{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
250 visninger | Oprettet:

Kan internettet fordumme os. {{forumTopicSubject}}

Ja når jeg tænker på hvordan internettet har indtaget menneskets hverdag og hvordan vi bruger det til alverdens ting og listen er lang alt for lang.
Og hvem husker ikke dengang hvor man kunne diskuter et emne i langtid og ført når emnet var trukket meget langt ud og der var ikke kunne blive enighed så leksikonet måtte tages ned fra reolen.
Eller hvis man skulle lave mad og det kunne være en ret man sådan ikke havde prøvet før og igen måtte madopskrift leksikonnet tages ned fra reolen.
Nu nøjes folk med at bruge vores ven Google og jo jeg er selv vild med Google - dog er der ting som jeg ser fordummer os mennesker og har i en mening.

Kommentarer på:  Kan internettet fordumme os.
  • #1   9. sep Internettet fordummer ikke nogen, det er brugen og adfærden som gør det. Jeg er lykkelig for Google og Internet som gør mig klogere og at kunne hente info på få sekunder.

Jeg nægter kategorisk at læse e-books, jeg vil have en fysisk bog i hånden, lugte den, har 2 gamle bøger fra 1922 Holberg Comodier 1 og 2, jeg elsker at læse i dem når jeg holder en IT pause. bind nr 2 indeholder Erasmus Montanus som jeg elsker at læse og tænke over. Ting som Holberg skrev var ikke bare ud af landevejen men meget velovervejet.

• #2   9. sep Epistel 119 (Nudansk udgave)

profilbillede
  • #3   9. sep Citatet i fuld længde
    Epistler, bind 2 (moderne dansk retskrivning)

http://holbergsskrifter.dk/holberg-public/view?docId=epistler%2FEpTom2_mod.page&toc.depth=1&brand=&chunk.id=bd2chap119

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 8 Følgere: 29 Emner: 60 Svar: 1.526
    #4   9. sep #2

Konklusioner uden årsagssammenhænge er kendetegnet for citater af filosofer og statsmænd.
    Helt ubrugelige i analytiske sammenhæng smiley

• #5   9. sep Agent A38

Hvad er formålet med at vise citat af Holberg?

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 42 Emner: 90 Svar: 4.553
    #6   9. sep Du godeste - tænk at det kunne lykkes at snakke sig uden om det.
    Nogen er i alle tilfælde blevet dummere på Internettet, og fatter ikke længere det mest indlysende.

• #7   9. sep Ja men hvordan vil mange gebærde sig hvis ikke de kunne bruge gode råd fra Google og jeg bruger Google til ord - men tænker på hvordan utroligt mange mennesker vil være på herrens mark uden Google smiley

• #8   9. sep Leon

Nu er der en masse andre søgemaskiner ca. 22, så google er ikke unik.

• #9   9. sep Alis

Din kommentar beviser det du skriver.

• #10   9. sep Polysl nej men tænk hvis internettet og andet pludseligt var væk så vil mange ikke kunne fungere forstår du det smiley

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#11   10. sep Alis #6

Eneste forskel på dig og Holberg er alderen, men derudover ynder i begge at skrive udokumenterede postulater og da jeg ved at du lever i facebook er du et fremragende eksempel på hvor dum man bliver af internettet.
    Hvis du og Holberg vil tages seriøs bør i underbygge jeres postulater præcis som vi andre gør meeen det er jo her du kommer til kort hver gang smiley

• #12   10. sep Leon #10

Jeg forstår godt hvad du mener, men Internettet er så genialt at selvom man skære en del væk så tager andre over.

På samme måde som med Robotic, som jeg på et tidspunkt legede med, man laver en lille robot som ligner en 8 benet edderkop, hvis du bøjer 6 ben op så vil den stadig kunne kravle.

Eneste som kunne gøre det besværligt er hvis danske serverfarme totalt lukkede ned så ville vi ikke have Internet for en periode. Jeg tror endda heller ikke noget tv overhovedet. Det ville godt nok være noget shit. Tænk på alle de traumer alle de unge vil få når de ikke kan se deres ting på Twitter eller Fjæsbook. Jeg har rigelig med film som er downloadet til at holde mig beskæftiget i flere år.

• #13   10. sep Polysl ja det er jo noget du så kan med det dersens robot og ja mon ikke de fleste af os vil få taste abstinenser og meget andet og ja jeg har en masse film + en masse bøger + så meget andet jeg kan lave - så her vil det køre især hvis jeg også skulle skrive breve igen smiley

• #21   13. sep ps...bliver man dummere?

Der er mange teorier omkring brug af medier som tv og bøger, det kommer an på hvor kugleskøre en gruppe "forskere" som finder en tråd i at det er tilfældet.

Internet er verdens største leksikon, men det kræver at man er kræsen og ikke lader sig dupere af videoer på YouTube, Facebook, Twitter, Instagram osv...

Internet er blevet det ultimative kommunikations værktøj, men hvis en person ikke ved hvordan man kender forskel på en skruetrækker og et brækjern så kan man kun blive dummere end man er i forvejen.

Hvorfor ringe til Australien når du kan bruge Skype gratis, og med live video?

Der hvor man bliver endnu mere dumme er når man besøger konspirations teori sider, Læser om at jorden er flad, vi har ikke været på månen fordi man ikke kan lande på en gul ost.

Der hvor man bliver dummere er at sidde på sociale sider og klappe hinanden på ryggen - altså bekræfte hinanden. En død dialog.

Der hvor man bliver dummere er ikke at være kilde kritisk - og æder alt råt. Hvis man falder over en historie som man ikke tjekker kilden til.

Jeg kan huske jeg lavede en video om Frellsens kirke hvor jeg skrev at Polysl redaktion har opsat mikrofoner, men var i tvivl om at mine medarbejdere har placeret dem korrekt - hvor efter de kom prutte lyde af en som sad på lokum.

Her skrev en: Er du klar over du ikke må gøre det?
    Hvad skulle de mikrofoner til?
    Føj
    osv...

Vild jubel - der var faktisk mennesker som var blæst.

Så brug Internet som et værktøj.

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#22   13. sep Underholdende indspark som vanligt Polysl og så endda i flere kopier smiley

• #23   13. sep ik mig men det dumme Internet - men har slettet kopier.

Kommentér på:
Kan internettet fordumme os.

x