{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
306 visninger | Oprettet:

At ride på hest. {{forumTopicSubject}}

Jaaaa jeg har jo prøvet at sidde ride på hest da jeg var barn og i min ungdom og der var det endog uden sadel og jeg husker også dem der gav mig sådan oplevelse - jeg er senere kommet på den tanke at heste er store og flotte - men de kan jo både sparke og bide.
Og den sidste hest jeg var oppe på kan ses på det indsatte billede og der sku jeg bare sidde helt stille ellers var jeg faldet af smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At ride på hest.
  • #1   10. maj 2022 Heste bider ikke hvis de behandles ordentligt - kan huske jeg havde en kæreste fra Anderup hvor hun havde sin hest på Anderup Rideklub - tror jeg den hed, men det er jo mange år tilbage.

    Hvad som gør en hest urolig, er hvis man ikke følger med i bevægelserne fra hesten.

    Men det forhold sluttede, og har ikke siddet på en hest siden. Men det var fedt dengang at suse afsted på en hest.

    Var bange første gang - vidste ikke hvordan man navigerer hesten hen til hvor man ville. Jeg lærte at passe og strigle en hest - dog skal man være forsigtig og ikke stå bagved.


  • #2   10. maj 2022 Polysl jeg kom på en rideskole oppe i Høng Runes rideskole og det var da hyggeligt men nej der var jeg stoppet som rytter og jeg husker en af hestene der den ku se sjov ud og når den gjorte det var den ude på ballade smiley

  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #3   11. maj 2022 Min datter på 6 år er helt vild med heste, så hun skal bruge en uge på en rideskole i sommerferien.

    Jeg er mest til heste når de sidder på fronten af, og på rattet i, en bil smiley


  • #4   11. maj 2022 Første gang jeg var på rideskole 14 år gammel, var i Nordsjælland, sammen med et par veninder, der jævnligt red der.
    Jeg glædede mig helt vildt, vi skulle ride gennem skoven. Det var bare så smukt. Men pludselig begynder den foran at galopere, hvilket min hest bare sådan pludseligt også gør.
    Ups, der røg jeg af, og mine bukser sprækkede hele vejen bagi.

    Det var frygtelig pinligt at skulle med tog og bus hjem. smiley

    Jeg var også i Tunesien med min veninde, vi var 16 år, samt hendes og mine forældre. Min veninde og jeg ville ride langs stranden. Jeg havde nu, lært at få styr på at ride, så jeg ikke røg af igen. smiley Hun havde aldrig prøvet at ride før.

    Det var fantastiks at ride langs stranden. Men så kom en tuneser på hest fra den modsatte side. Det må simpelthen være kærlighed ved første blik, for min venindes hest sprang hurtigt og med hende på ryggen, op på den anden hest, så hun faldt af. Så måtte vi ellers vente på at de to 'forelskede' heste var færdige med det som de nu engang gjorde. Det var ret pinligt.






  • #5   11. maj 2022 Cris7 sikken en kærlighed og jeg misunder dem der kan ride på hest og det må være en nydelse både i skov og på strand smiley

  • #6   12. maj 2022 Sidst jeg red på en hest har jeg været ca 12 år gammel.
    Der var en ordning i SFO hvor man kunne komme ud og ride på en hest i en stor hald engang om ugen så det var ikke udendørs.. Det prøvede jeg næsten i års tid. Og fik prøvet både 1 og 2 gear (en hest har 3 gear).

    Men så en dag faldt der tagplader ned i i hallen, hverken hest eller jeg blev ramt men den blev bange og gik i gallop som er 3 gear smiley .
    Jeg faldt aldrig af men efter den dag blev jeg for bange til og ride igen..... Jeg kunne ikke koble ud...Det ikke det samme som bil smiley .


Kommentér på:
At ride på hest.

Annonce