{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
324 visninger | Oprettet:

Kan i huske jeres jul som barn. {{forumTopicSubject}}

Ja kan i huske jeres jul som barn og jeg husker jo en og hvor jeg før har skrevet om det og jeg fandt en bondegård i går og der var lige en enkelt ting som sku limes så var den fin og den fik mig jo netop til at tænke på den jul hvor min mor jo gav mig en bondegård og hvor det pludseligt bankede på døren og der stod min mormor som havde kørt i taxa ude fra Amager og hun havde bondegårdsdyr med - så min mor og mormor hygget med kaffe og jeg legede med min bondegård og dyrene.
jeg er også lidt inde på at verden i 1964/65 jo var en helt anden end jul nu til dags børn kan for det meste ikke nøjes og deres gaver koster jo tit en større formue.
Kan det at vi fik få ting gøre at jeg eksempelvis nyder at samle på legetøj og gemme det - hænge sammen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan i huske jeres jul som barn.
  • #1   14. maj 2022 Jeg er født fornæret, så jeg har alle mit legetøj ned i kælderen. Senere var jeg i Nr Åby - tror det var Handelsbanken hvor jeg var 7 år gammel, hvor man kunne få en stor gratis plakat - psykedelisk - kan i huske dengang man kunne få en masse klistermærker for bil produkter som STP, Esso, osv.? dem har jeg også endnu. Det skal nok blive interessant når jeg kradser, af og de kigger i de kasser - for de ved ikke jeg har gemt alt.

  • #3   14. maj 2022 Min mand var ikke forvænt med store gaver, men rullede godt nok med øjnene, da jeg indkøbte et dukkestel til det ældste barnebarn en juleaften, men måtte overgi' sig, da hun legede med det hele aftenen og skænkede kaffe op til alle, samtidigt med en lyd, der skulle forgive, at kaffen løb ud af tuden og ned i koppen.

    Selv husker jeg bedst en stor glasdukke, hvor den ældste i familien påstod, hun aldrig havde set et barn blive så glad, men også min tantes vilde påfund, hvor jeg skulle ha' en lille rød laktaske, som jeg forinden havde lokket ud af min mor, og så mit fjæs, da tanten havde pakket en humpel rugbrød ind i stedet, og jeg måbede, glemmer jeg sent. smiley smiley


  • #5   14. maj 2022 Det eneste jeg kan huske som barn til jul, var at jeg fik en slikpose og en sodavand, intet juletræ. Så for mig er jul ikke så vigtig i min bevidsthed. Heller ikke andre helligdage, hov - glemte de varme hveder som jeg skal have hvert år. Frisk smør og intet andet, på og kaffe med fløde. Jeg kan tøffe 3 af dem ned - men så er jeg også mæt.

  • #6   14. maj 2022 Dejligt at høre at vi har gode juleminder og Annella det er altså lang tid vi skal gå og glæde os smiley

    profilbillede
  • #8   18. maj 2022 Hello Kitty det er dog et godt minde som ingen kan tage fra dig smiley

Kommentér på:
Kan i huske jeres jul som barn.

Annonce