

det er national følelse og værnen om kronen og kongehuset.
    Faktisk er der mere og mere modstand imod kongehuset og mit umiddelbare bud er at det ikke eksisterer om 10 - 20 år uanset om jeg ønsker det eller ej.

det er når man er men til at have indflydelse på hvad der sker i det land man er i.
    Ja men så længe vi ikke giver dem lov til at bidrage til samfundet med deres ideer osv. har de jo ingen indflydelse ?

det er vores ytringsfrihed og demokrati.
    Ytringsfriheden giver dem vel lige nøjagtig lov til at sige at de ikke synes DK kører optimalt PT ? det synes jeg sgu heller ikke selv.....

det er vores velfærd som er i verdensklasse!
    Velfærd i verdensklasse ?? er det når vi skærer ned på undervisningen til vores børn ?
    Er det når vi er tvunget til at sortere i hvem vi har råd til at operere på af de syge ?
    er det når vi ikke har råd til at give de ældre den fornødne hjælp ?
    Er det når antallet af "fattige" i danmark er stigende ?

• #36   11. mar 2011 "Hvorfor skal indvandrere f.eks. drikke alkohol, når jeg personligt kender flere danskere som ikke gør ? Er det i virkeligheden ikke at "frihedsberøve" indvandrere ?"

SUK! Hvornår er man tvunget til det? Er det til jobsamtalen, at man lige skal drikke sin eventuelt kommende chef under bordet? Er det i folkeskolen inden man får lov til at få fri? Er det når man stiller op til Folketinget, at det er et krav, at man kan bælle en flaske Chablis? Din argumentation er vag og du fatter tilsyneladende ikke spor, hvilket kommer til udtryk i følgende bit:

"I burde se på forskellen på integration og assimilation, hvor sidst nævnte er ret absurd ! Det virker som om, at 70-85 % herinde ikke ved hvad forskellen er !"

Du har selv lige demonstreret, at du ikke ved hvad assimilation betyder, og så tillader du dig fandme at bruge ignorant-kortet? SUK! Stay in school kiddo!

• Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

#37   11. mar 2011 "SUK! Hvornår er man tvunget til det? Er det til jobsamtalen, at man lige skal drikke sin eventuelt kommende chef under bordet? Er det i folkeskolen inden man får lov til at få fri? Er det når man stiller op til Folketinget, at det er et krav, at man kan bælle en flaske Chablis? Din argumentation er vag og du fatter tilsyneladende ikke spor, hvilket kommer til udtryk i følgende bit:"

Ha ha, er du seriøs ? I historie timerne husker jeg tydeligt, hvordan læreren snakkede om vikingernes forbrug af alkohol. Dernæst kommer samfundsfag, hvor man lærer at ca. 860.000 danskere drikker mere end det anbefalede OM UGEN ! For ikke at nævne at danske unge er blandt de tidligste til at hælde %'er i blodet. Ikke nok med det, så ligger de også i toppen mht. til at drikke mest. Er alkohol en del af danskerne ? Nææææææææh vel ? Plejer folk at drikke sammen fredag og lørdag - Nææææææææææææææh vel ? Haha, dit fjols ! Kom igen om et par år !!

Og for lige at slå fast, at du endnu ikke har forstået hvad de to begreber dækker over, nævner du eksempler, som netop omhandler integration !

Naiv og lavt-uddannet væder jeg begge min nosser på at du er !

• Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

#38   11. mar 2011 "Og for lige at slå fast, at du endnu ikke har forstået hvad de to begreber dækker over, nævner du eksempler, som netop omhandler integration !"

- tag dig ikke af denne del, jeg misforstod lidt af hvad du skrev. Men pointen er fandme den samme !

• #39   11. mar 2011 DK velfærd er i top.. kig du bare på USA eller andre store magter hvor velfærden er røv. så kom og sig velfærden er dårlig!

• Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

#41   11. mar 2011 Annesofie:

Der er ingen der siger at velfærden er dårlig. Den er bare ikke god nok. Og lad nu være med at sammenligne med USA, som ikke betaler lige så høj skat som danskerne.

Danskeren:

Hvad i alverden har handicappede børn med sagen og gøre ? Ellers må du gerne komme med et videnskabeligt belæg for din påstand.a

_______

Misforstå mig nu ikke. Selvfølgeligt skal folk integrere sig med et arbejde osv.
    Danmark er jo et godt land, men befolkningen trænger til at vågne op nogle gange !

• Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

#42   11. mar 2011 Det er dig der kommer med påstanden, så må du vel også kunne dokumentere den ? Kom med "det videnskabelige bevis" som du snakker om ?

• Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

#43   11. mar 2011 Ja, danskere kan heller ikke finde på at gifte sig med kusinen eller hva ? Din artikel fortæller at ud af 944 er 159 udviklingshæmmede idvandrere - Kom med noget belæg for "At de er FOR TÆT BESLÆGTEDE! Det er videnskabeligt bevist"

F.eks. en undersøgelse der siger: 85 % af indvandrere gifter sig med kusinen.

Din undersøgelse siger ikke noget om, hvor mange indvandrere det drejer sig om. Kun er at det er flere end danskere. I virkeligheden kunne det dreje sig om 100 par eller 10.000 !

• Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

#44   11. mar 2011 Jo, det har du ret i. Men det er ikke så tit jeg hører om indvandrer fætter-kusine ægteskaber - du får det til at lyde som om over 80 % gør det.

Og jo, jeg har hørt om en enkelt dansk fætter-kusine ægteskab. Men du har ret i, at det ikke er lige så ofte som danskere.

Kommentér på:
Søren Pinds udtalelse

Annonce